- 244 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Meryem Ana mı?
Rahmetli ağabeyim geldi aklıma.
Söylenenlere inanmadığı zaman göz kırpar sonara da başını çevirip,
"Neymiş, neymiş ne olacakmış" der sonar ardından tebessüm gönderirdi...
Neymiş? İnecekmiş düşecekmiş. Olmaz.
Neymiş? Nasıl olacakmış? Yavaş yavaş yükselecek, zirve yapacak, tavan yapacak sora da düşüşe geçecek,
olmaz, düşmez düşmeyecek.
Sanki:
Metruk bir binanın çöken çatısından yarı yarıya sarkan çok az tutunabilen kiremitlerin düşeceğini söyler gibi söylüyorlar. Evet o kiremitler düşebilir. Eline bir sırık alırsın vurup düşürebilirsin, bir rüzgar bir yel eser düşer ya da bir deprem sarsıntısı bir artçı şok ile düşer. Evet bu sarkan kiremitler böyle düşer.
Fakat sizin dediğiniz gibi yükselecek yükselecek zirve yapacak tavan yapacak sonra düşüşe geçecek olmaz. Kendin hammadde üretip imalat yapmadan, besicilik yapmadan, üretimi desteklemeden üretimi artırmadan, öyle ham madde alıp imalat yapıp içeride dışarıda satmayla olmaz. Kendin üretmeden, kendi malından imalat yapmadan, kendin beslemeden yetiştirmeden hiç bir şey inmez, düşmez.
Yedi sekiz yaşlarında kız çocukları olan karı koca bir gün kızının çocuğu olacağını, söylerler herkese anlatırlar, kızının çocuğu olduğunda kendileri de torun sahibi olarak dede ve nine olacaklarını hayal ederlermiş. Kız on altı yaşına gelmiş ergen döneme varmış on sekizine gençlik kız dönemine gelmiş anne baba olarak kızı ile hiç bir şey konuşmamışlar hiç bir şey anlatmamışlar, erkek arkadaşın var mı, arkadaşlarınla aran nasıl diye sormak akıllarına bile gelmemiş veya anlatacak bir şey bilmiyorlarmış.
Yalnız çok iyi bildikleri kızının çocuğu olacağı onlar hep kızının çocuğu olacağını söylerken kız genç kızlık çağını geçmiş olgunluk çağına varmış onlar hala kızımızın çocuğu olacak diyorlarmış.
Kızını karşısına alıp sormak yardımcı olmak karı kocanın hiç aklına gelmezmiş, veya bilmediğinden,
kızım senin erkek arkadaşın var mı? Varsa flört ediyor musunuz? Cinsel ilişkiye girdiniz mi? Evlenmeye karar verdiniz mi? Hamile kalacak mısın? Çocuk yapmaya karar verdiniz mi? Soruları sorup çocuğa yardımcı olmamışlar destek olmamışlar. Bilmiyorlar demek ki.
Karı koca tutturmuşlar kızımızın çocuğu olacak. İyi de nasıl olacak?
Hz. Meryem değil ya bu kız.
Düşmesi için üretim yapmak, besicilik, imalat yapmak üretimi teşvik etmek, desteklemek üretimi artırmak zirve yaptırmak tavan yaptırmak imalatı yükseltmek ilk önce kendi kendine yetebilmek. Kendi kendine yetemedikten sonra olmaz hiç bir şey inmez hiç bir şey düşmez.
-------------------------sevgilerimle...
---------(pitik)...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.