ANNELER GÜNÜ
ANNELER GÜNÜ
Ağlarsa anam ağlar, gerisi yalan ağlar. Annelerin değerini bu veciz cümle ne kadar güzel açıklıyor. Elimize ayağımıza veya herhangi bir yerimize küçük bir diken bile batsa ilk ağzımızdan çıkan söz dökülen kelime anamdır.
Ana sevgisini annemize olan hatırlama gününü koca bir yılda bir güne bağlamak bilmem ki ne kadar doğru olur. Bana göre senenin her anı, saati, günü, her haftası, ayı annemizi anma sevme ve yâd etme günüdür.
Bir düşünelim annelerimiz bizleri 9 küsur ay vücudunda of bile demeden taşıyıp büyütüp Allah’ın izniyle doğurup gün ışığına hayata getirip yıllarca sevgisini ve şefkatini esirgemeden yetiştirirken bizlerin ona olan sevgimizi bir güne sığdırmak ne kadar adil olur. Hayatta olan ve aramızdan ayrılmış annelerimizi daima her zaman ve her durumda analım ve sevgimizi onlara hissettirelim. Dualarımızı onlardan eksik etmeyelim.
Bu gün Amerikalı küçük bir kız Jarvis’in annesini kaybetmesinin günü olmamalı. Tüm insanlığın yaratılışı Hz. Havva’dan kıyamette yeryüzünde kalan anneye kadar annelerin anma günü olmalıdır. Bizlerden karşılık beklemeden her olumlu olumsuz durumlara göğüs gerip hayata hazırlayan anneler sevgiye ve anmaya layık en değerli varlığımız annelerimizdir. Annelerimiz bu âlemin melekleridir.
Bütün dinlerde anneler sevgiye ve şefkate değer varlık olarak görülmüştür. Bizim kutsal Kitabımız Kuran da İsra suresi 23-24 cü ayetlerinde anne ve babaya iyilik etmemiz, onlara ihtiyarlıklarında öf bile demeden bakıp kollamamız, azarlamadan güzel sözlerle kendilerine hitap edip gönüllerini hoş tutmamız, şefkat ve tevazu göstermemiz, Allah’tan onlar için rahmet ve selamet isteyip dua etmemiz isteniyor.
Birçok Kuran ayeti Allah’a imandan sonra ana babaya iyilik emreder. Cennete giden yol onların önünden geçer.
Allah’ın rahmeti annelerimizin üzerinde olsun. Tüm annelerimizin, Evlatlarını bu vatan uğruna toprağa veren, cefakâr vefakâr annelerimizin anneler günü kutlu olsun. Tüm sevgi ve saygılarımız onların olsun.
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.