- 136 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Avın gölgesini kovalayan avcı
Avın gölgesini kovalayan avcı
Gölge ve gerçek ilişkisinden yararlan.Adaletin "A"sı olmazdı Allah adil olmasaydı...Dünya ahiretin gölgesidir...yani fani bakini gölgesidir...yaradılan yaradanın gölgesidir...ilişkisi şudur yaradılanın kulluğu muhtaçlığı mahkumluğu SAMEDİN varlığındandır...Çokluğu ise ehadin varlığındandır...ilmin varlığı o yaradılanın ilim üzere inşası da alimin varlığındandır...esmanın tecellisinin ürünüdür yaradılan...
Allah adildir...değilse yırtıcı hayvanlar yavrusun ayırt edemezlerdi...adl sebebtir farklılığa...
Gölgeden eşyayı bul.değilse bu bilki bilginin kabuğudur faydasızdır...Avın gölgesini kovalayan avcı sadece yorulur.Allahı bul
Avın gölgesini kovalayan avcı
Geceyle -gündüz bir bütünün parçalarıdır ikilik yok.Şeytan da görevli melek de ikilik yok.dünya dönüyor .hakikat de bir güneş...şu gördüğümüz güneş esas güneşin gölgesidir...Allah yerlerin -göklerin nuru...görevlisi ve görevlendiricisidir...güneşi de görevlendiren var...
Ödül-Ceza sebeb ebediliğe.yani adl sıfatı ebedidir asilerini-secdelilerini ebedileştirir.Hz Ömer gibi adalete sarıl ki cennete gir
Avın gölgesini kovalayan avcı
Kimya biyoloji bilginin ilmin gölgesidir...o bilgiler faydalı hale gelmeli...nükler üretmeli görevliye kul olmalı...Allahı bilmemize sebeb olmalı değilse tam fayda elde edemeiş oluruz...Avın gölgesini kovalayan avcı oluruz ey kimyager ey biyoloğ ey bilgi ehli gölge senin bilgin bir bilginin gölgesi...
Avın gölgesini kovalayan avcı
Şu gece gündüz...esas gece gündüzün gölgesidir...de.Allahı esmayı okuyamayan karanlığından arınsın tevbe etsin öğüdünde bulun...
Avın gölgesini kovalayan avcı
Avın gölgesini kovalayan avcı olma."Zalemna"de çünkü Allah rahmandır Rahman razı değilse senden sen kendini Rahmetten mahrum ettin.Şirk kendine zulümdür
Avın gölgesini kovalayan avcı
Bilgi yaratılışımızın sebebi.Deistin Ateistin bilgisi yeterli fayda vermeyen bilgidir.Allah bilinmek için yarattı "Allahı bil"esmayı oku...Faydasız ilimden Allaha sığın...İlim ilim bilmektir ilim kendin bilmektir sen kendini bilmezsen bu nice okumaktır...Kendini ve Rabbini bil ilimle... gölge ilimden Fani ilimden fani varlıktan fanilerden esas ilme geç...Ezeli-ebedi olanlara geç...yaradılandaki her şey fani...emanet gölge...gölgeden faniden Bakiye Allaha esmaya geç...eserden müessire...manevi yolculuktan kasıt bu...
Alime asilik cahil kalmaktır ki"Zalemna"de.Allaha asilik Allaha zararlı değil ki insana zararlı.Adem"Zaklemna"dedi bu bilinç tevbe.dille yapılan zikir gölgedir çünkü dil gölge varlıktır ama gönül baki varlık...
Avın gölgesini kovalayan avcı
Ayetlerin de gölgesinden çık hakikatine er.Esba-ı nuzül hakikatidir ayetlerin...İslam devleti yoksa "Faiz helaldir"...de.cizye alman gerekene faizsiz para verirsin değilse...Garz_ı hasen olur hasan...gölgeden gerçeğe er...
İslam ülkeleri"kendine zulümde"Esmaya kul değiller.İslamı budadılar İslamı güncellemediler.Dünkü ok bu gün nükler oldu...de
Avın gölgesini kovalayan avcı olma...bilginüklere yani büyük faydaya dönüşmeli Faydasız ilimden Allaha sığın...bilgi çok çok güçlü faydaların hazinesidir ...de.derinleş o bilgide...kaz kuyuyu bol suya eriş...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.