- 140 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YARATANA DÖNÜŞ YOLCULUĞUMUZ
YARADANA DÖNÜŞ YOLCULUĞUMUZ
"Göklerin ve yerin mülkü Allah’ındır. Allah’ın her şeye gücü yeter.” (Âl-i İmrân, 3/188-189).
Bu ayet bile tek başına bize hâkimiyetin kimde olduğunu ve ayılmamıza yeterlidir. Hayata geliş hikâyesi aslında bir mucizenin doğuşudur! Anne karnında dokuz ay beklemek, süresi dolunca gözlerini dünyaya açmak! Dünyaya gelir gelmez cılız bir sesle hayata seslenmek, ben de varım diyerek çevresindekilere varlığını hissettirmek! Çabanın ta kendisidir...
"Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık." (İsra 13) Ayeti ile açıklıyor.
Hayata gözünü açan her insan vermiş olduğu çaba ile Allah’ ın verdiği nimetler, yetiler, yaratıcının yarattığı fıtratı ile hayatta kalma mücadelesini verir. Önce ki yıllarda aile büyüklerinin kararları esastı, fakat günümüzde bireyselleşme söz konusu olduğu için belli bir yaşa gelince artık kendi öz iradenle vermiş olduğun kararlardan, seçmiş olduğun tercihlerden sen sorumlusun.
Hayat her zaman istediklerimizi altın tepside sunmayabiliyor, hatta şartları zorluyor diyebiliriz. Bu durumda ailemize, sevenlerimize, sevdiklerimize sorun oluşturmalı mıyız? Tabii ki de hayır. Yaratıcı’ ın kuluna bahşettiği zamanı ve nimetleri en iyi şekilde değerlendirmek gerekir. İstikrarlı olmak, çalışmaktan vazgeçmemek, elimizdeki her şey için teşekkür, "şükür" etmek.
" Hiç ölmeyecekmiş gibi dünyaya çalış, yarın ölecek gibi de ahirete çalış". ( Hadis- şerif, Hz. Muhammed sav. )
Sevelim, sevilelim. Kıymet verip, kıymetlenelim. Kucaklayalım bizimle aynı fikirde olsun ya da olmasın.
Hangi düşüncede olursan ol
bir yaratıcının varlığına, ister inan ister inanma, zaman zaman şüpheye düşsen de, kafanda ki sisli puslu fikirler arasında dolaşırken tek gerçeğe çarparsın ölüm gerçeğine. Bizi var eden o yüce güç, günü geldiğinde ait olduğumuz yere, gerçeğe döndürecek! Dönüş Yaratanadır! Ve bizi yaratan iyi insan olmayı, ahlâklı insan olmayı kalbi, ruhu temiz olmayı bildiriyor. Kalbimizi, ruhumuzu vicdan ve merhametle besleyerek, doyurarak maneviyâtımızı kuvvetlendirmemiz, kötü enerjilerden arındırmamız yüce yaratıcıya dönüş yolculuğumuzda azığımız olacaktır.
(Nur suresi 42. ayet)
"Göklerin ve yerin mülkü sadece Allah`ındır. Kıyamet günü, hesap ve karşılık için dönüş de ancak O`nadır."
Radiye Solmaz Diri
Gün mucizelere gebe! doğru dua ve enerji ile kollarımıza doğsun tüm güzellikler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.