- 217 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KONUT.
KONUT SORUNU.
Ülkemizin nüfus artış hızına göre her yıl ortalama 800 bin civarların dayken konut arzı ortalama 550 bin seviyelerinde kalıyor. Bu durum da her yıl düzenli olarak ülkemizin ortalama 250 bin konut açığı vererek ilerlemesine sebep oluyor. Bunun sonucunda arz talep dengesindeki bozukluktan dolayı konut fiyatları kademeli olarak artıyor ve vatandaşlar olarak konut satın alırken veya kiralarken yükselen fiyatlarla karşılaşıyoruz. Peki, çözüm ne olabilir? Ülkemizdeki konut üretimi nüfus artış hızımıza ve alınan/verilen göç oranına göre planlı konutlar inşa etmek uygulayabileceğimiz ilk çözümlerden birisi olabilir. Talebe uygun olarak arz edilen konut sayısı sonucunda konuttaki arz ve talep uygun bir konumda birleşerek ülkedeki vatandaşların konuta ulaşımı kolaylaştırılabilir. Tüm bunların yanında eğer konuttaki arz ve talep buluşması sağlanırsa konuttaki arz eksikliğinden kaynaklanan fahiş fiyat artışlarının da önüne geçilebilecektir. Böylece her gelir seviyesinden olan vatandaşlar kendi bütçelerine göre, fahiş kira veya ev fiyatlarıyla karşılaşmadan konuta erişim sağlayabilecektir. Tüm bu paragrafı özetlemek gerekirse Türkiye yıllık talep edilen 800 bin konut arzına ulaşabilirse, konut sorunun en büyük problemini halledebilecektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.