- 124 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aslan, tilki ve eşek
Ormanın kralı aslan bir hastalığa yakalanmış, çaresi ise eşek beyni yemekmiş.
Aslan, Tilki’yi çağırtıyor ve şunu diyor “ bana bir eşek bul, getir .”
Tilki “tamam efendim.”
Tilki eşek aramak için yol’a çıkıyor; dağ, taş, bayır, düz demeden aşıyor, bir de ne görsün bir eşek sesi duyuyor, gizlice eşeği dinliyor, eşek kendi kendine şunları söylüyordu “ açım, açlıktan tükendim ama bugüne de şükür”.
Tilki eşeğin yanına gidiyor ve eşekle muhabbet kuruyor:
- Eşek kardeş ne yapıyorsun bu kurak yerde, yiyecek bir ot bile yok.
+ Tilki kardeş buna şükür bunu bulamayanda var.
- haklısın eşek kardeş ama burada yiyecek bir şey yok, gel seni otlak yere götüreyim hem kenarında ırmak var.
+ Tilki kardeş ben burada iyiyim var git yoluna.
- Eşek kardeş şükür edeceksin ama rızkını da arayacaksın, gel inat etme.
+ Tilki kardeş istemiyorum hadi yoluna ( ama içinde bir kıpırtı gitmek istiyor ama tilkiden kuşkulu)
- “Eşek kardeş ben dedim, gerisini sen bilirsin” Dedi yoluna devam etti.
Eşek artık dayanamayıp arkasından “tilki kardeş tamam tamam geliyorum, ben bu açlığa dayanamıyorum artık, geliyorum” dedi.
İkisi de Yola devam ettiler,
Az gittiler uz gittiler, dağ taş düz gittiler en son aslanın olduğu yere az mesafe bıraktılar.
Aslan bir ağacın altında saklanmış eşeği bekliyor,
Eşekle tilki karşıdan geliyor, eşek tilkiye soruyor “ne kadar kaldı? “, tilki “şu karşı taraf” diye gösterdi.
Eşek tam gelirken aslan dayanamayıp erkenden davrandı, eşek korkup kaçtı,
Tilki “efendim az daha sabretseydiniz yakalayacaktınız” dedi,
Aslan “ ne bilim hastalıktan ölüyorum ondan acele ettim ama sen tilkisin onu yine kandırır getirirsin bu defa acele etmem” dedi,
Tilki “tamam efendim denerim” dedi.
Tilki eşeğin yanına tekrar gitti ve eşek görür görmez “ seni adi tilki seni beni kandırdın, aslana yem edecektin de mi?” dedi
Tilki “ eşek kardeş o aslan değildi tılsımdı” dedi
Eşek “ hadi oradan yalancı tilki baya aslandı o, kimi kandırıyorsun” dedi
Tilki “eşek kardeş gerçekten tılsımdı o, inanmıyorsan tekrar bak” dedi
Eşek “ yok bakmayacağım” dese de dayanamayıp eşekliğine yenildi ve tilkiyle yola koyuldular,
Yine aslan aynı ağacın altında saklanıyordu, ve tam eşek geldi pençesiyle ikiye böldü, eşek orada öldü,
Sonra aslan biraz et yedikten sonra ırmağa su içmeye gitti, geldi bir baktı ki eşeğin beyni yok,
Aslan tilkiye sordu “bunun beyni nerede?”
Tilki “ bu eşeğin beyni yoktu ki efendim, eğer olsaydı yalana kanıp ikinci defa gelmezdi.”
(Sevgili okurlarım,
İman sahibi bir insan yanlışa iki defa düşmez, tedbirini alır. bu hikaye de eşek bir hata’yı iki defa yapan insan, tilki şeytan, aslan hata, beyinse o hataya ikinci kez düşmesine izin vermeyen organ ama ne yazık ki eşek ikinci kez düşüyor ve hatasının kurbanı oluyor, siz hatanızı tekrar etmeyin ki hatanız sizi de bu eşek gibi kurban etmesin.)
Sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederiz, bir daha ki yazımda görüşmek üzere sağlıcakla kalın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.