- 163 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mezarlıklar
Şehirleşme planlarında yapılan büyük hatalardan biride MEZARLIKLAR’ın şehir dışında yer almasıdır. Mezar görmeyen insanlar adeta ÖLÜM yokmuş gibi bir hayat yaşamaya başladılar.
“Şüphesiz her nefis ölümü tadacaktır!” ayetinin manasının en güzel tahakkuk ettiği yerdir mezarlıklar.
İnsan bir mezarlığın yanından geçerken hiç olmazsa bir Fatiha okuyup orada yatanlara hediye ederken günün birinde kendisinin de bir kabire konulacağını tefekkür eder. Bu sayede gidişatını gözden geçirme imkanı hasıl olur.
”Ölmeden evvel ölünüz!” hadis-i şerifinin sırrına mazhar olur…
Kentsel dönüşümler yapılırken MEZARLIK olacak alanların yeniden gözden geçirilmesi gerekir. Zira şairin dediği gibi “Ölüm de yaşama dairdir!” Vesselam!...
y.a!…
Not: Bu kısa yazı bir makale değidir elbette. Fakat “Tür” alanı boş bırakılınca yazı sisteme yüklenmiyor…
YORUMLAR
Yusuf bey, yazınızdan alınması gereken dersler çıkarmak mümündür. Ölümü her an hatırlamak ve ölüme hazırlanmak elbette güzeldir. Şehir planlamasında mezarlıkların şehir dışında olması bence mantıklı; çünkü modern şehirlerde yaşam ile mezarlıkların bir arada olması bana anlamsız geliyor. Zira mezarlıklar her geçen gün artarken, mezarlıkların şehri kuşatıp, yutma ihtimali vardır. Kaleminiz daim olsun...
Halit Durucan tarafından 3.4.2024 02:27:07 zamanında düzenlenmiştir.
Halit Durucan tarafından 3.4.2024 02:27:57 zamanında düzenlenmiştir.
Yusuf Akkaya
Ancak sembolikte olsa bazı alanların mezarlık olarak ayrılmasının faydalı olacağı kanaatindeyim…
Ne diyelim, Allah sonumuzu hayretsin!