- 192 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLAHI ADALET
İLAHİ ADALET
(Anlatacağım olay gerçek olup bir takım nedenlerle yer ve zaman ve kişi isimleri bildirilmeyecektir)
Anadolu’nun bir köyünde bütün köylüyü korkutan şirret bir aile var ve bu ailenin bütün kepaziliği ile ün salmış şımarık oğlu X. var.
Bu X köyde yeni evlenmiş bir gelinin başına musallat oluyor gelini taciz ediyor. Gelinin kapısına gidiyor onu sevdiğini onu istediğini söylüyor tarlada yanına variyor rahatsızlıkları devam ediyor..Bu olay herkes tarafından bilindiği için bütün sülale bu durumdan rahatsız oluyor..
Sülale meclisi toplanıyor ve sülaleden dört bu olayın artık tahammül edilmez bir noktaya geldiğine karar vererek kişi bu adamı öldürme kararı alıyorlar.
Ancak öldürmeden önce sülalenin gün görmüş ilim sahibi yakın bir akrabası olan S ile istişare ediyorlar.
S’ ye diyorlar ki; bu adam bizim namusumuza dolanıyor biz bu adamı öldürmek istiyoruz Bu konuda bize tavsiyen ne olur.
Bilge kişi diyor ki acele etmeyin sabır edin O şahıs belasını başka bir yerden bulacak diyor.
Bunlar X’ i öldürmekten vazgeçiyorlar.
Aradan bir yıl zaman geçiyor Bu köyde yanköy arasında yol meselesinden dolayı bir tartışma başlıyor.
iki köy arasındki bu tartışma silahlı çatışmaya dönüşüyor ve meydana gelen karambolde X sahibi belli olmayan bir kurşunla vurularak ölüyor.
(Kurşunun X ’in yakın bir akrabasının silahından çıkan kurşun olduğu iddia ediliyor ancak mahkeme kayıtlarına bu geçmiyor)
Çatışma anında X ’in yakınında olduğu söylenen Z isimli şahıs kurban gösteriliyor ve bütün suçlamalar buna yöneltiliyor.
Z isimli şahıs suçsuz yere 6 ay cezaevinde kalıyor ve en son cinayet suçlusu olarak mahkemeden tahrik altında adam öldürmekten mahkumiyet alıyor.
X’in aile meclisinde bu olay yargılama aşamasında gündeme geliyor Bir ara doğruyu söylemeyi düşünüyorlar ancak bir şekilde vazgeçiyorlar.
Çünkü doğru söylendiğinde olayın nereye gideceğini bilmiyorlar ve hatta kendi ailelerine zarar vereceğini düşünüyorlar.
Bir ara aile meclisinde x’in babası O diyor ki silahı doldurup Z ni eline verseniz bile o benim oğluma asla ateş etmez. Çünkü bir gün önce X, Z nin evinde misafir oluyor.
Bu arada yargılama devam ederken köyde aklı başında bir yaşlı x’in babası O’ ya şunu söylüyor:
Kardeşim oğlundan Odun, bari dininden olma. Ancak dinlemiyorlar.
İlahi Adalet bir yönüyle tecelli ediyor ve mazlumlara kirli elini uzayan şahıs bir şekilde ölüyor.
Kaza kurşunuyla ikisi öldüren şahsı aile meclisi sıkıştırıyor: Ya bu komşu köyden üç dört kişiyi öldüreceksin ya da sen bu köyden gideceksin diye onu sıkıştırıyorlar.
M isimli şahıs köyü terk ediyor ve 6 ay sonra denizde boğularak ölüyor.
Olaylar kaderin muhteşem bir örgüsü ile birbiri ardını takip ediyor.
Mahkemede iftiraya uğrayan Z mahkemede karşı tarafa şunu söylüyor" bu dünya geçici bir dünya bu dünyada ben ceza da alabilirim idam da edilebilirim benim için çok da önemli değil.
Ama unutmayın ki ebedi bir alem var ve orada çok büyük bir mahkeme kurulacak.
Benim için önemli olan o büyük mahkemedir O büyük mahkemede aklanmak bu dünyadaki mahkemede aklamaktan daha değerlidir.
Bu olayın gerçeğini hepiniz benden daha iyi biliyorsunuz ama hırslarınız yüzünden bir türlü geri adım atmıyorsunuz Ben de sizi Allah’a havale ediyorum diyor.
Olayın olduğu günlerde köylü, olayın gerçeğini bildikleri için kendi yakınları zarar görmesin diye delilleri topluyorlar ve yok ediyorlar..
O delilleri yok eden kadınlardan birinin ölümü çok zor gerçekleşiyor 3 yıl tabiri caizse ölüm döşeğinde Can çekişerek ruhunu teslim ediyor.
Yıllar sonra haksızlığa ve iftiraya uğrayan Z ölümünden iki sene önce şöyle bir rüya görüyor:
İftirayı atan maktülün babasıO rüyada geliyor Z ye diyor ki ateşler içindeyim yanıyorum ne olur bana bir bardak su ver.
Z çeşmeye gidiyor bardağı dolduruyor ancak bardakta ki Su bir anda kan oluyor.
Z bardağı boşaltıyor yıkıyor. Bardağı yeniden su dolduruyor ancak yine bardaktaki su bir anda kan oluyor .
Bu durum 3 defa tekrarlanıyor ve rüyayı gören Z kan ter içinde uyanıyor.
Yani su ikram etme fırsatı olmuyor.
Rüyanın nasıl yorumlanacağını bilmiyoruz.
Ancak rüyayı görenin kanaati şudur ki iftira atanlar mezarda rahat değil.
Allahu alem Allah en iyisini bilir..
İnsanlar hırs, kibir vs. gibi duygularla adaleti yanıltabilir. Çünkü insanların büyük çoğunluğu adaletin Ne olduğunun farkında bile değildir.
Son olarak tavsiyem şudur ki:
Siz, siz olun nerede yalan söylerseniz söyleyin ancak mahkemede hele ki bir cinayet davasında asla yalana tevessül etmeyin.
Zira bu telafisi olmayan bir kötülüktür..
Adalet ve Muhabbetle kalınız
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.