- 187 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
📗📗 MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMİ NİN MANA VE EHEMNİYETİ 📗📗
📗📗📗📗📗📗📗MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMİ NİN MANA VE EHEMNİYETİ 📗📗📗📗📗
Ramazan Bayramı Arapça’da "eid ul-fitr" anlamına gelir. Tam Türkçesi "iftar
bayramı" demektir.
Ramazan Bayramı, Ramazan ayı boyunca tutulması farz kılınan orucun da sonunu ifade eder.
Ramazan Bayramı’nın ilk günü aynı zamanda Şevval ayının birinci günüdür ve bugün de oruç tutulmaz.
Ramazan Bayramına, o gün fıtır sadakası verilmesinden dolayı "Fıtır bayramı" adı da verilmektedir.
tüm Bayramlar; sevinç, neşe ve coşkunun topluca hissedildiği, paylaşıldığı ve yaşandığı müstesna günlerdir.
Modern dünyanın olabildiğince insanları bireyselleştirip kalabalık içinde yalnızlaştırmasına karşı panzehirdir.
Akrabalık bağlarının kolayca kopartılıp atılmasının önüne geçen koca bir settir.
Bayramlarımız, bencilleşen, dünyevi menfaatten başka bir şey düşünmeyen insanlara;
kardeşliği, paylaşmayı, sıcaklığı ve sevgiyi getiren bir şefkat elidir.
Bayramlarımız, küsleri, dargınları barıştırır, öfke ve kinleri yatıştırır. Kucaklaşma ve ziyaretleşme hazzının ev ev, sokak sokak, dalga dalga yayıldığı bir coşku selidir.
Bayramlarımız, akrabalıkları, komşulukları, arkadaşlıkları pekiştirir.
Yoksul ve fakirleri sevindirir. Yetimlerin elinden tutar, huzurevlerinde yalnızlığa terk edilenlerin bir ümitle beklediği mutluluktur, yüzümüze sevinç katar. Evimize, sokağımıza, mahallemize, köyümüze, şehrimize, ülkemize neşe katar. Ve hayatımıza coşku katar bizim bayramlarimiz...
Baki selam ve muhabbetle
Kertilli Süreyya aydin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.