- 139 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Esma ve yaradılan...
Esma ve yaradılan...
"Enel-Hak"olamayız Hak bizi emrine alıyor.esma emrine alır secde bizden Galib o.Toprak varlığımıza.çöp oluruz kopasak esmadan
Hz Ömer adl sıfatının şehidi
Hz Ali Alim sıfatının şehidi...ve askeri...sahibi değil...Sahiblik Allaha ait...kulluk askerlik yaradılana aittir...secde eden yaradılandır...aşık yaradılandır...
Yaradılan ağaca benzer toprağı esmadır...esmadan beslendiği kadardır gücü.İcadlar ilimden beslendiği kadar kıymetli ve güçlü...işte nükler...yani atom...silahı ve kimyasal silahlar...
Yaratmak Allahın yokluğu da yok etmesidir yokluk da emrindedir Allahın .El-Galibtir yokluğa da varlığa da.yarattıklarını yok eder...hayvanlar toprak olacaklar...toprakda da esmada da analık özelliği var...anadan kaçan çocuğa benzer müşrik...ırkına göre şekillendirir adaleti .ilmi sadece ırkına kul eder...insanlığa değil...
Cüz’i irade olmasaydı şirk olmazdı şirk olmasaydı şirkin yokluğun mağlubiyeti hiçliğin mağlubiyeti olmaz "El-galibliği"bilinmezdi
Allah el-Galibtir...secde ettirir var da eder yok da eder...Karunlukla zenginlik birleşince karunluk köle eder zenginliği..para imkan meslekler köledir...ya ırkın yani nefsin veya Allahın yağmur bile esir edilir karunun tarlasına akıtılır...yer altı suları da...
Ruh ne mi aşkın görevin kaderin emanetçisi...İrci’ı emrinin muhatabı...Oku emrinin muhatabı aklın emanetçisi esmanın emanetcisi
Ruh yaratıldığı için kuldur köledir emanetçidir askerdir asmaya...secdelidir esmaya...yada ırkına askerdir esmayı Irkı için kullanır asilik bu.asi ise fanidir yani asiliği Allaha dönüş yapınca nötürlenir...Allaha külli iradeye zarar mümkün değildir cüz’i irade külli iradeye secdelidir asi olması düşünülemez bile...Zalem na ...de kendinedir zararın ey cüz’i iradeli fanisin çünkü...hiçsin çünkü...elinden alınır verdikleri bir gün...
uh esmanın emanetçisidir...kaderimizin askeridir...Yaratılmıştır...bedeni ona secde eder.Bedendeki biliçtir denilebilir.akıldır... akıl onun gözüdür vicdan kalbidir...kulağıdır denilebilir ...
Esma ve yaradılan...
"olma derse yok olur ol dem heman"...dedi süleyman çelebi...secdelidir yaradılan şeytan bile asiliği ile kendine zarar verdi yani secdelidir külli iradeye...Kuldur köledir...asi de olsa bu kuralı yok edemez...zaraı gücü sınırlıdır o asinin...yaradılan sınırlıdır çünkü...zamanla yerle imtihan sahnesiyle sınırlı o sahne yok olunca fani olur...rüyanın parçasıdır gerçekliğin parçası değildir esma gerçekliğin parçasıdır ve yaradılanda emanettir...
Esma ve yaradılan...
Yaradılan mecbur muhtaç sebebtir esma etkendir esma...ruh ölmüyor ama yaradılandır...cennete bakilik veren cennete girmeye cehenneme girmeye hak kazanana da Bakilik veriyor...ruh kıymetli eseridir Allahın..."peygamberimiz ilk yaratılan benim nurumdur buyurmuş Nurundan yarattı...buyurmuş...ilk ve kıymetli imam olan belli yaratılanın imamı o piramidir zirvesi hz muhammettir...
Samedle ...muhtaç denk olamaz ortak olamaz der adl sıfatı...kimya da matematik de tarihde bunu isbatlar...ilimin askeridir bu ilimler...Kur’an da bu ilimlerin kurallarını taşımaktadır...İslam ilimdir...ilmin kurallarını taşımaktadır...İslam tarihin matematiğin kimyanın kurallarını taşıyor çünkü ilimdir...çünkü ilmin tecellisidir Kur’anın haramları-helalleri...
Tıp..."ölüyü diriltemez"sadece şafi ismine askerdir...sınırlı olmasa sınırsız unutulur...Allah bu zuhuratla sınırsızlığını hatırlatıyor...faniler ölüyor BAKİLİĞİNİ hatırlayıp mezarlıklara "Hüvel baki yazdık"
Esma asıldır...gerçektir...sebebtir yaradılan sonuçtur...eserdir...Allah eseriyle bilinmiş oldu...bilinmek istedim ve yarttım"buyurmuş...
Yaradılmışlara ait imkan aleminden çıkmak mümkün değildir...""enel-Hak"enel haka secdeyi ifadedir ancak...köleliği askerliği kulluğu hiçliği ifade eder...
Yaradılan için ortaklık denklik mümkün değildir...varlığı bile hiçliktir...hz muhammedin bile...Nurundan ilk nurumu yarttı"buyurdu peygamberimiz...nuruyla ilişkisi bu kadar...esmasıyla ilişkisi bu kadar...esma sebeb- hz muhammed sonuç...eseriyle tanındı hz Allah...zorunlu sebeb bir varlık değildir Nuru muhammedi sonuç varlıktır yani...bilinme işinde görevli varlıktır sadece...şeytan da görevli yaratılan görevli secdeli varlıktır...zorunlu değildir varlığı ama cennette Bakileşecektir...Bu büyük ödüle de erişecektir...
Kıdem vücud sıfatları sebebtir yaratılan sıfattı sonuçtur...bilinmesi görevi gereği var oldular secdeye tevbeye göreve mahkum ve muhtaçlar...nüklere muhtaç değilse zıttı onu yok eder...ilme esmaya muhtaç razzaka muhtaç değilse zıttı onu yok eder ama Allahın zıddı yok..şirk onun zıddı değil...tufan emrine verildi gemi emrine verildi Nuh muhafaza edildi kavmi helak edildi..."el-Galib"Allahtır...şirk mümkün mü "El-Galib"sınırlı zaman ve yer ve imtihan sahnesi içi şirke müşrike şeytana izin veriyor cehenemde şeytanlığı yok olacak yani şeytan bBAKİLEŞECEK ama şeytanlık yok olacak tevbe secde yeridir cehennem de...
İmam rabbaninin ve Hacı Bektaş velinin de yaradan-yaradılan ilişkileriyle ilgili görüşlerini incelersek...yaradılanın hiç makamında yokluk makamında olduğunu secde tevbe makamında olduğunu anlarız asiler de cehennemde secdeye tevbeye mahkum olacaklardır...
Esma ve yaradılan...
Yaradılan aynadır gölgedir bilinmesi içindir hiçtir varlıkları yokluğa yakındır yani varlıktan uzaktır...hz Muhammet varlığın ilk yaratılanı cennete ilk adım atacak ve cennette Bakiliğe de adım atmış olacağız...ödül bu bakilik yok edilmeyiş...bilinmeye vasıta oluşun ödülü...bilinmezliğe gizlenmeye dönmeyecek çünkü tekrar Allah...bilinmeye vasıta olanları da yokluğa döndürmeyecek...
Ey yaradılan vasıtasın bakilik ödülü de verilse bilinmesi içindir bu ödül ve var oluş ödülü...ve bütün ödüller rızıklanmamız...ilimle rızıklanmamız rahmetle nimetlenmemiz de korunulmamız da...esmanın sonucu olan bütün ödüller de bilinmeye sebebliğimizin ödülüdür...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.