- 162 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CUMHURİYETİN KAZANIMLARI.
CUMHURİYET KAZANIMLARI YOK EDİLDİ.
Atatürk’ün sabanın kılıçtan üstün olduğunu belirttiğini “Köylü, Milletin efendisidir” dediğini Cumhuriyetin ilk döneminde 13 milyonluk nüfusun yüzde 84’ünün tarımsal nüfus olduğunu hatırlattı. O dönemde GSMH’nin yüzde 48’inin tarımdan karşılandığını söyleyen Gürer, “ 1928 yılında 6,5 milyon hektar olan tarım arazilerimiz, yapılan düzenlemelerle 1950 yılında 25 milyon, 1980 yılında ise 28 milyon hektara çıkarıldı. Bugün ise 5 milyon tarım arazimizi yitirmiş durumdayız. Uygulanan yanlış tarım politikaları, tarım arazilerinin daralmasına, çiftçi sayısının azalmasına, ithalata bağlı bir sürecin artmasına neden olmuştur”
1924 yılında çıkan Köy Kanununda köylünün ne yapması gerektiğinin maddeler halinde yazılarak “Köylünün ne yapacağı mecburi iş arasında köy halkından, askerde bulunanların ve bakacağı olmayan öksüzlerin tarlalarının, bağ ve bahçelerinin sürülüp, harmanlarını kaldırmakla ilgili köy halkının imece usulü ile görevlendirilmesi, dikilmiş mahsullerin araçların her türlü zarar ve ziyandan muhafazaya kadar detaylar yer almış, hatta bir hayvanın götüremeyecek kadar yük yükletilmesinin dahi uygun bulunmadığı ifade edilmiştir. O dönemde askere gidenlerin askerde ileriki aşamada traktör sahibi olacağı düşüncesiyle traktör ehliyetinin verilmesinin de yolu açılmıştır”
1925 yılında Atatürk Orman Çiftliğinin, 1935 yılında şeker fabrikalarının, 1933 yılında Sümerbank fabrikasının, 1949’da ÇAYKUR’un, 1954 ‘de Et ve Süt Kurumunun kurulduğunu anımsatan Gürer, TEKEL’in, TARİŞ’in, Fiskobirlik’in, Ziraat Bankasının çiftçi bankası olmasının ve tarım kredi kooperatiflerinin yolunun açıldığını hatırlattı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.