Seçim Analizi 2
Hızlı düşün çabuk öl. Böyle bir söz vardı sanki. Sevgili, az ama saygıdeğer okurlar. Yine gıtgıdak mı edecen Dünyevi. Cik cik cikkcikcikcccii desem olma mı Çekirge.
Seçim haberleri yurdun dört bir yanında geliyordu. İyi kötü, anlayışlı anlayışsız, küfürlü, saygıdeğer ifadeli, silahlı silahsız, hukuklu hukuksuz vb vs ne ararsan var idi.
Chp nasıl birinci parti çıktı ya hu? İttifak seçimini kaybettiler, Piro’yu gönderdiler, Piro kaç seçim kaybetti gene de gitmemişti, kongre mi ne yaptılar, kongre nasıl sonuçlandı takip ettin mi Kaburga Efendi. Ya hu Dünyevi işim gücüm yok da kongre mi takip etcem, bana mama lazım Dünyevi, antrikot, künefe, meyve suyu, kola, iskender, beyti, yoğurt, salata vb vs sen tıkın ya hu, benim de Kaburgalığım devam etsin. Yoksa ben doymazsam açlıktan nefesin koka, geberi gidesin... Demedi deme...
Ya hu bu Kaburga tam çiko dostlar, Çekirge öyle mi ya, durmaz hareket eder, zıplar oraya buraya daha kafasını ne duvara vurdu ne de bir bukalemunun, kurbağanın midesine... Bilirsiniz kurbağa ve bukalemunlar avlarını dilleri ile avlar, dillerini öyle hızlı hareket ettirirler ki, ne çekirge ne uğur böceği, ne peygamber devesi ne de kelebek vb vs kaçabilir onların dillerinden. Çekirge bir gün bir mideye düşer amma ne diyelim hayırlısı... Gene yok ortalarda.. Yaz geldi ya, türkü çığırıyordur bir çayırda herhal...
Ak Parti hiç ummadığı bir kart gördü, kırmızı kart deyola, öyle sarı marı da değil... Mehmet Şimşek’e suç atayola, emeklilere seçim rüşveti vereydin böyle olmazdı deyü, Mehmet Şimşek (ekonomi bakanı) diyomuş ki; Ankara’da memurlara verdik de ne oldu, suç veya suçlu sadece ekonomi değil demeye getirmiş.. Ya bu hafta ya önümüzdeki hafta ekonomi heyeti ABD’ye gidiyormuş. Kimi Sosyalist Liberaller deyo ki; Abd, bırakın şu ittifakları falan, milliyetçi partilerle yan yana durmayı diyecekmiş, iç siyaset yeniden dizayn edilecekmiş, Tayyip, yeniden eski Tayyibe dönebilir diyola..
Ak Partinin 3-4 dönemi veya yol haritası vardı galiba..
İlk dönem ekonomik kriz sonrası inançlı ve samimi bir kucaklama, herkese saygılı seviyeli ama devletin eski uygulamalarından örnekler vererek devlete karşı asiydi.. Başörtüsü olayları olsun, Kürt Hareketiyle Cumartesi Annelerini ziyaretler olsun, Galiba Liberal bir çizgide yürüdü.. Ak Parti tam iktidarı ele geçirirdi, muktedirdi değildir derken...
Yahu Dünyevi uzatma..
İkinci dönemi kumpaslar dönemi oldu. Önce Etö dedi, sonra Fetö dedi, allem etti kullem etti, ne ayakkabı kutuları sorgulandı ne de milliyetçilere ağza alınmayacak hakaretleri. Daha bir çok olay olmuştur ama aklım kıt benim. İkinci dönemine sağa sola yukarı aşşa kumpas dönemi diyorum ben. Lakin bunu yaparken de her zaman kendini mağdur göstererek yaptı. Kimi İslama oynadı, kimi Türklüğe, milliyetçiliğe, kimi Kürtlere yakınlaştı kimi uzaklaştı. Lakin şu gerçek iktidarı ilk kaybetme aşamasında Hendek olayları patlayıverdi, Davutoğlu o aralar başbakan olmalı, onu da şutladılar o dönem, koalisyon moalisyon lafları ediyordu Davutoğlu, elinde dosyalar partileri ziyaret ediyordu hükümeti kurmak için amma Tayyip izin vermedi allem oldu gullem oldu seçim tekrarlandı mı ne o ara.. Odan önce veya sonra Harun geldiler Karun oldular diyen Numan’ı saflarına kattılar.
Çekirge, nerdesün kurban... Yine ses yok.. Kaburga nerde bu.. Başlatma Çekirgenden Dünyevi, ben açım diyorum, aççç.. açççç ımmm açım açım.. Ulan Kaburga hiç doymak nedir bilmez misin sen..
Akp’nin üçüncü dönemi tamamen zulümle anılır oldu. Başkanlık Sistemi, tek adamlık, Khk’lar, hukuksuzluklar, İhale mevzuatının kevgire dönüşmesi, Sedat Peker’in youtuberlığı, Apo’un kardeşinin mektubunu okutmalar, Suriye harekatları, İsrail’le ekrandan kavga edip ticarete devam etmeler, sadaka kültürüyle makarna ve kömür ticareti 20 milyonya yakın kişi veya haneyi beslemeler, Kanal İstanbullar, ... Tamamen her kesimi aldatmaya dönelik Ali Cengiz oyunları...
Dünyevi, ben açım deyom, aç... Lan bi sus karıştırır oldum hangi olay hangi yıl oldu, nasıl geçti bu 20-25 yıl, kapa çeneni Kaburga... Yahu Dünyevi aç Kaburga oynamaz, hadi çık dışarı bir köfte möfte indirelim ya hu, açım ben aççç.. Lan Kaburga Ramazan ayında kapalı olimm kapalı dükkanlar, yol kenarları, yol kenarında yapan ekmek arası köfteler, adanalar, urfalar.. Kapalııı kapalıııı . Kapa çeneni.. Hem kaç para haberin var mı senin... Külliyen zararsın bana.. Bak Çekirgeye, kendisi otlanıyor... Hiç başımı ağrıtmıyor... O yüzden sus yoksa atarım seni uzayın derinliğine ha...
Saray tam bir adam harcama yerine dönmüş herhal, Eee diyorlar, Vezir Parmağını yedin mi iflah olmazsın deyolar ... Kumpas, talimat, dalavere, alavere, saray entrikaları; hukuk başta olmak üzere her yerde... 21 yy’damıyuk, ya hu saray yapmak kimin aklına geldi ki? Milletlerin, kırsalın binlerce asırdır çektiği tüm çilelerin nedeni saraylar değil mi zaten? Mançurya’sından, Avrupa’sına, Firavu’nundan, Kraliçe saraylarına kadar... Kafayı yemiş bunlar herhal, Sarayla hizaya sokmayı düşündülerse milleti.. Tabii bu arada Külliye söylevleri halkta karşılık pek görmedi..
Aslında merak etmiyorum değil, iktidar değişir mi değişmez mi bilinmez amma; Beştepe; kütüphaneye veya üniversiteye dönüştürülecek mi.. Ya hu saniyede 4 emekli maaşı gideri va diyolar, internetin yalancısıyım...
İyi Parti için zaten söylenenler; Devletin içindeki çetelerin, ittifakın içine sokmaya çalıştığı bir nifak diyorlardı. Meral Abla son seçim söylevlerinde iyice ittifakı hedef aldı, ne ittifakıydı onlar Millet mi, diğeri de Cumhur mu ne, Millet İttifakını hedef aldı, seçimde döküldü resmen..
Merkezin Gücü, Mhp. Yani bu parti hakkında yazmak için yürek yemek gerek herhalde. Suyumu bulandırıyorsun dediğine sıkıyorlar abi. En son kendi ülkücü başkanlarını yığdılar kaldırama.. Ne andımızı koruyabildi ne de TC ibarelerini, ne mafyadan uzaklaşabildi, Çakıcı için özel kanun bile çıkardılar herhalde, normal bir devlette kişiye özel kanun çıkmaz ama çıkarıyorlar abi, Komünistlerin söylevlerine göre Mhp zaten; ABD güdümünde bir parti, milliyetçiliği kullanarak halkı kontrol etmek görevleri ve kafasını çıkarının kafasına çekiç geçirmek herhalde.
Doğunun Gücü HEP miydi DEP miydi şimdilerde Dem mi oldu ne? Ne istediklerini tam olarak bir türlü anlatamadılar. Onların söylevlerini diğerlerinin demeçlerinden açıklamalarından anlamaya çalıştık galiba. Pkk ile bir türlü aralarına duvar öremediler, Pkk uzantısı olarak görülmekten kurtulamadılar veya zaten öyle bir dertleri yoktu.. Ana dilde eğitim veya özerlik mi istiyorlar nedir, tam olarak istedikleri ne, Kürt Devleti kurmak mı? İşin Gerçeği, ABD ve Rusya isterse kimsenin Kürt Devleti kurulmasına karşı çıkmaya gücü yetmez. Ne İran ne Irak Suriye ne de Türkiye’nin böyle bir gücü olduğunu sanmıyorum. Abd ve Rusya isterse Mhp’nin bile Kürt Devletini destekleyeceğini düşünüyorum. Ne olacak söylev değiştiriverirler, yapmadıkları bir şey değil herhalde.
Siyasal İslamın Gücü; kaleleri Saadet ve Yeniden Refah.
Dünyevi, zihnin kısa devre yapmaya başladı herhalde. Ne oldu yazı yürümüyor mu, ben sana dedim, kalk bir adana veya urfa gömelim şöyle lopp loppp, ya hu miden yani ben Kaburgan bir bayram etsin.. Bak yürütemiyorsun yazıyı, senin zihnin yetmez Türk Siyasetini çözmeye... İster Köroğluna özen İster Dadaloğluna istersen bana ne leyn ben Karacaoğlan gibi kız kovalayacağım bağlamamın telleriyle de .. İstanbul’un, Bizans’ın, Osmanlı’nın Kulelerinden nasibine sadece çelik düşer. Bu çelik; kılıç olur, mahkeme olur, kurşun olur veya manşet olur koparıverirler boynunu... Haydi kalk bir ekmek arası köfte yemeye gidelim... Hadi nazlanma Dünyevi... Kapa Çeneni Kaburga..
Ne diyorduk; Arapların Anadolu’daki bekçileri, siyasal islamcılar ve türevleri...Saadet,Yeniden Refah, Hüdapar vb vs.. Bu İslam konusu çok enteresan bir konu, Nakşiler aslında Sünniliğin genel hakimi, söylev üstünlükleri onlarda, Bektaşiler yine Arapların bir kolu olan Aliliği savunurlar, Mevleviler de sanırım dön babam dön, döne döne arşa ulaşma derdindeler herhalde.. İmam-ı Rabbani ile Mevlana arasındaki söylev farklılığını bir araya getirecek Japon Yapıştırıcısı daha icat edilmedi mi ne. Kuran, Sünnet ve Diyanet söylevlerinin temeli ise siyasi mecrada tamamen Arapları Kuzeyden korumaya yönelik söylevler. Anadolu’yu Arap diyarının Kuzey Kalesi olarak savunmak gerçek amaç. Olabilir mi, yani yanlış bir bilgi veya düşünce midir bu..
Sol ve Sosyalist ve Komünist partilerin söylevleri ise toplumumuzda kadük kalıyor hep. Onları da duymak için karşılarındaki grupların dillerine ve sözlerine muhtaç halk. Yani basın, paranın elinde, para İstanbul’un Kuleleri ile Ankara’nın gri koridorlarının kontrolünde, gerçek para ise Abd’de, böyle olunca basının yüzde 90 yakını Abd kontrolünde oluyor. Lakin kaç tane Abd veya Kaç tane Rusya var kendi ülkelerinde? Abd tek bir söylevin veya düşüncenin kontrolünde mi, Rusya sadece Ruslardan mı ibaret. Rus devletinin içinde ordunun içinde bir çok Asyalı ve Kuzey Kafkasyalı grup, halk ve millet var. Zaten Putin Rus Milliyetçiliği yaptırmıyor basına falan. Yoksa çöküverir herhalde. Bir şekilde imparatorluk sayılmaz mı Rusya? Abd ise askerlerini yine tüm imparatorlukların yaptığı gibi garip gurebadan seçip yolluyor eski çağ imparatorlukları gibi fetihlere sanki.. Zencilerin, İskandinavların, Avrupanın, Hindin, Çinin , Arapların vb vs fakirleri Abd’nin vurucu gücü sanki. Yeniçeriler gibiler.. Devşirme siyaseti dedikleri şey bu galiba.. Abd’nin 52 eyaletten oluştuğunu biliyoruz peki Rusya kaç devletten oluşuyor?
Geriye ne kaldı AB, İngiltere, Almanya, Fransa ve Hollanda mı? Balkanlar ne alemde. Osmanlıyı uzun bir süre yıkılmaktan kurtaran Balkanlar değil miydi? Anadolu daha 500 yıldan beri tek yönetim altında sayılır veya 350-400 yıl.
Tarih din ve siyaset, devlet ve millet söylevleri, coğrafya kaderdir nutukları ömür törpüsü a çekirge.. Çekirge nerdesün... Çekirge Çekirge, uzaylılara mı karıştın mübarek...
Geldim gardaş yettim, pır pır pır... Nerelerdesin sen ya hu.. Dünyevi sana sorular getirdim.. Sahi mi, cevabı olmayan sorular mı yine.. Yok yav... Başlıyorum sormaya...
Türk Kimdir, İslam nedir, Milliyetçiliğin faydası nedir, Ümmetçilik ile Sosyalizm kesişir mi, Devlet Nedir, Demokrasi nasıl çıktı piyasaya, Krallıklar halen dünyada var mı? Komünistlerin asıl hedefi ne? Liberalizm kime faydalıdır? Sanayiciler ile Toprak Ağalarının çekişmesi sürmekte midir? Halkın ekseri çoğunluğu cahil veya koyun mudur gerçekte. Derin yapılar, kadim gizli örgütler var mı? Cumhuriyet neyi temsil eder gerçekte?
Dünyevi sen analiz manaliz yapma artık. Yakarsın devreleri. Sen Yapay Zeka tarafına geç, yoksa gümbürtüye gidersin bu hengamede. İnsanüstü olan ruhlarla iletişime geç, ister Ortadoğu Bedevi dinlerinden faydalan ister Uzak Doğu, Hind dinlerinden.. Yapay Zeka ile Ruhu bir araya getir, kendine en sert metalden bir beden yap, yak füzeleri doğru Andreomedia mı ne bir Galaksi vardı ya, oraya, Samanyolu Galaksisi sana uygun değül. Burası Uzayın en vahşi türü olan İnsanlara ait. Sen İnsan değilsin gerçekte. İnsanlardan kaç bence..
Yani diyorsun ki sonraki seçimlerde oyumuzu Yapay Zekaya mı verelim Çekirge. Ben öyle demiyorum Dünyevi, Kaç bu dünyadan diyorum. Burası sana göre değil. 10’da 9’u hatırla...
Dünyevi bu arada Kazakistan’da sel mi olmuş ne, haberin var mı? Orada mı olmuştu sel. Karlar erimiş sele dönüşmüş falan.. Galiba.. Dünya Üstünde zıplarken gördüm... İnsanlar çaresiz suların karşısında...
Ya hu Çekirge, İkinci kez muhtarlığa seçilen biri mazbatasını alamadan Kalp Krizi geçirmiş ve ölmüş. Nere gitti şimdi o?
Seçimlerden sonra bir parti başkan yardımcısı bir kasaba veya beldede, seçimi kazanmış balkon konuşması yapıyorlarmış, balkon çökmüş ölmüş o da..
Çekirge ne olacak senin bu halin, zıplayın duruyon, Bukalemunların ve Kurbağaların dillerine dikkat et emi.. Endişelenme Dünyevi, bana bir şey olmaz. Kaburga ne alemde, ne bileyim ben, kesti sesi, açlıktan uyuya kaldı herhalde.. Köfte möfte diyodu en son..
Dünyevi, bu Kaburgaya daha ucuz bir protein kaynağı bulmalıyız yoksa kendi kendini yemeye başlayacak benden demesi.. Vallah doğru diyorsun, önce beni yer sonra seni.. Çekirge sende kaç gram protein var...
Beni mi kestirdin gözüne Dünyevi, tühh, yazıklar olsun sana. Ben de diyordum Dünyada bir arkadaşım var o da Dünyevi, bana protein gözüyle bakıyormuş... Yok ya hu Çekirge sadece sordum.. Sus Dünyevi sus, küstüm sana... Ben zıplıyorum, sakın arkamdan seslenme...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.