- 125 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
CATULLUS.
CATULLUS KİMDİR?
Hayatı hakkında pek az şey bilinmektedir. Suetonius, Ovidius da dahil olmak üzere önemli kaynaklara göre Verona, İtalya’da doğmuştur. Verona’nın önemli ailelerinden birinden birine mensuptur. Verona’daki nüfuzuna rağmen hayatının en önemli kısmını Roma’da geçirmiştir.
Catullus’un ailesinin (babasının Julius Sezar’ı ve Vali Gaul’ü ağırladığı) Garda Gölü mevkiinde Sirmio’da bir kırevleri vardı. Burada Sezar ve Namurra hakkında yazdıkları için, sonraları özür dileyecektir, hatta pişmanlık duyacaktır.
Catullus’un şair arkadaşları C. Licinius Macer Calvus, Marcus Furius Bibaculus ve C. Helvius Cinna hatip Hortensius ve tarihçi Nepos kitaplarının adandığı kişilerden bazılarıdır.
Nefret ediyorum ve seviyorum. Neden diye sorarsan, bilmiyorum, böyle geçiyor içimden, ve kahroluyorum. (Bütün Şiirleri)
Dağıtıp geçiyor Havadaki rüzgarlar Bütün boş sözleri (Bütün Şiirleri)
Artık istemiyorum sevgime Karşılık vermesini. (Bütün Şiirleri)
“Ah, kaygılardan uzak olmaktan başka nedir daha büyük mutluluk veren”
Yine de gözlerimi örtmeyecek ölüm, Can çıkmayacak yorgun bedenimden.
Seni hiç göremeyeceğim Bir daha, ama kuşkusuz Hep seveceğim seni,
Ah, zalim kader!
Her şey mahvolup gitti Değer bilmez bir yüreğe Emanet edilen Öyleyse neden Kendini daha çok Kahrediyorsun?
Kederimden sana armağan yollamam,
YORUMLAR
'Catullus’un ailesinin (babasının Julius Sezar’ı ve Vali Gaul’ü ağırladığı)'
Görünen o ki çeviride bir hata var. Catullus'un babası o dönemde Galya valisi olan Jül Sezar'ı (ya da Julius Caesar'ı) ağırlıyor. 'Gaul' kelimesi Türkçe'deki Galya (Bölgenin adı), valinin değil. Saygılarımla.