- 225 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
MUKEMMELLİK ARAYIŞI
MUKEMMELLİK ARAYIŞI
Mükemmellik arsyışı, insanlarda akılalmaz hatalar yapmaya zemin hazırlıyor.
Düşünün, imgenizde yarattığınız Tanrı bile yine sizin zihninizde, düşünce yapınızda mükemmel olmadığını eylem ve soylemlerinizle vurguluyorsunuz.
İmgenizde yarattığınız din bile mükemmel değildir. Öyle ki, sevgiye, hoşgörüye, adil paylaşıma değil de, nefrete, öfkeye, calmaya ve katliama davet ederken, nasıl olur da hak etmediğini bir şeyi kak etmedik bir şekilde mükemmellik arayışına girersiniz?
İmgenizde yarattığınız Tanrı, kâinatta herşeyi pürüzsüz, tek düze mükemmel yaratsaydı, mükemmel kavramına imgenizde nasıl yer verecektiniz?
"Herşey zıddıyla kaimdir" sözü tam da bunu ifade etmiyor mu?
Yani çirkini, kötüyü, eğriyi ortadan kaldırdığınızda mükemmellik arayışına girmenin ne anlamı kalırdı? Ne anlamı olurdu mükemmel olmanın?
Gece başınızı kaldırıp da gökyüzüne baktığınızda pürüzsüz satıhı bile dizayn etmeye çalısıyorsunuz. Şu yildız surada olsaydı, bu yildız ay’a çok yakın. Keşke yakın olsaydı da şu yildiza gidebilseydim. Bak bu kuyruklu yıldızın kuyruğu eğri gibi. Hatta ay bile uçurumlarla, tepelerle kuraklığıyla yaşanılmaz bir yer olduğunu görürsünüz.
Bu yüzden ay bile mükemmel değil!
Keza üstunde yasadığımız dünya da öyle, o insan yok ki, imgesinde yarattığı denizi ömründe bir kere olsun görmeyi hayal etmesin. Gördüğünde ise, kuraklığın adım adım yaklastığı günümüzde dünya çölleşmeye doğru giderken, inanılmaz güzellikte olan bu denizlerin suyunun insan yaşamına ya da kuraklığa hiçbir katkısı yoktur. Tuzlu olduğu için çölleşmeyi engelleyecek kadar mükemmel değildir.
Gökyüzü mesela. Uçsuz bucaksız ve sonsuzdur. Kuşlar alabildiğine, özgürce açabiliyor. Ne var ki çoğu zaman bulutludur. O bulutlar yağmura, yağmur ise suya, sele dönüşerek insan yaşamını olumsuz yönde etkilemektedir.
Ya da bazı çiçekler. Mesela Zakkum çalısı çok güzel olmasına ve yaşam alanlarımızda bulundurmamıza rağmen, mükemmel değildir. Ya da gül ıtrıyla insanı mest eden bu güzel çalıdan bir dal koparmaya çalıstığında kan revan içinde kalırsın.
Yani güzel olan her şey mükemmel değildir.
Ne var ki herkesin yasamında bir takım şeyler özeldir.
Bu nedenle her kadın birileri için özel olabilir. Ya da her erkek bir kadın için özel olabilir ama mükemmel olabilmesi mümkün değildir. Bu yüzden "Mükemmel" olma değil, özgür bir yaşam arayışına girin. Sevdiğiniz şeyi yapın, hoşlandığınız insanlarla birlikte olun. Mükemmellik mi arayacaksınız? Ne bir başkasını değiştirmeye çalışın, ne de siz değişin! İşte size mükemmellik!
Efkan ÖTGÜN