- 113 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇAY.
ÇAYIN TARİHİ.
Çay; yüzyıllardır şairlerin dilinden, roman kahramanlarının ise ellerinden düşmeyen bu lezzet hem edebiyatın beslendiği bir kaynak hem de damaklarda eşsiz bir tat bırakan lezzettir. Peki, dünya büyüleyici bir aromaya ve kokuya sahip olan çay ile nerede ve nasıl tanıştı?
Çayın tarihi tahmin edilenden çok daha eski tarihlere dayanmaktadır. Hemen hemen hepimiz çayın ana vatanının Çin olduğunu biliriz. Fakat Çin’in çay ile nasıl tanıştığını bilen kişi sayısı bir hayli az.
Çayın ilk kullanım şekli tahmin ettiğimizden çok daha farklı. Çay ilk kez tüketim amaçlı bir lezzet olarak değil, medikal amaçlarla kullanılmaya başlanmıştır. Milattan önce 2737 yılında Çin’de medikal alanda kullanılan çayın, bir gıda olarak tüketilmeye başlanması ise bu tarihten çok daha sonrasına dayanır.
Çayın tarihi içerisinde içilebilir halde tüketilmesi ise milattan önce 10. yüzyıla dayanmaktadır. Anlatılanlara göre, Çin’in meşhur İmparatoru Shen Nung için kaynatılan sıcak suya düşen bir çay yaprağı suyun tadını değiştirmiştir. İmparator ise bu suyun tadını farklı, ferahlatıcı ve lezzetli bulmuştur.
Bu lezzetli keşfin ardından İmparator Shen Nung 7 yıl boyunca bu lezzetli suyu tüketir. O yıllarda çayı keşfeden ilk insan olduğunun farkında olmayan Shen Nung, bu lezzetin o yıllardan günümüze ulaşmasını ve sofralarımızın baş tacı olmasını sağlamıştır.
Çay, ülkeler arası çeşitli ilişkiler sebebiyle çok kısa süre içerisinde Asya ülkelerinde meşhur bir lezzet haline geldi. Önce Kore, ardından Japonya ve Vietnam’a yayılan bu lezzet bu ülkelerde de en az Çin’de sevildiği kadar sevildi.
Hatta Japonlar çaya aşık oldu diyebiliriz. Japonya’da bu büyüleyici lezzet için çeşitli törenler düzenlenmeye başladı. Düzenlenen çay seremonileri Japonların köklü gelenekleri haline geldi ve Japonların tüm dünya tarafından en çok bilinen özelliklerinden biri de bu oldu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.