- 127 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kimlerin tefsiri eksik mi
Kimlerin tefsiri eksik mi
Kimlerin tefsiri eksik mi...Tarihteki olaylardan ders çıkartmayanın hayvanlar aleminden esma tecellilerini görmeyenin...
Ataistin deistin tefsiri eksik çünkü ateist dinlere güvenmez deist ise kitap gereksiz der...yani Allahın öğretmenliğine asidir...
Esmaya asiler ilme de karşıdırlar...ilimleri "Beni ateşten yarattın"beni üstün seç iradesinden ibarettir...
"Kur’an yeter diyenler de hadise yani sünnete gerek yok icmaya kıyasa gerek yok diyerek tefsirin dallarını buduyorlar...
İşari tefsir ve dirayet tefsiri insan aklını insan vicdanını insan ilmini reddedenlerce reddedilirler...Oysa esmanın tecellilerinden başka ir şey değil müsbet ilimler..."Dünyanın neden elip olduğunu bile sorgulamalıyız kaynağı esmanın tecellisidir çünkü.Bana her tepe çıkşının zorluğu ile ve inişinin kolaylığı ile "Her zorluktan sonra bir kolaylık vardır"ayetini hatırlatıyor.evren de bir tefsir kitabıdır okuya bilene...
İlk Kur’an tefsirleri ayetle ayetin tefsiri şeklindeydi...ve yetersizdi...
Kimlerin tefsiri eksik mi
İşari mana da elzem mi evet...İşari mana ne mi, bir kelamın doğrudan değil, işaret olarak ince anlamlar taşımasıdır. Mesela, katıldığı toplantıdan erken dönen birine, “niçin erken döndüğü” sorulduğunda “Hava soğuktu, fazla kalamadım.” dese, bununla hem maddi havanın soğukluğunu nazara verebilir, hem de toplantıdaki uygunsuz ortama dikkat çekebilir
Kimlerin tefsiri eksik mi
Şeriar-tarikat-hakikat marifet...ilimleri tefsire katkıda bulunur...
Kimlerin tefsiri eksik mi
Kur’an neden 23 yılda geldi mi...bir ağaç çekirdek olarak toprağa düşer ve meyvesini verinceye kadar sırasıyla ekmelleşir...Allah "El-Hakimdir" nesih mensuh ihtiyaçtır...sebeb-sonuç kuraldır.Faizi haram kılmak sonuçtur.Medine yok haramlık kalkar...Hz Abbas faiz ayeti gelinceye kadar faizle meşgul oldu...şartlar da sebeb çünkü...aynı şartlarda aynı hüküm hikmetlidir değilse değildir...der akıl ve vicdan...Hz Adem şartlarında kardeşler çapraz evlendirilmiş aynı hüküm zamanımızda geçersiz çünkü şartlar da sebebtir...Faizin haramlığının sebebleri yok günümüzde...Markete gidiyorsun market sahibi haksız kazanç peşinde hile peşinde...Ben marketçiye faizsiz kredi mi vereyim...Karz-ı hasen mi olur bu...
Kimlerin tefsiri eksik mi
Allah zenginden yanadır güçlüden yanadır Haklıdan da yanadır.Haklı da zengin olsun güçlü olsun canım.Adl sıfatlıyım diyor Allah...
Kur’an tefsirle bozulursa put olur hz isaya oğul dediler put oldu.Bozduğun putlaşır...Tefsir başka şeydir bozmak başka şeydir ESMANIN binler tecellisi var...evren bir tefsir...bozulan tefsiri anlamak zor değil..."Büyük balık küçük balıı yer"demiş atalar...tecrübe ilim değil mi ki tefsirde yer almasın Marifet arttıkça tefsir de ekmelleşir...
Benim Allahım El-Hakimdir.medine yoksa faize haram demek de yok.dünde kalır o haramlık.yarın da gelebilir ama bu gün kuyu.düşme
İslam Allahın dinidir esmayı ölçü edinmiş dindir...Nesih-mensuh ve ehven-i şer seçimi var ama Hz Ademden beri İslam değişmez
İlim hep ilimdir ve ezeli ve ebedidir...tefsir ilimdir marifetullahtır...marifetullaha asi fetvaları nesh et...Ezeli-ebedi olan ilimdir ...fetvalar sebebler yok olunca neshedilmeli...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.