Bilim Tarihinde Önemli Kişiler/1
Isaac Newton, arkadaşı Robert Hooke’a yazdığı bir mektupta "Eğer daha uzağı görebiliyorsam, bu, benden önceki devlerin omuzlarında durduğum içindir." şeklinde bir cümle kullanmıştır. Aslında Newton, kendisinden önce yaşamış bilim insanlarının teorilerini irdelemiş, o teorilerin doğruluğunu test etmiş ve bazılarını ispatlamış olsa da bazılarını da çürütmüştür.
17. yüzyıl sonlarında "Gravity" dediğimiz "Kütle Çekim Yasası" ile bilim tarihinde insanlık adına büyük bir katkıda bulunmuştur.
Elbette ondan önceki devlerin, yani Johannes Kepler, Öklid gibi bilim insanlarının teorilerini kendisine mihmandar olarak kabul edip bilime ışık tutmuştur.
Albert Einstein ise 20. yüzyıl başlarında "İzafiyet Teorisi" adını verdiği teoriyle kütle çekiminin, bükülen uzay zaman sonucu olduğunu öne sürmüştür. Böylece Newton da Albert Einstein’ı omuzlarında yükselten bir dev olmuştur.
Hiç şüphesiz Newton’un "Kütle Çekim Yasası" da Einstein’ın "İzafiyet Teorisi" de aksi henüz ispat edilememiş buluşlardır.
Kaldı ki bir gün aksi ispat edilecek olsa bile bilim daha ileriye taşınmış olacaktır; zira bilim denilen şey esasen taş üstüne taş koymak ve merdivenin basamaklarını zirveye doğru yaklaştırmaktır.
-Mustafa ÖzTürk
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.