- 170 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İş Bırakma Eylemi
İstanbul’da eski bir öğrencinin okul müdürü İbrahim Oktugan’ın canına kıyması, öğretmen sendikalarını harekete geçirdi ve 10 Mayıs günü iş bırakma kararı aldılar. Eyleme katılanlar bir hayli olacak, ses getirecek gibi görünüyor. Eylemle amaçlanan suç işleyecek olanlara bir ihtar mıdır? Yoksa devleti memurlarını korumaya davet etmek midir? Ya da hepsi midir? Bu amaçlara ulaşılabillecek mi? Okullarda önlemler artırılabilir, ama işleyecek olan okul dışında da cınayet işleyebilir
Sanırım MEB. daha dikkatli olma, önlemleri artırma yönünde okullara genelgeler gönderecektir
3. sayfa haberlerinde bol miktarda cinayet, kavga, darp, dolandırıcılık var.Toplumumuzda şiddete meyilli kimselerin sayısı artıyor mu? İnsanlar neden öfkesine yeniliyor, sonradan pişman olacağı işler yapıyorlar? Sorunun kaynağı nedir, şiddet olaylarını önlemek adına neler yapılabilir? Sosyologların, psikologların, eğitimciler ve hukukçuların bu konuda çözüm üretme adına yapabilecekleri işler yok mudur? Araba park yeri için veya yol verdin,vermedin diye kavgalar edilmesi normal mi? Sokaklarda kadınların darp edilip katledildiği bir ülke görüntüsünden nasıl kurtuluruz? Hastanelerde hekimlere, okullarda öğretmenlere saldıranların cezai müeyyidelerden ve Allah’tan hiç mi korkuları yok?
Milli eğitim Temel kanununda "beden,zihin,ruh bakımından dengeli ve sağlıklı karekterde nesil yetiştirmek" hedefinden bahsedilmiştir. Fakat pratikte böyle bir hedefe ne kadar varıldığı tartışılır. Mükemmel yasalarınız olsa onu uygulayacak olanlar dürüst değilse aksaklıklar olur. Bütün mesele kişilerde başlayıp yine onlarda bitiyor. Aileler çocuklarına sorumlu olmayı, adaleti, dürüstlüğü, çalışkanlığı, kul hakkından kaçınmayı zihinlerine kazınacak şekilde belletmelidir. Kişilik özellikleri daha çok ailede kazanılır. Aile sağlamsa toplum da sağlamdır.
Müslümanlık, haksız yere birkimsenin canına kıymayı bütün insanlığı öldürmek olarak değerlendirir.( Maide süresi32.ayet) Aynı zamanda müslüman, elinden ve dilinden başkalarının emin olduğu kimsedir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.