- 233 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
PEYNİR YAPIMI
PEYNİR YAPIMI
Elinizde doğal ve kaliteli sütünüz var ise çok pratik ve tadı güzel bir peynir yapım tekniğini belirteceğim.
MALZEMELER
*5 Litre süt ( Yağı kaymağı alınmamış olursa daha leziz- inek sütü kullandık)
*2,,5 yemek kasığı tuz
*Bir çay bardağının üçte ikisi kadar doğal sirke ( Üzüm veya elma)
* Bir süzme kabı ve tel süzgeç
*Bir bez kese ve üstüne ağırlık
* Tahta yemek kaşığı
Sütü tencerede taşırmadan kaynatınız. Sıcağı sıcağına, ateşini kapatınca sirkeyi süte dökünüz ve tuzu da atınız, tahta kaşıkla sütü bir kaç kez karıştırınız.
Tencereyi kapatıp beklemeye alınız.
Kısa bir sürede ( 7- 8 hadi 10 dakika) sütün kesilip, peynirin suyundan ayrıştığını farkedeceksiniz.
Ayrışan kısmı tel süzgeçten, suyu bir süzme kabına akacak biçimde bez keseye aktarıp, keseyi bağlayıp üstüne bir ağırlık bastırıp, akşamdan sabaha kadar bekletiniz.
Sabahtan akşama kadar da olur.
Süzülen peynir sularını atmayınız.
Peyniri kendi suyu içinde muhafaza adebilir başka maksatla da kullanabilirsiniz.
Beş litre sütten bir kg dolayında peynir çıkar. Bu da şu anki piyasasıyla 125.- TL demektir.
En azından aldığınız sütten emin iseniz ne yediğinizi bilecek ve emeğinizi değerlendirerek daha ucuza maletmiş, kazık değil, peynir yemiş olacaksınız..
Eşim dün bu biçimde peynir yaptı ve oldukça da güzel sert bir peynir oluştu.
Peynir mayası yerine, sirke ve tuz kullanarak bu işi yaptı. Tuz oranını kendinize göre ayarlamak size bağlıdır.
Peyniri tuzsuz da hazırlayabilir, saklama aşamasında suyunun içine istediğiniz oranda ilave de edebilirsiniz.
Afiyetle ve sağlıcakla yiyiniz.
Şaban AKTAŞ
02.04.2024- 20.08
YORUMLAR
Emeğinize sağlık, Yoğurt mayalıyorum. Peynir yapmayı düşünmüştüm. Arkadaşım 10 kg sütten peynir mayası ile yaptığı dile getirmişti ve yorumu maliyet açısından yüksek diye bir yorumunu hatırlıyorum. Sizin yöntem basit geldi. Tadı çökelek gibi mi oluyor? Denemeye değer diye düşündüm.
Tekrardan eşinizin emiğine sağlık.
Afiyetle ve sağlıklı günlerde yemeğiniz dileğimle.
Şaban Aktaş (Homerotik)
Şaban Aktaş (Homerotik)
Ben de Anadoluyu adım adım gezmiş bir rehber Anadolu aşıyım..
Teşekkür ederim güzel değerlendirmeniz için.. Sagĺık ve mutluluklar dilerim..