- 343 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Bugün kalemim biraz can yakacak
Geçen gün bir lisenin çıkış saatinde yakınından geçerken, beş on gencin bir gence iki taraftan omuzlarına ellerini koymuş, gençlerin aynı zamanda başını yanaklarını, okşadıklarını gördüm ve sevindim. Ve ne kadar mutlu bir tablo dememe kalmadan, çocuğun yanaklarına, yanaklarına yumruk, tokat atmaya başladılar..
O gariban ezilmişlik, yalnızlık, savunmasızlık içinde, hiç bir karşılık veremiyordu. Kötü olanı da onlarca genç gülerek seyrederken, kızların da bahise tutuşmuşlar gibi alkışla destek verdiklerini gördüm. Etraftan gelen tepkiler üzerine genci bırakıp gittiler. Oda mahzun, boynu bükük ortadan kayboldu..
Gençler Akran zorbalığında arkadaşlarına fiziksel darbe, Lakap takma, alay etme, ağır şakalar, kötü sözler, tehdit, dışlama, dedikodu, dayak ve haraca bağlama gibi, daha birçok yollara başvurabiliyorlar.
Ne var’ki bunların her gün bir benzerini, hatta ölümcül olanlarını görsel medyada ve çevremizde görmemize rağmen! Devlet, Aile, Millî eğitim, okullar tarafından alınmış hiç bir ciddi tedbir göremiyoruz..
Yine yorgun mermi yüzün den her sene yaşlı, genç, çocuk yaralanma ve ölüm haberlerine şahit oluyoruz.
Trafikte, yollarda, ışıklara uymama, yayaya yol vermeme, en ufak şeyde el kol hareketleri, küfürleşmeler, kavgalar, silah çekilmesi yaralanmalar veya ölümler..
Kadın ölümleri, Komşular arasında gürültü terörü, kiracı, mal sahibi anlaşmazlıkları, marketlerin uyguladığı yüksek Fiat terörü, hasta, doktor ilişkilerindeki terör.
Resmi dairelerde bugün git yarın gel veya anlaşılır bir şekilde derdini anlatmana müsade edilmemesi terörü..
Asansörlerin yaşlı hasta ve engelliler den çok gençlerin kullanması, trafikte, toplu taşımada yaşlı, hasta ve özürlülere yapılan sayğısızlıklar, öncelik hakları gaspı terörü.
Toplu taşımada ki arızalar, uymayan saatler, kalkmayan araçlar, yasak yerlere park vs. vs. gibi uzayıp giden hak ihllaleri terörü.
Hırsızlık, şantaj, sokak mafyası, sosyal medya ahlak dışı davranışlar ve yasaklı maddeye ulaşım kolaylığı terörü..
Biz böyle değildik neler oldu bize böyle, biz nerede yanlış yaptık..?
Bir devletin bunlara dur dememesi, çare üretememesi mümkün değildir.. Meclis, siyaset ve vekiller, çözüm üretmek ve çözmek için vardır.
Mecliste ki 550 tane milletvekili ne iş yaparlar? Bunların görevi araştırma, çare üretme ve meclis de bunları gündeme getirmeleri gerekmez mi?
Seçim öncesi kapı kapı dolaşan vekiller, neden seçim sonrası aynı aktif çalışma içerisinde halkın arasında olmazlar anlamakta zorlanıyorum.?
Kangren olmuş bu yaraların acil mecliste ele alınıp bir şekilde her türlüsüne daha geç kalmadan dur! denilmelidir..
1- Kanunların daha ağırlaştırılması ve ceza evlerinde dini, milli, psikolojik tedaviye yönelik çalışmalara ağırlık verilmesi önemlidir..
2- Okullar da öğrenci akran zorbalığına karşı (Kadınların KADES, uygulaması) gibi bir çalışma yapılabilir. Bu zorbalığı yapanlara, göz yuman okul ve yöneticilerine, ciddi cezalar verilmeli. Aile bireyleri de sorumlu tutulmalıdır.
3- Okullarda müfredat gözden geçirilmeli, kitaplar yeniden yazılmalı, Millî - Dini derslere ağırlık verilmeli ve bu derslere işin ehli eğitimciler girmelidir...
4- Öğretmen, öğrenci Aile ilişkileri yeniden ele alınmalı, aralarında iletişim, sevgi, saygı ihtisas edilmelidir. "Her şeyin başı önce eğitim."
5- Sinema, dizi, sosyal medya filimleri ve yapımcılar yakından takip edilmeli. Dini, milli, örf ve adet’lerimize ters yapımlara müsade edilmemelidir. Filim’lerdeki liseli gençlerin uygunsuz hareketlerine, film çekimlerine bir çeki düzen getirilmelidir.
6- Asker uğurlamaları, düğünler ve her ortamda ne tür silah olursa olsun, ateşleyenlere ciddi yaptırımlar yapılmalı, yaralanma ve ölümlerde çok büyük cezalar verilmelidir..
7- Marketlerde, pazarlarda halkı kandıran, ayıplı mal satanlara, yüksek fiyat ve tartı’dan çalanlara iş yeri kapatma gerekirse iş feshine kadar gidilmelidir...
8- Resmi dairelerde işini savsaklayan, kötüye kullanlara, bu gün git yarın gel diyenlere ciddi yaptırımlar yapılmalıdır..
9- Ahlaki erozyona karşı bir çeki düzen vermek, televizyon programlarının ve sosyal medyanın kontrol altına alınması elzemdir..
10- Kamu da Torbilin her türlüsüne, kayırmanın, senin, benim adamım, gibi kanun dışı her oluşumlara ciddi cezalar verilmeli, ve her iş ehline vermelidir...
Velhasıl; Takiplerin ciddi kul hakkına riayet ederek yapılıp, kanunların uygulanması ve cezaların ıslah edici, caydırıcı hale getirilmesi elzemdir...
Not; Bu görevler iktidar, muhalefet, Halk olarak hepinize düşmektedir..
Ahmet Ali Canbaz 2024
YORUMLAR
Bunların hepsi sosyal yaralarımız aslında. Ağır cezalarda bir yere kadar yetiyor sonrası ise vicdan ve ahlak eğitimini içeriyor. Nesiller bozuluyor İnternet sayesinde kullanalım kullandıralım ama zaman zaman kontrol edelim çocuklarımızı. Uyuşturucu ve sigara almış başını gidiyor. Köklü bir reform lazım topluma bir çok konuda. Kutlarım içtenlikle...
Ahmet Ali CANBAZ
600 millet vekili var artık mecliste.Eskiden dörtyüz elli millet vekiliyleçok şeye hakim olan devlet tek adama geçip altı yüz millet vekili olunca vekiller tatile çıktı.Yiyip içip yan gelip yatıyor ticaretle uğraşıyorlar.Tek adam da yetişemiyor ne yazık ki..İçi boşaltılmayan ne kaldı ki.?..Haraç -mezat her şey satıldı.Vatandaş da gözden çıkartıldı.Bu sivil darbe çok büyük çoook.Sağlıcakla.Saygıyla.
neneh. tarafından 9.5.2024 11:00:41 zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Ali CANBAZ
Yuregine emegine saglik hocam
Arzulanan dikta edilen cagdas medeniyet seviyesidir bu
Kuran gibil yuce bir anayasayi rafa kaldirip frenklerin dokuntulerini bir millete yutturursan bundan iyi bir sonuc alamazsin istersen gece gunduz kafa yorsun vekiller