- 285 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VEHBİ BAŞER HOCAYI KAYBETTİK
O fikirlerin efendisi idi. İçi dürüstlük ve çelişkisizlik özlemiyle yanıp tutuşan bir hakikat avcısıydı. İbni Haldun ve Sokratgiller sofrasında oturmayı şu fani hayatın en hatırlı hazlarından biri sayacak kadar rintmeşrep bir şahsiyetti.
Derdi büyüktü onun. Doğu toplumlarının derin uykuları, Müslüman coğrafyanın asırlar süren patinajları, sığ denizlerin arkaik gelgitleri onu fazlasıyla yormuş, siniri ve hüznü sevgisinden menkul lirik gönüllü bir entelektüel hâline dönüştürmüştü.
Fakirin fikir harmanında bazen daneli başaklar mı bulurdu bilmem, bir dost el atsa da şu savurma işini beraber yapsak dediğim bir anda hemen yorumlarıyla ortaya çıkıverir, “Bir iki yaba da ben savurayım Mesut dost” dercesine ortalığı birdenbire hareketlendirir, rengarenk görüşlerin uçuştuğu hasat düellosuyla zenginleştirirdi sayfamı.
O bir ilahiyatçı sosyologtu. Belki de insanlara olan sevgilerini sosyolojik görüşleriyle insanlık kadar büyüttüklerinden... Daha çok hüzünlenirim bir sosyolog öldüğünde ben... Vehbi Başer dostta da öyle hatta daha fazlası oldu. Bir süredir facebook sayfasında göremiyorduk Vehbi Hocamızı. Sabah eşleri Ayşegül Hanım tarafından paylaşılan, hocanın yoğun bakımda olduğuna dair üzücü haberi okuyunca âdeta içime bir köz düşmüştü.
Hayat dalgınlığa gelmiyordu. Dört beş aydır yazışamamıştık Vehbi Hocamızla, hâlini hatırını soramamıştım onun. "Abi gafletimi mazur gör, epeydir arayıp soramadım, ihmal ettim sizi" şeklinde bir mesaj yazmıştım bu sabah kendisine. Ama nafile… O anlarda vefat ediyordu Vehbi Hocamız belki de...
Sevmiş, saymıştık onu. Çok yararlanmıştık analizlerinden ve birbirinden kıymetli derin düşüncelerinden... Ufkumuzu açmıştı... Örnek olmuştu bize bilgisiyle, fikirleriyle, nezaket ve tevazusuyla... Mekânı cennet, makamı aydınlık, menzili mübarek olsun. Ailesine, yakınlarına, düşünmeyi seven dostlarına sabır ve başsağlığı diliyorum.
Bir sosyolog ölmüş yine
Ah o sosyolog ölümleri!
Nedense çok üzer beni
Gönüllerini ve sevgilerini
Fertten topluma doğru
Kocaman bir şekilde
Büyütmüş mü oluyorlar ne
Bugün çok üzgünüm
Bir sosyolog ölmüş yine
Sanki dünyadan göçmüş gibi
Asya, Afrika, Papua Yeni Gine
Mesut ÖZÜNLÜ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.