- 149 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİR MAYIS
BİR MAYIS
1 Mayıs Emekçinin Alın Teri Günü...
Zulme, haksizliga, sömürüye, emek hirsizligina, alinterini yok sayan bir duzene hayir.., eşit haklara sahip bir dünya düzeniyle yaşamak dileğiyle...
Emekçinin çalınan alın teri… Guc, ezenin yaninda durmak degil, karşisinda durmaktir...
Sömürülen, ezilen hakları hiçe sayılan emekçiler…
Şüphesiz hızla büyüyen ve zenginliğine zenginlik katan ancak insanlık bakımından fakirleşenler, alın teri dökenlerin emeğini çalarak kazanıyorlar.
Çalışanını, emek harcayanını ezmeden, hakkını yemeden, haklarını eşit tutarak sitem kuran iyi niyet taşıyanları tenzih ederek şunu belirtmek istiyorum;
Sürekli büyümekte olan bazı firma, holding ve şirketin büyümesi ya çalmaktan, ya da hak yemekten geçiyor.
Ömrü boyunca çalışan bir insan, ömrünün başından elde ettiği gelir ile borç, harç içinde ömrünün son deminde ancak bir ev sahibi olurken, bir bakıyoruz başka yerden karınca sayısı kadar çok bina dikmiş başka birileri… Bunun adı hırsızlık değil de nedir?
Açlık sınırına gelmeden geçimini sağlayabilmek, insanların en temel haklardan bir tanesidir.
Emeklerinin karşılığını ve insanca yaşayabilmeleri bir gereksinim, bir istek, bir lüks değildir, bir haktır…
Ve bu hakkı suistimal edenler, hırsızlık yolunda büyük vurgunlar elde etmek yolunda hızla ilerleyenlerdir.
Sözde gelişen, büyüyen bir Türkiye’yiz!
Pazar tezgâhları ardındaki artıkları toplayan, çöpler de hala ekmek arayan insanlarımız varken, biz hangi büyümekten bahsediyoruz?
Bunun adı büyümek değil, düpedüz küçülmektir.
Evet, bir kısmı büyüyor ama çaldığı için büyüyor.
Hak yediği ve emek hırsızlığı yaptığı için büyüyor.
Ve tabi ülkemiz de saraylar var diye, tüm halk refaha kavuşmuş güllük gülistanlık…
Her şey tozpembe daldan dala konuyoruz zannediliyor.
Yok, be öyle zannetmeyin sakın!
Bu millet açlık sınırında ve sürünmektedir.
1 Mayıs’ta işçisi, emekçisi yine sokağa dökülecek yine dert yanacak ama yine duyan olmayacak…
Çalışanların; Tek yürek olup aynı sorun için, aynı savaşı veren, aynı hakları savunan ve aynı dertten muzdarip seslerini aynı renkte duyurabilmesi, elinden geleni yapması en temel haktır. Bu hakları görmezden gelen bir iktidar varlığını uzun süre koruyamaz diye düşünüyorum.
Günümüz gerçeğinde az çalışan çok, çok çalışan az para kazanıyor mantığı var ne yazık ki…
Bu mantık var olduğu sürece fakir yoksul kalmaya, zengin büyümeye devam edecektir.
Ezene, üzene, hak çalana, alın terini, işçi emeğini çalana ve yok sayana karşı bir duruştur 1 Mayıs…
Sömürülmeyen, ezilmeyen, haksızlığa uğramayan bir emekçi topluluğu dileklerimle… Savaşa, haksizliga, hirsizliga, ezene, uzene, ırkçiliğa ve faşist bir duzene hayir diyoruz.
Yaşasın işçi, yaşasın emekçi, yaşasın özgürlük, yaşasın adalet yaşasın barış ve yaşasın 1 Mayıs…
Tarih: 30.04.2015
Derya Avşar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.