- 1714 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Emre Akçagündüz ile Recep Yazıcıoğlu Üzerine
RECEP YAZICIOĞLU KONUSUNDA DOKTARA TEZİ HAZIRLAYAN BUNU “VALİ RECEP YAZICIOĞLU” ADIYLA KİTAPLAŞTIRAN DOÇ.DR. EMRE AKÇAGÜNDÜZ :“ İÇİŞLERİ BAKANLIĞI BÜNYESİNDE RECEP YAZICIOĞLU ENSTİTÜSÜ KURULMALIDIR”
SORU- Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?
EMRE AKÇAGÜNDÜZ- 2009 Yılında Trakya Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümünü dereceyle tamamladım. Ayrıca 2014 yılında Eskişehir Anadolu Üniversitesi Adalet Meslek Yüksek Okulunu Yüksek Onur Derecesi ile bitirdim. 2010 yılında Trakya Üniversitesinde Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi programında yüksek lisansa başladım. 2012 Yılında "Türk Kamu Yönetiminde Denetim Anlayışının Dönüşümü ve Ombudsmanlık Kurumu" başlıklı tezimi savunarak yüksek lisansımı tamamladım. 2013-2019 Yılları arasında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünde doktora eğitimimi tamamladım. Doktora tez konum Mülki İdare Sistemi ve Vali Recep Yazıcıoğlu ile ilgilidir. 2019-2022 yılları arasında Trakya Üniversitesi İİBF’de araştırma görevlisi doktor olarak çalıştım. Mart 2022 doçentlik başvurusu sonrası ÜAK kararı ile doçent ünvanı almış bulunmaktayım. 2023 yılı itibariyle TÜBİTAK 1001 projesinde araştırmacı olarak görev almış bulunmaktayım.
SORU- Recep Yazıcıoğlu ile tanışmanız yanı farkına varmanız ve tez hazırlamaya karar vermeniz nasıl oldu?
EMRE AKÇAGÜNDÜZ- Vali Recep Yazıcıoğlu ile ilgili bir tez yazamaya Bursa’da katıldığım “Buzlar Çözülmeden” adlı bir tiyatro oyunu sonrasında bir vatandaşın “Ah Recep Yazıcıoğlu sen nasıl adamdın!” diye özlem dolu serzenişi ile başladım. Sonrasında yapmış olduğum derinlemesine araştırmalarda Yazıcıoğlu ile ilgili gerçek manada bilimsel bir incelemenin olmayışı beni bu çalışmaya itmiştir. Zor bir süreçti, çünkü tez yazmak özellikle doktora tezi çok zor. Bu tezi 5 kişilik bir jüriye kabul ettirmek ayrıca zor. 6 Sene sonunda hatta 7 diyelim çalışma bitti.
SORU- Tez hazırlama aşamasında neler dikkatinizi neler çekti?
EMRE AKÇAGÜNDÜZ-Öncelikle dikkatimi çeken şey Vali Bey hakkında doğru diye bilinen yanlışlar ve şehir efsaneleri. Ayrıca Vali Bey hakkında yazılan eserler ve Vali Beyin yazdığı eserlerin bir eserde toplanmaması. Vali Bey hakkında yazılan ilk tiyatro eserine bile ulaştım. Kendisinin yazdığı bütün eserlere ulaştım. Yapmış olduğum araştırma sonucunda çok ilginç veriler elde ettim. Mesela vefatından 21 yıl geçmesine rağmen halen unutulmayan bir bürokrat. Bu çok ilginç. Bu durumun nedenlerini merak ettim ve eserde açıkladım.
SORU - Çok geniş araştırma yapmışsınız bu araştırmada Recep Yazıcıoğlu konusunda nelere şahit oldunuz?
EMRE AKÇAGÜNDÜZ- Öncelikle Vali Bey özellikle yakın çalışma arkadaşlarına ve mülki idareye çok önemli ölçüde etki etmiş. Kendisi ile yakinen çalışmış 30 mülki amirle yapmış olduğum mülakatlarda bu durumu gözlemedim. Fakat esas önemli olan halkın gönlüne taht kurması. Vali Bey vefat etmesine rağmen halen Türkiye’de Vali denilince akla gelen ilk isim bu çok önemli.
SORU- Teziniz kitap olunca nasıl bir ilgi gördü?
EMRE AKÇAGÜNDÜZ- Aşırı bir ilgi gördü. İlk baskısı bitti. İkinci baskı genişletilmiş halde Nobel yayımlarından çıktı. Sosyal medya hesaplarımdan (@edirnesbky Instegram hesabı özellikle) çokça övgü geldi. Çok kişi aldı. Kitap özellikle geniş kitlelere ulaşsın diye telif ücreti alamayıp fiyatın düşük tutulmasını sağladım. Okuyan herkes çok şaşırarak: “Bu kadar geniş çaplı bir araştırmayı nasıl yaptınız?” sorusunu sordu. Eseri okuyan 7 den 70’e herkes beğendi ve Vali Beyi gelecek kuşaklara taşıdığım için teşekkür etti.
SORU- Kitabınız 2. baskı yaptı kitap hocalar ve öğrencilerinizle nasıl etki yaptı?
EMRE AKÇAGÜNDÜZ-Akademik camiada ve mülki idarede adım çok duyuldu. Bu tanınırlık oranımı artırdı. Pek çok yere konferans, sempozyum vb. etkinlikler için çağırıldım. Bu eser bana Recep Yazıcıoğlu’nu anlatma misyonunu yükledi.
SORU- Recep Yazıcıoğlu’nu kamuoyunun yeterince anladığına ve tanıdığına inanıyor musunuz?
EMRE AKÇAGÜNDÜZ- Kesinlikle inanmıyorum! Eğer ben bu çalışmayı yapmasam zaman içinde Vali Bey kaybolup gidecekti. Çünkü ben kendisinin katıldığı televizyon programları dahil hakkındaki bütün bilgileri yazıya döktüm. Ayrıca İç İşleri Bakanlığı Eğitim Şube Müdürlüğüne genç mülki amirlere eğitim vermek için bir plan hazırlayıp sundum. Bence İç İşleri Bakanlığı Bünyesinde Vali Recep Yazıcıoğlu adı altında bir enstitü kurulmalıdır. Bizim gibi mülki idareye kendini adamış insanlar burada eğitim verip Vali Bey gibi değerleri gençlere anlatmalıdırlar.