ANNELER GÜNÜ
Hatıra defterlerinin klasik bir sözüyle başlayacağım yazıya.Biraz değiştirerek tabi..
Günü bir gün, seni her gün.Gün akşam oluncaya kadar, seni ölünceye kadar seveceğim ..
Annelere verilen değer nasıl olmalıdır diye sormalıyız kendimize..Annemizin bizlere verdikleri ile başlayalım o zaman .
a) İlgi verdi.
b) Sevgi verdi.
d) Yemedi yedirdi.
d) Giymedi giydirdi .
e) Güven verdi ve kazandırdı.
f) İlk öğretmenimiz idi.
g) Duacımız idi.
h) Koruyanımızdı.
ı) ...ilâ nihaye
Say say bitmez.Bunların hiç birini de karşılık umarak yapmadılar.Evladının bir ömür boyu ayakları üzerinde durması için ne gerekti ise ellerinden geldiğince verdiler -karşıladılar.Şimdi senede bir gün pahalı hediyeler ile göz boyamak makyajın ne kadarını karşılar?.
Bizler büyüdükçe annelerimiz de yaşlanıyor doğal olarak.Annelerin sevgisinde bir azalma olmamasına karşılık evlat da ilgi alanları genişledikçe anne sevgisi sorgulanır hale geliyor.Oysa annelerimizin tam ihtiyaçları olduğu tutmayan elleri, basmayan ayakları ve görmeyen gözleri olunmalı.Gözleri kapılarda bırakılmamalı.Evlatları için gecesini gündüzüne katan anne evladının yaşantısına ayak uyduramadığı düşüncesiyle devre dışı bırakılmamalı ,ilgilenilmelidir.
Anneler evlatları için hayatını adarken evlatlar da ondan geri kalmamalı.
Peygamber (s.a.s.) “Allah’ın rızası, anne babanın rızasında, gazabı da anne babanın gazabındadır.” buyurmuştur. Yüce Allah ise Kur’an-ı Kerim’de “Rabbin, sadece kendisine kulluk etmenizi ve anne babanıza iyi davranmanızı emretti. Onlardan biri veya ikisi senin yanında yaşlanırsa onlara öf bile deme! buyuruyor .
Peygamber Efendimiz bir sohbetinde şöyle der;
Yazıklar olsun! Bir kez daha yazıklar olsun! Ve bir kez daha yazıklar olsun!” ‘Kime yazıklar olsun ey Allah’ın elçisi?’ diye sorulunca Hz. Peygamber (s.a.s.) şu cevabı vermişti:
“İhtiyarlık zamanlarında anne-babasından birine yahut her ikisine yetişip de (kendilerine gereken hürmeti göstermediği için) cennete giremeyen kimseye…” (Müslim, Birr, 9.
Ana-babaya iyilik ve itaat ise farz-ı ayındır. Bu husus yukarıdaki hadis-i şeriften de anlaşılmaktadır. Evladın ana-babasına karşı her zaman itaat edip iyilikte bulunması gerekir, özellikle ihtiyarladıkları zaman.
Annelere ve babalara onların evlatlarına bir ömür vakfettikleri gibi evlatlarıda onlara bir ömür vakfetmelidir
YORUMLAR
Yaşam pusulamız, ruh aynamız ve daha ne çok sıfat ile bizleri sarıp sarmalayan can anneler. Sırtımızı dayadığımız can babalar. Ve sonra da vedaların en acısıyla bizleri bırakıp giderler...
Kalakalırsın koskoca dünyada bir başına. Birden yıllar çöker üzerine gidişleriyle birlikte. çocukluğun biter büyürsün bir günde. Her pazar günü eline bir simit alıp gidersin mezarlarının başına. Anlatırsın da anlatırsın bir dahaki pazar gününe dek hoşça kalın deyip karışırsın şehrin kalabalığına.
Ne güzel yazdınız, duygunuza sağlık. İnşallah dinimizin de emrettiği gibi hakkıyla muamele etmişizdir kurban olduklarımıza. Emir büyük yerden elbette sözümüz yok ta özlüyoruz çok çok...
Sitemizin anaç duruşu olan insanlarının başında gelir kıymetli "Neneh"
Nene hatun geleneğinden kopup gelen damarı özümsemiş, candandır, candır söyleyişleri
E Anneler Gününü de öylesi anlatır elbette
Hey gidi, çocukluğumuzda "Sıcağın sinmiş bana, seni severim ana, sensin bana kan veren, sensin bana can veren" şiirimizde kulaklarımızı doldurur, dilimizde eksilmezdi
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Çalışmalarınızda başarılar dilerim
Selam ve saygılarımla.
neneh.
Güzel bir çalışma olmuş teşekkürler, anneler gününüz kutlu olsun...
neneh.
Neneh, anaya vurgu yapan bu değerli yazınız için tşk. ederim. Ana sevgisini yıkmaya yılların gücü yetmedi, yetmeyecektir. Ana her zaman ana olarak kalacak. Her zaman öğretmenimiz olacak. Yeri geldiğinde koruyucu meleğimiz olacak. Yemeyen yediren, giymeyen giydirenimiz olacak. Kutluyorum