ANNE
Kâinatta her şeyden birkaç tane, milyon tane hatta sayılamayan ve sonsuzla ifade edilen şeyler vardır; ancak anne tektir.
Dolayısıyla annelik makamı da başlıca bir sanattır aslında. Beyefendiler lütfen hiç alınmasınlar ve şu gerçeği kabullensinler ki bir çocuğu ancak ve ancak anne yetiştirir. Yetiştirdiği çocuklar ise birer sanat eseridir.
Annelik, büyük bir sorumluluktur. Endişedir, mutluluktur, hüzündür, sevgidir. Kısaca, her şeydir. Bu sebeple "anne" tek başına bir dünyadır.
Elbette annelik makamını taşıyabilmek mühim bir meseledir.
Makamına layık annelerin ayakları altına paspas olmak bile az kalır ama tabiri caizse her zaman onlar çocukları için saçlarını süpürge ederler. Örneğin yemek dağıtırken "Bu kadar yeter anne." deriz, onlar bir kepçe daha doldururlar.
Ah yüreğine paha biçilmez anneler... Sizler hakikaten dünyadaki cennetlersiniz.
Tabi günümüzde savaşlar içinde kalmış anneler var, çocuklarının son nefesine kucağında şahit olan anneler var, dünyanın farklı yerlerinde çocuklarına yiyecek bir şeyler bulamayan anneler var ne yazık ki...
Umarım bu tür acı verici olaylar son bulur ve anneler çocuklarıyla, çocuklar da anneleriyle mutlu bir şekilde yaşarlar.
Sözü fazla uzatmadan yazıma son verirken bütün annelerin anneler gününü canı gönülden kutluyorum ve son olarak diyorum ki;
Anneler iyidir ama bir çocuğun anne diye seslenebiliyor olması çok daha iyidir.
-Mustafa ÖzTürk
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.