- 150 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ali ata bin...
Ali ata bin...
Çocuk edebiyatında mantıklı istekler görmek istiyorum..."Ali ata bin..." "Ayşe ip atla" ilk okul kitaplarında bu tip cümlelere çokça rastlamamız...çocukça değil...mantıklı...Kur’an zekatı zengine farz kıldı...Mantık bu olmalı adil şeyler iste çocuktan..."Ali ezan okunuyor "amin"de"...mantıklı bir isteklerden bu da ama ben çocukken çocuk kitaplarında böyle bir cümleye hiç rastlamadım...
Ali ata bin...
Şimdi Aliyi ata bindir sonra viyana kapılarına dayan de...ama topu tüfeği olursa Alinin...
Ali ata bin...
"kınanan bir cümle oldu günümde "Ali ata bin..."...kardeşim mantıklı ol çocuklardan bir şey isterken adil ol hikmetli ol latif ol ...anne sütünü göğse koyan Allah çocuğun midesine bağırsağına zarar veren hiç bir şey o sütün kimyasına koymadı...Allah kendisiyle eylemlerde hallerde düşüncelerde duygularda benzeşeni örtüşeni sever...eleştireceksen çocukları "Falakaya yatıranları"eleştir...
Çocuğu falakaya yatırmayalım diyoruz ama HAYAT FALAKADAN beter acımasız...ADİL dünya yok çünkü...
Çocuk edebiyatına ilkeler koyarken de ölçüm esma ...esma güneştir ama engelli o güneşler günümüzde...
Bizi"ÖCÜ"ile korkuturlardı uyutmak için.Öcü denildi mi anne kucağını arardık...günümde ne anne kucağı var ne ebu talip ahallesi ne hicret yeri ne engel olacak hendek var ne atlılarımız...Allah aşkına biz çocukları nasıl yetiştirmeliyiz...Çocuk edebiyatımıza ilkeler koyarken ölçümüz çocukları bu düzensiz dünyaya göre mi esmaya göre mi yetiştirelim ilkeleri hangi ölçüye göre koyalım...benim çocuk edebiyatı ölçülerim çok farklı...acımasız bir hayat var...çocuklara yalansöylememeyi ilk sırada öğretmeyelim yalana hileye dolandırılmaya uyanık bir nesil yetiştirelim...Yalan söylemeyen çocuklarımız yalancıların tuzağında işte...Sömürücü"Özgürlük"diyor onlarda özgürlük diyor...Kim cellat kim kurban belli değil...
Çocuk edebiyatına ilke koyanlar...Lawrenslerin arkasında namaz kılan nesil istemiyorum...Peygamber mantıklı olalım çocuklara karşı...anne-baba sıcaklığı verelim onlara dinimizi sevsin onlar...diye...ÖCÜLERİ öğretelim...Firavunları Öğretelim MUSA olsunlar asayı Firavuna karşı kullansınlar...
Adil dünya isteyen bir nesil istiyorum edebiyatınızın eğitiminizin ilkelerini bu şartlar için belirleyin...Yeni Türk yüz yılı için nesil eğitin...Ufku geniş hayalleri geniş bir nesil istiyorum...
Evet...günümün şartlarında,eğitimin sosyal faydaları; bireyin daha fazla gelir temin etmesi, daha az suç oranı, demokratikleşme ve yönetime katılma, bireysel sağlığını koruma olarak özetlenebilir
Çocuk edebiyatının da esmaya yönlendirme amaçlı olması farzdır...İnsan esmaya Kulluk için yaratıldı çünk.
Çocuğun sesini aklını duygularını esmaya yönlendir...el işlerin de robot yapsın ki büyüyünce robotun en kalitelisini başarsın.Ayıcıklarla uyutmayın büyütmeyin çocukları...Nassa’ya özendirin teknolojiye özendirin duygularına büyük hedefler gerek çocukların...Babası çiftçi olan saman üretmesin robot üretsin saman üreten köle oluyor günümün şartlarında...
Eğitimimn en milli olanı esmaya yönlendirenidir...esmaya kulluk için yarattı Allah bizi özendireceğimiz hedefler belli...ve en fazla teknoojiye yönlendirelim çiftçi olduk köle kaldık çünkü...asker olduk ama köle kaldık...teknoloji ...teknoloji Musaya ASA aşkı aşıla...millilik bu...Nuha gemi aşkı ...
Eğitimin temel amacının insan yetiştirme olduğu düşünüldüğünde yetiştirilecek bireyin nitelikleri ekonominin etkisiyle bireyi üretici ve tüketici haline getirecektir. Eğitimin bireysel ve toplumsal
faydalarını için çocuğun oyuncaklarını bile uygun seçin...Çocuklar artık dağları delici oyuncaklarla oynasınlar...atla eşekle değil heykel yapan belediyeler de heykel seçimini ona göre uygun seçsinler...
Ali ata bin...bitti...Ali dağı del...demenin zamanı geldi...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.