- 145 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zina ve İman.
Zina ve İman.
"Amel imandan cüz değildir"ana kuralı açısından incelenmeli hadisler ayetler...değilse mezhebe asiyiz.
"Kişi zina edince iman ondan çıkar ve başının üstünde bir bulut gibi havada durur. Zinadan çıkınca iman kişiye geri döner." Bu hadisten anladığımıza göre, kişi zina ederken ölürse kafir olarak mı ölecek?
Bu ve buna benzer hadisler büyük günah işleyenin kâfir olacağını değil, mükemmel imana sahip olmayacağını bildirmek içindir.
Zina sebebtir neye neseb belirlenmez...en kötü evlilikte bile neseb belirleme var dünyamızda...Miras hakkından mahrum kalır veled-i zina...onun hakkın yemiş olur kardeşleri ve mirasçılar...
Zina“evli bir kişi ile o kişinin şu anki eşinden başka biri arasındaki gönüllü cinsel ilişki”dir.Neseb belirleme zorlaşır mirastan mahrum kalmaya veya hakkı olmayan mirasa dahil olması sonucu doğurur...bu sonuca sebeb olanın cennetten ümidini kesmesi gerekmez...Tevbe etsin...
Allah adildir suç-ceza ilişkisi bellidir...duygu zinası da var duygu zinası yapanın da mı imanı uçtu gitti diyelim...İmandan uçup giden bir şey var...ama imanınn bütünü uçup gitmez...adl sıfatı kuralı açısından incelenmeli ve yorumlanmalı hadisler ve ayetler...
"Güzele bakmaksevabtır"diyenin imanı gider.mürted olur...Osmanlıda ve şeriat yönetimlerinde mürted cezalandırılır.Tevbe etse o fikirden o inançtan mürtedlik de kalkar kişiden...ama zina edene mürded cezası hiç verilmemiştir...aslında bazı zaniler öldürülmeli ama günümüzde zaniler arttı hepsini mi öldürelim.DNA testi var tevbe artık evladına sahib çıkmak olarak algılansın...
gerek duygusal gerekse görsel olarak zina, dolayısıyla eşimizi bu şekilde aldatma potansiyeline sahibiz. Bundan dolayı fiziksel olmasa bile bunlar günahtır.Esmaya asilik var çünkü..."güzele bakmak sevabtır"diyenin toplumdan temizliğini ister "Et-Tahir sıfatı" el-Hafız sıfatı..."Üzüm üzüme baka baka kararır" demiş atalar da...Toplumu asimileden korumak için medyaya RÜTÜK cezalar verir...Mürtedsin diye vermez ama esmaya asiler her toplumda cezalanırlar...alkışlanmazlar...çünkü evrenin bir sahibi var ona asiliktir esmaya asilikler...
Niyetleri"şeriat"bilmez...ama Allah bilir..."ameller niyetlere göredir"çocuğum olsun diye zina edenin sonuçta günahı azalır.şeriatın terazisinde eşittir iki farklı niyetli kişi ama Allah katında farklıdır...şeriat tarikat hakikat marifet...aynı günahın cezası azalır çoğalır niyete göre...Allah katında esma ölçüsünde...marifet ilmine göre...Adl sıfatlı Allah aynı günahın farklılığına göre ceza-ödül belirler...İnsan marifete erişemediği için şeriate razı olur...Hallacı mansur"enel-Hak derken Hakka tevbe ettim niyeti ile de demiş olabilir demedi o günün şeriati...
Bedenimiz günahta değildir ama ruhumuz günahtadır...Fakir zekat veremedim diye üzülürse zengin kadar zekat veren kadar ecir alır...Tanzimattan sonra padişahların elleri zayıfladı...ama eski padişahlar kadar ecir kazanma kapısı kapanmadı onlara da.bir kadir gecesine rastlatır Allah dilediği hakkeden kulunu ve ecrini artırı...Hakket o ödülü.fakirim mahrumum deme...niyetin fikrin duygun kıymetli...Allah katında esma ölçüsünde...BUDA peygamberimizin BEDİR savaşını tarif eder ve o savaşta olmayı arzular"bu duygu da ona bedir aslanlarına verilen ecre benzer bir ecre nail edecektir...
Ruhun da eylemin halin kadar belki kıymetli...zina eden duygusu düşüncesi de ilahi teraziye konur yani ama halkın nazarında zaninin duygusu düşüncesi ruhu niyeti değerlenmez...Faiz haramdır der...ölsen bile alamazsın...Oysa ilahı terazi "ölme" der müşrike mağlup olma "der...halkın İslamı İslam değildir marifet kökünden kopuktur...zaten günahını biliriz ama TEVBESİNİ hesaba katmayız günahkarların..
Irkçılık ve İman.
Soy kırım yapan ırkçıyla yapmayan ırkçı aynı mı...adl sıfatlı olsak aynı görmeyiz...Petrol için doğal gaz için savaşan ezanı da susturusa vebali artar...biri sarı yılan zehirli biri kara yılan zehirli adları yılan da olsa...Farkları kıymetlendir değerlendir der ADL sıfatı"Küffar bir millettir"deme der Kur’an ise
Zina ve İman.
Beterin beteri var...recm cezası bile yetersizdir bazı zaniler için...
Zina ve İman...birbirini etkiler de bu hadisi okuduğun da ama eşittir her zina deme...zina bir fırtınadır iman ağacımızı kökten sökmedikçe kırılan dallar kırıldığı yerden büyür...camide yapılan zina ile diğeri eşit mi...imanlı bir ailenin kızını yoldan çıkarmakla fahişeyle zina eşit mi...İman ağacını köten söken fırtınalar tayfunlar seller...imanı dümdüz de edebilir...seçimimiz önemli...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.