VATANSIZLIK ÜZERİNE !
VATANSIZLIK ÜZERİNE !
Kibriti çak! Sigarayı yak.Evet Kibrit belki ormanı yakar, sigara da kalbını.Lakin, kibrit cigaran için olmalı.Dünya’yı yakmak için değil.İstesen de yakamazsın sen.Sen zaten bu değilsin. Cigaran da ciğerlerin için yak. Yak yakabildiğin kadar…en keyifle diyemem ama en dertten kurtulma ümidiyle belkide.Dağıt tüm efkarını-dertlerini son nefesine kadar …çek içine en derine…çıksın bütün dertlerin,kalmasın içinde.Onun için Cigara felan insanları mahvetmez.Yak yakabildiğin kadar bir bir üstüne!İnsanı maheden şey-dert…8 saat üstü çalışıp, senin kadar çalışmadığı halde nemalanan…jakuzilerde yüzen …sana gelince de , 1 m karelik yerde soğuk kış günlerinde sobasız elektrkli termosla düşünü ancak alabilen yine sen.Lafa gelincede enayı mıyım deyyup,boburlanan.Yumurta kapıya gelince de işin içinden kaçan…sonra da daha da büsbütün işin hepsini sana binen…düşük emekli maaşıyla da kıt kanaat geçinen…hele de bu zamanda belli bir birikimi olmayıp, çocuğunu da bu zor şartlarda okutan…gurbette ise de memleketine ancak 2 iki yılda bir seyahat edebilen…ekmek ülkesinde iken…2 iki somun ekmeğe muhtaç edilen…aslında bir baş soğan ile yine 2 iki zeytine de muhtaç iken…bunlar da mahvetmez!
Gerçekte mahveden şey! SEGİSİZLİK-SAYGISIZLIK-NEME LAZIMCILIK-YALANCILIK-RİYAKARLIK-DOST E AKRABAYI TANIMAMAZLIK-BİLMEMEZLİK-, ADAMSENDECİLİK-LİYAKATSIZLIĞIN KOL GEZDİĞİ BİR DÜNYA’DA NEFES ALAMAMAZLIK MAHVEDER İNSANI.
HATTA BUNDAN DAHA DA VEHİM E ELZEM ŞEY! VATANSIZLIK ! Vatansızlık mahveder insanı.Topraksızlık-Eh nede olsa topraktan geldik,toprağa gideceğiz gayrı…Aşık Veysel Şatıroğlu Merhumun dediği gibi ‘’Benim Sadık Yarım Kara Topraktır’’ Nede güzel tanımlamıştır.. Maazallah vatanımıza bir şey olursa, kardeş kardeşi kırdırırsa, …velhasıl emperyalist güçler ülkemizi pay ederse, …biz nere..-nerelere gidebilirizki, başka milletler gibi . Afganistan’lı-Somalı’lı- Suriyeliler evet iç savaş sonucunda ülkemize mülteci olarak kaçtılar.
Bunun için Tek dileğim bazı kısır döngü şeyleri bağrına bas.bAĞRINA BAS VE MÜNAKAŞA ETME !Yanarsa yansın için.Cigara ateşi gibi değil bu.Yeterki sabret..Bilgilen..oku.Öğren ona göre karar ver. Ve böylece de kardeş kaVgalarına-çekememezliğe ,son verilmesi, doğru Ve dürüstçe-hakça-Adaletçe-herkesin bir lokma ekmeğe muhtaç olmadan pay edilebilmesi,yaşaması,gelecek günlere hep umutla bakması –bakabilmesi.Gerisi düşünülesi ufuktur zaten.Gerisi gelir inancındayım.Kalın sağlıcakla, Sevgi ve Saygılarımla….daha güzel yarınlara U M U T L A 04.202403.22
BÜLBÜLÜM KAFESTE !
Bülbül , derdine dert katar,
Dalında öter sabaha kadar,
Feryadı figandır altın kafeste
Ötme bülbülüm ötme!
Senin VATANIN çalı dalı
Yerin,yurdun burda yatar!
Bülbülüm altın kafeste
Dolaşır aheste-aheste
Gönlü olmayanın , Dile gelir son nefeste!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.