- 125 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanı tanımıyorsunuz...
İnsanı tanımıyorsunuz...
Başkalarına gerçek bir ilgiyle yaklaşmak, biriyle bağlantı kurmanın en hızlı yollarından biri. Üstelik bilim de arkadaşlıkların, sosyal bağlantıların bizi daha mutlu ettiğini, zihinsel sağlığımızı iyileştirebileceğini söylüyor. Peki birini daha iyi tanımak için ne yapmak lazım?
İnsanı tanımadan insan ilişkilerini anlamlandıramazsınız...Kısascıdır insan yani misillemecidir...
Ne zaman ahlaklı olursunuz.insan olursunuz mu... her cevaba Hayır ölçü Allah...de ölçü esmaya secde de.subjektif tariflerden kaç
İnsanı tanımıyorsunuz...
Adam diyor ki: fikir ayrılıklarına rağmen birliği bozmayandır insan...Bir menfaati vardır...değilse fikir ayrılığı uzaklaşmaya sebebtir...Avrupa ülkeleriyle ticaretimiz var Avrupadan kopamıyoruz işte...Kardeşlerin miras kavgasını şeytanla Ademin kavgasını nasıl açıklayacağız...
" Kim okurdu, kim yazardı-Bu düğümü kim çözerdi-koyun kurt ile gezerdi, fikir başka başka olmasa...demiş Aşık veysel.
Fanilik sebebtir kavgaya.kazalar savaşlar olmasaydı fanilik nasıl gerçekleşirdi...
İnsanlarının farklı farklı fikirlere sahip olmaları her insanın farklı düşünce, karakter ve davranış içinde olması evrenin anlaşılması için çok önemli bir ayna konumundadır. İnsanlar, devletler, ideolojiler; herkes aynı düşünsün, aynı fikirlere sahip olsun isterler ama bu yaratılışa terstir
Empati yapın..."köprüyü geçinceye kadar ayıya dayı"der mi insan der...ceza-ödül ile eğitilir çünkü...geçici özelliktir bu yaratılışta bu kodlama yok...İşte Hamas ufak bir silah sahibi olunca kısas yaptı...Osmanlıya saldırdı ittifak güçleri Çanakkalede kimyasal silahlara sahip olunca...menfaat ve fikirler başka başka çünkü...
Evet...Kur’an bizi ödül-ceza ile eğitiyor...Kim oruç tutar ki ödül olmasaydı karşılığı...Bir aylık "Ramazan" mesaisinin ödülü nasıl "Bayram" ise, bir ömürlük "İman" mesaisinin ödülü de "Cennettir." Rabbim ömrümüzü Ramazan, ahiretimizi bayram kılsın.
İnsanı tanımıyorsunuz...
Ey inanıp güvenenler!Siz kendinizden sorumlusunuz. Doğru yolda olduğunuz sürece yoldan çıkanların size zararı olmaz.(5/105)demiş ayet ama mezhep kavgaları tarih sayfalarını doldurmuş...Fikir ayrılıklarına tahammül ancak bazı menfaatler karşılığında mümkün Zekat var İslamda...hasetlik kin oluşmasın Fakir-zengin diye iki sınıf oluşmasın diye...
İnsanı tanımıyorsunuz...
Hz. Ali: İnsanları tanıyan yalnızlaşır. buyurmuş.Ona yalnızlaşmak deme Rabbimizle baş başa kalmak...de.dün düşmandık avrupa ülkeleriyle ama bu gün dostuz inanç ayrılığına rağmen çünkü ticaret ekonomi buna mecbur etti bizi...İşte İran avrupaya doğalgaz satamamanı hırçınlığı ile mezhep gücü olmaya çalışıyor...mezhep savaşı veriyor 30 yıldan beri ve dökülen kan müslüman kanı.Mezhebçi olmaya mecbur çünkü ambargoyu delmesi ürünün satması pazar araması gerekli...zenginlikte en ileri ülke olurdu doğal gazını satabilseydi çünkü..
İnsanı tanımıyorsunuz...
İsrail ticareti kilitlenir Türkiyesiz.İsrail Türkiyeye muhtaç.Garantörlük isteğimiz kabul görür artık.İrana da etki ediyoruz çünkü...de ey analizci.
İnsanı tanımıyorsunuz...
Hz Yusufa anneleri ayrı olduğu için kardeşleri düşmanlık yaptı...farklar sebebtir kavgaya çünkü...İran tarihde imam idareci hz Ali soyundan olmalı dedi...ve çok kavgalara selçuklu hükümdarlarının öldürülmesine sebeb oldu bu .Şah-ı Nakşibendi hazretlerine sordular: "Soyunuz nereye varıyor?" O şöyle buyurdu: "İnsan soyuyla hiçbir yere varamaz."
Peygamberimizin tavsiyesidir:tanıştığınız kişiye anne-babsını sorun...bir ata sözü var"Annesine bak kızını al kenarına bak bezini al"
Bir insanı tanımak başka şey tanıdım sanmak başka şey...ticaret yapmazsan hapis askerlik arkadaşlığı yapmazsan yolculuk yapmazsan tanıdım imtihan ettim sanma...
secdeliler secde halinde iseler kardeştir...diye anla din kardeşliğini...değilse "Ah kafasızlığım der başına vurursun...
İnsanı nasıl mı tanırız...soru sor imtihan et...En basit arkadaşlıklarda bile şu on soruyu sormamız önerilmiş...
Senin için mükemmel tatil nasıl olur?
Son zamanlarda önereceğin herhangi bir dizi veya film izledin mi?
Denediğin ama bir daha asla yemeyeceğin yemek ne?
Yapmak zorunda olduğun hiçbir işinin olmadığı bir hafta sonu için ideal planın nedir?
En son okuduğun ve beğendiğin kitap veya yazı ne?
Hiç yarışma veya bir ödül kazandın mı?
Tarih boyunca dünyadaki herhangi biriyle akşam yemeği yiyebilecek olsaydın kim olurdu ve neden onu seçerdin?
Bir süper gücün olsa ne olurdu?
Yaşayan ya da yaşamayan hangi müzisyenin canlı performansını görmek isterdin?
Duyduğun en sevimsiz şaka ne?
Münafıkların özelliklerini saymış dinimiz...sorguladıkça sohbeti koyulaştır ahiretlik dostluğ doğru adımlar at...sorgulamadan insanın iç dünyasını çözemezsin...İnsanlardan Allaha sığın der muvazeteyn sureleri ise...
İnsanı tanımıyorsunuz...ümmet birleşmiyor deme...Ümmet birleşemiyor sözü yanlış 24 saatte birleşir ama çinin mi rusyanın mı ABDnin mi etrafında birleşeceğiz.Bu belirsiz...4. küresel güç olunca da bu üçlüden biriyle olmaya mecburuz...ticaret ekonomi zorlar bizi buna...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.