FELEĞİN ÇEMBERİNE TAKILAN AKÎLANLAR
Allah akıl vermiş, kimi kullanır, kimisi de egosuna yenik düşer kullanamaz.Zira akıl bir nîmet , kullananda yokluk olur ganimet.
Çarşıda akıl satılmış herkes aklını beğenmiş almış ve arif sınıfta kalmış.Allah’ın emri ’’OKU’’...Yani aklını geliştir..Biz ne yapıyoruz?..Doğrulardan saparak ,sa’y ipinden koparak, seri hata yaparak taklaya geliyoruz.
Burada öncelikle şunun bilinmesini isterim.Ben doğuştan itibaren ölesiye öğrenciyim.Akıl vermek haddim değil.Dedim ya baştan; akıl Yaratandan bir lûtûf. ’’Oku ’’ emrine uyan ,yazılanları doğru yorumladık da faydasını görecek ..Yazdıkları yalan veya yanlış ise hesabını verecek ..Feleğin çemberi dönmeye devam edecek ,ta ki kıyamete kadar.Unutulmasın o büyük gün hiç bir şey gizli kalmayacak, zira her taraf radar..Doğruları eğip bükenler, alın terinin hakkını vermeyip sere serpe dökenler , sahte şeyhin önünde diz çöküp huu çekenler...Ayağınıza dolaşacak zulmani ateşten katranlar ve dikenler.Ateşten zincirlerle bağlanacak kul hakkına çökenler.
Her şeyi ’’ben bilirim’’ diye koşan akîlanlar..Feleğin çemberine yeni-yönü -paçasından takılanlar..Devranın bir sonu var, ilâ nihaye değil..Bu işler sandığınız gibi gitmez artık korkun Allah’tan..Kurtulmaya çalışın milyonlardan aldığınız ahtan.Fayda yok sonra çekilen ah ile vah tan.
Feleğin çemberine takılan akîlanlar, kendini kurtarıcı sanan o ak yılanlar.Sizi zehirleyecek o zehirli salyanız.Sizi kurtaramayacak sığındığınız alya’nız..
YORUMLAR
Egolar tavan yapmış birçoklarında sanırsın herkes birilerine ders verme niyetinde, hiç ben de birlerinden bir şeyler öğreneyim diyen yok. ''Cehalet ne güzel şey lan, her şeyi biliyorsun.'' demiş büyük düşünür Albert Einstein. Dünya kibirden ve kibirlilerden geçilmiyor. Balzac'ın da güzel veciz bir cümlesidir ''Bilginin efendisi olmak istiyorsan çalışmanın kölesi olmalısın.'' Oldum ben dememeli hiç bir zaman son nefesimizi verene kadar okumak bir şeyler öğrenmeye çalışmak en güzeli... Şimdi bakıyorum bazılarının dilinde yeni moda bir söylem ''Allah'tan korkulur mu Allah sevilir.'' ne kadar sakat ve sakıncalı bir cümle seveceksin tabi ki ama günahlara da meyil ettiği zaman nefsin elini eteğini çekeceksin, onu d sana Allah korkusu yaptıracak Nahl/51 de de öyle der ''Yalnız benden korkun.'' Güzel bir yazı kutlarım yürekten...