- 142 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
GÜLÜNÇ ve ACIKLI BİR ANI
GÜLÜNÇ ve ACIKLI BİR ANI/ÖYKÜ
Emekli olduktan sonra uzun zamandır görüşemediğim yakın arkadaşlarımdan biriyle, bir akşam üzeri Alsancak’ta karşılaştık.
Okul yıllarında çok samimi olduğum arkadaşım, kolumdan tuttuğu gibi beni ofisine götürdü.
Ofisi kral dairesi gibiydi hergelenin.
Bu yaşta bile, sahip olduğu gümrük komisyonculuğu firmasının başında duruyor, son derece dinamik, dinç, ve çok neşeli görünüyordu...
Kısa bir sohbetten sonra şak diye;
’’Az sonra buradan doğru Deniz Restorana gidiyoruz, balığımızı yiyoruz, rakımızı içiyoruz, gece de biraz hovardalık yapıyoruz, tamam mı?
Katiyen itiraz istemiyorum. Evine telefon et ve bu gece seni bırakmadığımı eşine söyle!’’ dedi...
İçimden ’ eyvah’ diye bir ses koptu, ama öylesine kararlı ve ısrarcıydı ki karşı koymak, ’hık-mık’ etmek olanaksızdı.
Eve telefon ettim ve ’okeyi’ aldım.
Dedim ya hergele geveze ve hala okul yıllarındaki gibi teklifsiz ve patavatsız...
Bilgisayarını kapatırken birden ’şak’ diye ne söyledi biliyor musunuz;
’’Aganini maganini vaziyetleri ne alemde Kemalcim?’’
’’Ya bırak allasen’’ dedim...’’Kaç yaşındayız oğlum, geçti o günler, şimdi ’ay dalıyor her taraf sessiz.’’
’’İnanmam, bırak numarayı. Aynı yaştayız ve ben hala bomba gibiyim’’ deyip ayağa kalktı ve ceketinin gözlük cebinden, benim de 70 li yaşlardan sonra arar ara başvurduğum sihirli mavi dörtlüğü çıkarıp burnuma dayadı.
’’Oğlum bu varken geberene kadar bize karada ölüm yok!’’
Koltuğumda arkaya yaslanıp zengin arkadaşımın ıstakoz, karides, ejder meyvesi, manda yoğurdu ve havyar yemekten semirmiş parlak yüzüne ve muzip gözlerine bakıp:
’’Ulan’’ dedim...’’Ben bir memur emeklisiyim, o dört mavi kaç para biliyor musun?...
Sustu inbe!...
Şaşkınlık, üzüntü, pişmanlık ve de acıma yüklü gözleriyle baka kaldı yüzüme...
Sonra kalkıp beni kucakladı ve koluma girip Kordon’a...Deniz Restoran’a sürükledi...
Ötesini ne siz sorun...ne ben söyleyeyim...
Ertesi günü evde dinlenirken Sivaslı odama girdi elindeki 4-5 kutuyu kucağıma fırlattı ve hışımla mutfağa gitti...
Hergelenin kabanımın iç cebine 4 750.00 TL lik 5 kutu ’’mavi mavi masmavi’ koyduğunu nereden bilebilirdim ki...
kemal gürleyen
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.