- 146 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aman! sakın sakın okuma!
Darbe girişimi olduğu gün, bizim haberimiz yok. Haliyle normal hayata devam. O gün ailece sabah yürüyüşünden dönüyoruz. Ara sokaklardan geçerken, kahvehanenin televizyonuna gözümüz takıldı. Darbelerden, köprülerden falan bahsediyor. Bizde kendi kendimize eski darbelerden konuşuyorlardır, diye düşündük. Evimize geldik. İçimize bir kurt düştü. Duşa girmeden televizyonu açayım da haberlere bir göz gezdirelim. Ne var ne yok diye. Bütün kanallarda Darbe haberleri inanamadım. İnanmakta İstemedim. Nasıl olur? Neden olur? Kime silah sıkıyor bu asker görünümlü, münafıklar. Hangi milletin askerleri, kendi milletine böyle acımasızca, hiç utanmadan sıkılmadan tanklarla, uçaklarla kendi analarını, babalarını, kardeşlerini vurmak, ezip geçmek ne demek. Vatana, millete, dinine ihanet ne demek. İnsan olan düşmanına bile böyle haince davranamaz. Mümkün değil, Hala inanamıyorum. Milletçe bir kâbus gördük, demek istiyoruz ancak olanlar ortada. O tanklar var ya sanki kalbimin üzerinden defalarca geçti, kalbimizi ezim, ezim ezdi, ezdi geçti. Yüce Yaradanımız o günlerimizi bize en kısa zamanda unuttursun diyecektik, vazgeçtik. Çünkü unutursak o günleri, tekrar, tekrar yaşatırlar bize inanın. Yaşattılar da, bizler, okumadığımız için bilmiyoruz, okumadığımız için tarihler hep tekerrür ediyor, zaman zaman.
Bize bu güzel vatanı emanet eden, ecdadımızda çok darbeler görmüş, bizi hep içimizde ki bizden sandığımız hainlerle vurdular.. Bizde hala değişen bir şey yok.. Ama hainler artık aşikar oldular kendilerini artık saklamıyorlar, yaptıklarından övünüyorlar, zaden utanmaz arsızlar, demokrasi yok diyorlar.. Bizler hala okumuyoruz, düşünmüyoruz. Nereden, nasıl bu kadar hain içimize girmiş haberimiz yok.. Okumayan, düşünmeyen akılını kullanmayan kendini hanilere kukla yapar. Kuklalarımız hainleriniz, dış düşmanlarımız çok.. Demek ki biz çok güçlüyüz. Güçlü olmayanın bu kadar düşmanı olmaz.. Derken bizim ilhami gelmiş. Bakalım ne getirmiş bizlere? ” AMAN! SAKIN! SAKIN! OKUMA!” O ne demek öyle? okuyalım, öğrenelim!
AMAN! SAKIN! SAKIN OKUMA!
İlim öğrenirsin, edep öğrenirsin,
Adamlık öğrenir, belki adam olursun,
Belki bir derde, derman olursun,
Aman!! Sakın, Sakın Okuma!
Acizliğinin farkına varır, bekli haddin bilirsin,
Kötülüğün çirkinliğini, iyiliğin güzelliğini öğrenirsin,
Dostluğun kıymetini, düşmanlığın acizliğini öğrenirsin,
Aman! Sakın, sakın okuma! İblis düşmanın öğrenirsin.
Okuyanda öldü, Okuyanda öldü,
İyide Öldü, kötüde öldü,
Bu dünyadan ne götürdü,
Aman! Sakan, sakın okuma!
Bu dünyanın türlü, türlü dertleri var,
Açı var, toku var, hastası var,
Açlıktan, tokluktan ölmesi var,
Aman! Sakın, sakın okuma!
Merhametlisi var, Merhametsizi var,
Götürülecek, sevaplar, günahlar var,
Yüce Yaradanın oku! Oku! Oku! Emri var,
Aman! Sakın, sakın okuma!
Okuyan ne kayıp etti, okumayan ne buldu,
Okuyan belki bir derde derman buldu,
Beki kayıp ettiği yolunu buldu,
Aman! Sakın, sakın okuma!
Şiirimizi Yazdıktan sonra, tekrar tekrar okuyup, bazı düzeltmeler yapıyoruz. Çünkü eksiklerimiz, yanlışlarımız elbet oluyor. Kul hatasız olmaz, hatasız olsak, kul olmaz, melek olurduk. Bu arada şiirlerimizi bazı tanıdıklara okutup, beğenip beğenmediklerini soruyoruz.
Amcanın birine de SAKIN OKUMAYI! Ver dik. 1-2 gün sonra ilk eleştirimiz geldi. Bizim Amca ”Şiir iyi güzel, güzelde niye SAKIN OKUMA diyorsun. Okuyorum, okuyorum SAKIN OKUMA! Kafamı karıştırıyor. Sen oku yaz. Okuma ne demek kafa karıştırıyor” deyip duruyor. Bizde maksadımızı anlatmaya çalıştık. Bizim insanımıza, bir şeyi sakın yapma! Ondan uzak dur de gider onu inadına en kısa zamanda yapar. Yasakları karşı özel bir ilgimiz var. Zararımıza da olsa, hiç fark etmez. Zaten düşünmeyi de sevmeyiz. Önce yaparız, sonra belki düşünürüz. Şimdi SAKIN OKUMA! Yerine, OKU, OKU, OKU yazalım kimsenin dikkatini çekmez. Hata! İnadına okumazlar. Desek de amcamız “Ben anlamam okuma, hele SAKIN OKUMA! Kafamı karıştırıyor. Sen yine de oku yaz” dedi durdu. Ne diyeceksin tamam amca konu anlaşıldı, diyeceksin, bildiğini yapacaksın. Şiir yazmayı öğrenme özgürlüğümüzü kullandık……
Vatanına, Milletine, tüm insanlığa hayırlı işler yapanlara veya yapmayı düşünenlere selam olsun..
Hainler belasını iblisin tuzaklarında zaten buluyorlar..
Tövbeye gelin desek de gelmezler..
İblisin kindarlığından, bencilliğinden pay almışlar..
sanki..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.