Bayram Dosdoğruyu Yaşamaktır
Doğru eğrilir mi, altını çamurla sıvazlamak gibi. Yaşam doğrunun kendisidir, gölgesi gelen ışığıyla şekil alır. Hangi açıdan gelirse o derecede eğik olur. Gün gelir düz yansır ve dinlenir kişi doğası, kış gibi…
Doğru ikilem bilmez, mevsim değiştirmez. Doğrunun sahibi olmaz. Doğru hep vardır, an sarmalında şekil değiştirmez. Mal değildir. Felsefesi de yoktur. Doğrunun tek sahibi Allah’tır. Onun değiştirmeye çalışan ve inkar eden de insandır, gaflettedir.
Doğru destandır, şehidin kanıdır, yolunun sonu yoktur. Her dağında, yalan bataklığına batana dur der. Haddini bildirir. O şahikası kibirlenenlere beni aşsan bile hilal var der. O hilale, aya gitmek bile hala hayaldir bir çok insana. Hatta orada insan dünyada ki gibi nefeste alamaz.
Bazıları sahiplenir doğruya da yaşamazlar. Vicdanları rahattır ancak ne körlüğünü ne de sağırlığını aşamazlar. sanki doğruda soğuk yahut sıcak ararlar. Sanki doğanın bir parçasıymış sanırlar. Aksine her canlıyı sarar sırlarıyla.
Ramazan sona erer bayrama meşale yakar. Sırrıyla küsleri barıştırır. Dağılan yürekleri birleştirir. İnsanlar savaşmaz, kavga etmezler. Yer içerler helalinden. Bayram doğrunun görünmeyen yüzüdür. Davul zurnada ahenk, gönüllerde esenlik ve şifadır. Kimse ne gıybet eder ne de iftiraya tevessül eder. İnsanlar tertemizdir, misk gibi kokarlar. Sanki ihrama bürünmüş Arafat’ta hacının tefekküründe nefes alırlar. Bayram Allah’ın c.c. insanlara sunduğu doğruluk şükründe tam bir zaferidir. Bayramlarda doğruluk herkese aynı ölçüde ve eşitlik ilkesinde huzur sunar. Kardeşlik ilkesi yeniden yeşerir. Onun güzelliği doğruluk buğusunda bedava yayılır. Koklayın, çekinmeyin lütfen. Gelecek Bayrama kadar böyle dosdoğru kalın. Ölmeden öldünüz ya… Yalanı unuttunuz ya!
Bir ben var benden içeri… Dosdoğruyu Bayramında yaşayın, dolu doluca. Ramazan bayramınızı kutluyorum. Nicelerine inşallah.
Saffet Kuramaz, 09.04.2024, Ramazan arifesi bugün.