- 167 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Mecazi Aşk İlahi Aşkın Yolculuğudur
MECAZİ AŞK İLAHİ AŞKIN YOLCULUĞUDUR
Aşk acısı çekmeyen neredeyse yoktur. Sevgili okurum sen aşk acısı çektin mi? Bu dizeleri okurken aşk acısı çektiğin zamana dönmeni isteyeceğim. Sende ne gibi değişimlere sebep oldu hatırlamak ister misin? Belki çok üzüldün, kırıldın, kaybettiğini düşündün! İşte bu olumsuzluklar seni büyüttü, hayata dair gerçekleri görmeni sağladı, belki de hayata hazırladı. Geriye dön şöyle bir bak kavuşamadığın aşka ve teşekkür et, sana öğretileri için. Aşk muazzam bir imtihandır.
En güzel aşk tarifini ( Mevlânâ hazretleri ) söyler. " Senin görevin aşkı aramak değil, ancak onunla aranda kurduğun engelleri aramak ve bulmaktır."
Bir kimseye ya da bir şeye karşı duyulan aşırı sevgi ve bağlılık duygusu olarak tanımlanan aşk duygusu, aslında mecazi aşk insanı ilahi aşka götüren yoldur, yolculuktur. Eğer mecazi aşk hikayende yorulur, vazgeçersen ilahi aşka varamayacağının göstergesi ve dolayısıyla yolculuğun yarım kalmış demektir. Kim bilir? onun içindir belki de aşkta kavuşamamak, İlahi aşk için yanmanın adıdır aşk! Aşk yolculuğunda sabretmeyi, meşakati, vefayı, hoşgörüyü öğrenememekten yarım kalıyor bu hikâye. Tabii ilahi aşka maşuk- u na ulaşamıyor aşık.
Yine Mevlâna’ya göre "aşk, hem temizdir, hem temizleyicidir." Temizdir, çünkü ahlâka ve edebe dayandığından samimi ve sâfiyane bir duygudur. Tabii günümüzde aşk, Mevlânâ hazretleri çağından çok farklı yaşanıyor o da kendi içinde geniş bir konu. Anlık, geçici, çıkar ilişkiler üzerine kurulmuş ilişkilere aşk denmesi çok iğreti duruyor. Adı çağdaşlık, modernlik, medeniyet denilen. Adı ihtiyaç, su gibi yemek gibi. Güzel afilli sözlerle süsleyip kadınları cinsel obje görüp, vücudu ve duyguları nı istismar etmek, iyi niyetini suistimal etmek bu kadar basite indirgemek ne zamandan beri adı çağdaş yaşamak oldu. Bu konuda hiç iyi niyetli düşünmüyorum! Bu fikirde olmadığım için her ne kadar olumsuz tepkiler alsam da kabûl görmesem de.
Üzgünüm bu fikirde olanlarla aynı düşüncede olamadığım gibi bu düşünceyi savunmayacağımda. Aşk! Güvenmek, samimi niyet, sadakat, bağlılık gibi ulvi mukaddes duyguları barındırır. Anlık ihtiyaç gidermenin adı aşk değil, bunun ayırımı bu kadar zor olmasa gerek.
"Mecazi aşk, İlahi aşk yolculuğunu kirletmemektir." Kirletilmemiş aşk kaldı mı? O zaman yeni bir isim bulmak gerekiyor aşk adı altında bu yaşanan çarpık ilişkiler silsilesine. "Aşk temizdir değerinin bilene".
Yazar- Şair Radiye Diri
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.