Cündem
Şaka gibi ülkeyiz sayın seyirciler...
Tüvturk sıfır araba alanları 3 yıl muayeneden muaf tutmuş.
Cimdi sorgulayalım...
Cıfır araba alan hangi cesim.. Bu cesimler her 3 yılda bir arabalarını yenileyecek o zaman. Zaten insan ömrü ne kadar, nşa’da 20 yaşından sonra araba kullansa, gezse tozsa, faiz yese, bistte’de 19-20 bin kişinin bistteki tahtaların yüzde 90’ına sahip.. hem faizden hem borsadan gel keyfim gel yapacaklar. İhtimal ortalama 72 yıl ömrü olsa insanın 72-20 desek52 yıl. 52 yıl. 52/3 desek 17 araba. Yani ömürleri boyunca 17 tane sıfır araba değiştirecekler..
O zaman leyn fakirler, ödeyin leyn vergileri, sesini çıkaranın üzerine göndeririz polisi, kanunla yola getiremezsek salarız mafyalarımız sokak ortasına dövdürürüz fakirleri, ödeyin leyn yasal cezaları bakalım..
Ya da daha adaletli veya hukuki veya vicdani olsun diyeceklerse, Maliye Bakanlığı sıfır arabaların vergisini artırsın kardeşim, bir arava alıyorsa zengin vatandan bir araba parası da vergi versin..Oli mi böyle? Sizler düşünün..
2 milyonluk ev kredisinin geri ödemesi 10 milyondan fazla. Yani 1 ev kendine zar zor alabilen fakir curttaş veya catandaş, 4 ev parası da bankaya vermek zorunda.
Muhalefet belediye seçimlerinde çıtaları kırdığı veya halkı anladığı veya halktan teveccüh gördüğü için oy patlaması yaşadı. İktidar kanadı ise, kibrinden ne diyeceğini bilemiyor, bunlar zaten yerel seçim deyip küçük görüyor. Ki bilen bilir zaten iktidar yerel seçimleri kazanarak iktidar olmadı mı, yani bu yerel ve belediye seçimlerini küçük görmek niye. Belki de gerçek kibir budur? Kibirden bahsediyorlar ya...
Ben bilmez aga, kim nireoy verise vesin yav, bana ne, lakin biraz soruşturuyorum, irdelemeye çalışıyorum, yanlış fikir de yürütebilirim. Lütfen düzeltiniz.
Deniyor ki, seçime katılım azdı, ondan büle oldiii.. Evet sayılar yalan söylemez, son 20 yıldaki en düşük katılım oranı yaşadı yerel seçimler...
Peki insanlar neden gitmedi sandığa, yani gitmeyenler? Nedenleri nedir?
a) sandığa güveni kalmadı, hiç bir şey olmasa da bir şey oluyor sonuçta.
b) zaten nasılsa yine iktidar kanadı alır seçimleri..
c) bıkmıştır yaşamdam, ekonomiden, siyasetten, din diyanetten, siydik yarıştırmalardan, trollerden, basının yüzde 90’nın iktidara çalışmasından veya ıvır zıvır bir çok nedeni olabilir.
d) ne haliniz varsa görün ben ömrüm boyunca sürünüyorum, hiç bir iktidar beni görmedi, çocukken de sürünüyordum lakin süründüğümü bilmiyordum, lakin 20 yılda büyüdüm gördüm ki sürüm sürüm sürünen kesimden mişim ben, oynamyom leyn sizin oyununuzu.. canınız cehenneme... kim kime güç yetirirse binsin tepesine, canı cehenneme her şeyin, lanet olsun bu coğrafyaya bu kültüre bu sisteme..
Misakı Milli ve Hamasa karşılaştırması... Gülem gülemem, ağlasam ağlayamam. Yine bir safları sıklaştırma söylevleridir bunlar.
İşin gerçeği şu olabilir mi?
1950’den beri din diyanet ve osmanlı söylevleriyle ki misak’ı milliyi destekleyenler için hain, satılmış, ingiliz uşağı muşağı diye hakaret eden, kafirleyen mafirleyen bu siyasal zihniyet değil mi? 1950’lerden sonra sağ kanadın dışından tek parti iktidarı hiç oldu mu, incirliği, küreciği kapatabildiler mi, marshall yardımlarını niye niçin kabul ettiler, tarımı hayvancılığı nasıl şehirleşmeye kurban ettiler hiç mi düşünmezler.
Yani yeni nesil veya değişen veya kültürel olarak keklendiği düşünen şimdiki x y ve z kuşakları bu söylevlere kanar mı? Bir iki kuşağı Sağ Sol, Sünni Alevi, Cumhuriyetçi Osmanlıcı, Dinli Dinsiz, Etö Fetö, Türk Kürt, Müslüman Hristiyan vb vs diye ayıran ana akım basın ve kendileri fikir öncüsü kabul eden eski kuşak kafalar veya istihbaratlar veya toplumun kendisi veya devletin kendisi değil mi?
Haklı haksız aramıyorum... Sadece sorguluyorum kendimce, cahilane bir şekilde, çünkü ben cahilimmmmm.
Peki bu bahsedilen dönemde chp’nin düşünürleri veya trolleri ne yapıyordu, aşık veyselleri ankaraya mı almıyordu yoksa, kırsal kesime pis köylü gözüyle mi bakıyorlardı, inanç konusunda bedevilere inanacak kadar aklımız kıt mı deyip milletin ilim bilim düşünce sorgulama kabiliyetlerini hor mu görüyorlardı, bu tipler chp’nin dinozorları mıydı?
Haklı haksız aramıyorum, ben cahilim cahilane corguluyorum...
İnciliği kuran abd, küreciği kuran abd, akkuyuyu kuran rus, eğer olsa idi kanal istanbulu da ele geçirecekler araplardı, afganları irandan aşırıp ülkemize gönderen abd, suriyeyi başımıza bela eden abd ve rusya, kudüs meselesi zaten avrupanın bir oyunu yahudileri gönderdiler bizden uzak nereye yakın olurlarsa olsun dediler, yesinler birbirini mi dediler avrupalı zenginler veya siyasiler...
Sahte darbelerle sağ sol ve etö fetö diye, yok gezi mezi diye hukuğu ayaklar altına alan chp... Tarım arazileri satan chp, enflasyonunun yularını bırakan chp, veya misaki milliciler veya tl’nin değerini düşüren chp,
Yani sadece corguluyorum ben reisciyim arkadaş.. cefen de ciyerim ölürüm de reisciğim için... nasulsa cennette hururicikler bana helal.. kat be kat cennette alacam ben.. pis cainlere geçit yoğğğ... gedeyah biz uzaya...
velhasılatının zarar kısmından, 5000 yıllık yolcuğumuz devam edecekse bu topraklarda, başkanlık sistemi değişecek arkadaş.. yok öyle abdnin 50-100 yıllık planlarında saf gibi kullanılmak..
başkanlık sistemi celdi, ultra zengişleştik, imanımız arttı vallaha, reis büyük adam. kibirlenmez o, günahsız, onun çevresi vetarikat ve cemaatler ülkeyi bu hale getirdi, reis kuranı da güncellerse oyun gene ona benim.. zaten 50 yıla kalmaz araplar güncelleyecek kuranı sünneti... ben demeyam çağ öyle deyooo...
celelim arapça ve ingilizce cabelalara, ey belediye caşkanları, apabi tabelaları indirdiğiniz için müteşekkerim, engleşci tabelaları da indirin lütfen, cabıtalar yabancı dildeki cabelalara izin vermesin, please ayva ayva gardaş brocuğum fesübhanallah, kerim tarı göktengri... büyük tengri, büyük allah hakkımız da hayırları versin efendim.. türkçe conuşalım cazalım ve dil bilgisi kurallarına riayet edelim.. nokta virgül ve başlıklarımıza lütfen özen gösterilim.. benden örnek alınız efebim..
ne kadar cüzel pardon quzel cazdığımı görüyorsunuz cokuyosunuz canlıyorsunuz... efendim, sağlıklarımı pardon pardon ayva ayva saygılarımı sunarım.
birbirinize emanet olunuz efenim...
kafaya son nefesinizden başkasını takmayınız.. dellenmeyiniz, akıllı uslu durunuz..efenim kendi kendi yazana deli deyleyorlar...
Eeee daha daha pardon ayva pardon pardon ayva ayva nasılsınız efenim.. yazıklar olsun deyola...
y ve z cuşağnın ekseriyetı bayram namazına citmeyomuş, öyle deyo eski cuşaklar, cazıkla olsun size deyola...
bunla va ya bunla curban da kesmiceklemiş... yazıkla olsun deyola... ben demeyam
ben demem... ne demişler iki göz va, görrrr, iki kulakkk va dinnnleeee, birücük dil var az konuş... o cüzden ben demem efenim.. ama deyenle va...
hadi bakem efenim..neye bakem.. yurttan veya vatandan haberlere göz atam...
cekraren caygılar cevgiler cağlık cıhhat yakanızı bırakmasın, birbirinize emanet oluyynnn ...ben cidem gariii
*not: Yeni cesil yazı yazma cenemeleri.