- 180 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Kader ve Çaba Arasındaki İlişki
Kader dediğimiz şey gerçekten kendi çabalarımıza mı bağlıdır, yoksa kaderimizi değiştiremez bir gerçek olarak mı kabul etmeliyiz? Bir şeyi başarmayı istemek ya da bir kişiyi yanında istemek için gerçekten çaba sarf etmeli miyiz? Uğruna emek verdiğiniz ve canınızı dişinize takıp çalıştığınız bir şeyin kesinlikle olumlu sonuç vereceğini düşünmüyorum, şahsen. İnsan tabii ki çalışıp tevekkül etmeli, o başka bir konu; ama asıl sorun, başarılı olup olamayacağını bilmemek, sonu görünmeyen bir yolda çıkışı aramak gibi umutları tüketen bir durum. Aynı şekilde, o yanınızda olmasını istediğiniz insanda da öyle. Hayatında o insana yer vermek isteyip o insanı yanına çekememek ve bunun için çabalamak mantıklı mı? Kaderimizde birleşmek var mı bilmiyorum, ama çabalarsam olacak mı sanmıyorum. Ne kadar çabalarsan çabala, kader ağlarınızı beraber örmeyecek, belki de sizden daha da uzaklaşacak; ama siz kendi kendinize şunu düşüneceksiniz: ’Elimden geleni yaptım, ama kaderimi değiştiremedim.’ diyeceksiniz. Benim kendi düşüncem, kaderimiz alın yazımız belli; herhangi bir çaba göstermek kaderinizi değiştirmeyecek. Peki, siz ne düşünüyorsunuz?