- 112 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
STEFAN ZWEİG.
STEFAN ZWEİG KİMDİR?
Avusturya’da 1881’de doğmuştur. Avusturya-Macaristan İmparatorluğu döneminde. Viyana’da felsefe dersleri almıştır. Avusturya’da doğmasına rağmen almaya da ün kazanmış yazar, biyografik eserlerle ün kazanmıştır. Stefan Zweig, II. Dünya savaşı öncesi Nazi Almanya’sında toplatılıp yakılmıştır. Daha sonra 1940’ta ingiltereye gitmiştir. 1942 yılında eşiyle beraber Brezilya’da intihar etmiştir. Stefan Zweig, şiir, tiyatro, roman, deneme, biyografi türünde eserler de vermiştir.
Stefan Zweig büyük heyecanların yazarı. En şöhretli eserinden en az bilineni kadar hepsinde aynı duygu ilenir. İnsanın zihnini harap eden insanı zirveye ulaştıran bir duygudur. Adrenalin yüklü vücut onun eserlerinin kişileridir. Bu adrenalin bazen tek başına bazen de yaşadığı olaylar nedeniyle yüklenir.
O yaşadıklarının izlerini ara ara eserlerinde işler. Bunu anlamak güç değildir. Stefan Zweig Kimdir? Bana göre insanlığın zulmüne dayanamayan bir ince ruhtur. Oluk oluk kanın acısıyla korkan-strese giren kişidir. Eserlerinde insanın zorlayıcı-çıldırtıcı çaresizliği hâkimdir. Edebi kişiliğini asıl oluşturan şey budur. Gördükleri yaşadıkları onu düşünce sisteminin temelidir. Belki vagonlarda yakılmadı. Belki işkencelere bedenen maruz kalmadı. Ama farkındayız ki onu bu sona sürükleyen şey bu kaygıydı. Bu korkuydu. İnsanlığın yandığı-acıdığı her sızıyı kendi içinde yaşadı. Bu dünya artık ona göre değildi. Gitmeyi tercih etti.
Yazmak öyle bir eylem ki her bilimden her şeyden bir tutam olmalı. Bir de anlattığınız konular hakkında mutlak bilgi birikimi bulunmalıdır. Bilim adamı bir alanda uzmanlaşır. Yazar ise her alanda birimlidir. Bir arıya benzetebiliriz. 100 gr bal içim milyarlarca çiçek gezmelidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.