- 185 Okunma
- 1 Yorum
- 4 Beğeni
DÜRÜST OLUN
DÜRÜST OLUN
Dürüst insanlar, gerçekçidir ve hiçbir şeyden korkmazlar. Arkadan kuyu kazıp, yalan konuşmazlar.
Yüzüne başka arkasında başka dümenler cevirmezler. Gerektiği yerde canciğer gerektiği yerde yok saymayacak öyle...
Aslında en büyük yanılgı ve hata insanın kendisindedir.
Çünkü insanlar kendinden önce başkalarını eleştirerek haklı olduklarına inanırlar.
Çünkü kendilerini masum olduklarına inandırmak onların en iyi yaptığı şeydir.
Bazen ufacık bir sorunu büyüterek, içinden çıkılmaz hale getirebiliyoruz.
Oysa iletişim kurarak o, ufacık sorunu çözüme kavuşturmak çok kolaydır.
Ancak ön yargılar, kıskançlıklar, egolar ve belki de narsist kişiliklerimiz doğruluktan uzaklaştırıyor bizleri...
Hangimiz dürüstlük karşısında dürüst olmadık ve hangimiz çıkarsız kucak açana kucak açmadık.
Hangimiz iyiliğe, güzelliğe gönül açanların bahçesinde çiçek çiçek bahar kokmadık.
Hiç bir temel yıkım üzerine atılmaz, Onun için hayatlarımıza kim girerse girsin, onu kaybetmemek için çaba sarf etmeliyiz.
Her kazanım bir zenginlik ve bir değerdir. Yollarımızın kesiştiği insanları önemseyin çünkü dostluklar bakidir.
Dostlar bir kez küstü mü geriye dönüşü olmaz onun için dostlarınızı menfaatler, çıkarlar için harcamayın, harcatmayın.
İnsanı en çok kıran yaralayan dost bildiklerimizdir. Onun için eğer dost dedikleriniz sizden uzaklaşıyor ise, dönüp kendinize soracaksınız; ben nasıl bir kabahat işledim?" diye...
Suçlamadan önce "Suçum ne? diye düşünmüyorsanız dostluktan ve başka hiçbir şeyden bahsetmeyin...
Şimdi beni iyi dinleyin olur mu?
Benim de kalbimi kıran oldu ama ben kalbim kırıldı diye kimsenin kalbini kırmadım.
Benim de hayatımı darmadağın eden oldu ama ben kimsenin hayatını darmadağın etmedim.
Ben tıpkı bir serçe misali kırılır, bir köşede yaralarımın iyileşeceği günü beklerim. Sonrada kırıldığım diyardan uçup giderim.
Elbette ki gittiğim her yerde aynı dertler yine bulacak beni ve ben yine vurulacağım aynı yerden. Yaralar aynı olunca acılar da aynı oluyor. İlki kadar acıtıyor...
Ne diyelim; kimi yüreğinize yâr olur kimi de yara... Önemli olan yaralarımızın üstüne yârin sevdasını sürmektir...
Ha unutmadan dürüst olun ve benimle uğraşmayın üzerinize şiirler dökerim altından kalkamasınınız...
Tarih: 06.04.2024
Derya Avşar
YORUMLAR
Ne diyelim; kimi yüreğinize yâr olur kimi de yara... Önemli olan yaralarımızın üstüne yârin sevdasını sürmektir...
Ha unutmadan dürüst olun ve benimle uğraşmayın üzerinize şiirler dökerim altından kalkamasınınız...
Tebrikler. Yazınızın filani müthiş. Bayramınız kutlu olsun.