- 157 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Mühim ibadet:Namaz
Bismillahirrahmanirrahim
Elhamdülillahi Rabbil alemin Esselatu ves selamu ala Resulü‘na Muhammed’in ve ala alihi ve sahbihi ecmain .
Yazımızın muhtevası namaz üzre olacaktır inşallah.
Cenabı Rabbil aleminin müminlerin üzerine farz kıldığı en mühim ibadet namazdır, zira Kur’an-ı Kerim ‘ de :
O müminler ki; namazı dosdoğru kılarlar zekâtı verirler ve ahirete de gönülden iman ederler.(Neml/3) buyurulmaktadır.
Bu ve bunun gibi daha bir çok Ayeti Kerimede Rabbimiz müminlerin özelliklerini ve farziyetlerini tarif ederken evvela namazı zikretmektedir.
Namaz miraç gecesinde bizlere verilmiş üç hediyeden biridir.
Lakin biz insanlar bu hediyelerin en mühimi olan namazın kıymetini bilememişizdir.
Maalesef namazlarını terk eden veyahut huşu içerisinde kılamayan bizler namazsız kalmanın neticesi olarak her an gaflet ve delalet çukuruna düşmekte , nefsimizin arzu ve istekleri peşinde koşmaktayız.
Bir Müslüman için doğru ve dürüst olmanın ilk adımı namaz kılmaktır.
Zira Kur’an-ı Kerim ‘ de Allah Teâlâ; “Sana vahyedilen kitabı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten alı koyar…” buyurulmaktadır.
Zaman zaman Namaz kılmayanların dilinde dolaşan “ benim kalbim temizdir” sözünün ne kadar yanlış ve içi boş bir söz olduğu muhakkak ki aşikardır.
Zira bizleri hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyan bir ibadeti terk etmek muhakkak ki bizi hayasızlığa ve kötülüğe sürükleyecektir.
Kaldı ki kalbi gerçekten temiz olan bir kimse, kendisine türlü türlü nimetleri lütfetmiş olan Rabbinin en mühim emri, namazı kesinlikle terk etmez.
Kalbi temiz olan bir kimse kendisine verilmiş böyle mühim bir hediyeyi asla geri çevirmez.
Şimdi hep birlikte bir tefekküre dalalım, Rabbimizin bizlere vermiş olduğu nimetleri gözden geçirelim, acaba hangimiz Allah Teala‘nın bizlere bahşetmiş olduğu bu nimetlere karşılık olarak iki gözümüzden birini, ağzımızdaki dişlerden tek bir tanesini veyahut tek bir tırnağımızı bunca nimetin Şükrü olarak feda edebilirdik.
Hac ve umrede saçlarını dahi kazıtmaktan korkan bizler bunca nimetin Şükrü’nü namazdan daha güzel bir şekilde Rabbimize nasıl ifa edebilirdik.
Cenabı hak bizlere en kolay ve en güzel şükrümüzün namaz ile olacağını öğüt etmiştir.
Allah;
bizleri,anne,babamızı,kardeşlerimizi ve Zürriyetimizden gelecek olanlar’ı namaz kılanlardan ve verdiği öğüt’ü tutabilenlerden eylesin inşallah .
Namazdır Dinimizin direği,
Aklından geçirme ihmal etmeyi.
Bırak bunca nimete gafilliği,
Unutma şükrünü ifa etmeyi.
( Gülzar-i )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.