Yaktı Devreleri
F/K, Fiyat / Kazanç oranı ne kadar az olursa o kadar iyidir. F:Piyasa Değeri / K: Yıllık Kazanç.
Çıkan sonuç bir firmanın kendini kaç yılda amorti ettiğini gösterir.
Örneğin bir dairenin fiyatı 500 Tl olsun, Dairemizi kiraya verdik ve yıllık bize 30 Tl kazanç getirdi. 500/30: 16,6 Yıl. Yani dairemiz kirada durursa fiyatını 16,6 yıl amorti edecektir.
Aynı dairemizi peşin fiyatına 450 Tl’ye satalım ve faize yatıralım. Faiz oranımız yüzde 55 olsun. (450*55)/100… Dünyevi öyle değil o hesap. Nassııı… O işler o kadar kolay olaydı ah Dünyevi ah…
Matematiği zayıf olan bir milletin batması haktır. Batıyorum herhalde a dostlar.. Ya hu Dünyevi, bu finans piyasaları ne Çekirge ile ne Kaburga ile muhabbet ederek yola gelmez.
Hiç bitmiyor bu işlerin veya incelemelerin; Fiyatı, kazancı, borcu, net borcu, defter değeri, piyasa değeri, cari oranı, brüt kar marjı...vb vs… Abari…
Dünyevi sen Muhasebe dersi görmedin mi de bakem bana. Gördüydüm emme, ne zaman nerede gördüydüm hatırlayabilirsem ne ala.
Dünyevi; şairler, ozanlar bu konuları şiirlerinde hiç işlemiş mi.. İşlemiş olsalar idi hatırlardım herhal... Şairler ve ozanlar anlar mı sinüsden cosinüsden, trigonemetriden deyin bakem bana.
Hangi Romanda anlatılmış bu matematik konuları. Romancının görevi ailenin, bireyin, aşıkların, savaşların, ülkelerin muhasebesini tutmak mıdır ki böyle sorgularsın seni gidi Dünyevi seni…
Dünyevi, kutsal kitapların favök marjı nedir hesapla bakalım. Ne deyon kurban sen. Kutsal kitapların matematiği mi var ki, hangisinde amortismandan bahseder, dönem net karından bahseder, borcundan bahseder… İşleri güçleri ganimet onların Orta Çağda. Oraya saldır ganimet topla, köle topla onları sat keyfine baktır onların muhasebesi.
Dünyevi, siyasi partilerin favök marjı nedir, cari oranları ne alemde, hangisine yatırım yapalım de bakalım. Ona göre oy kullanalım. Yahu git başımdan Kaburga, onların işi gücü hazineyi tırtıklamak değil mi, 20-30 yılda bir karışıklık çıkarıp onun bunun malına çökerler devlet diyerek. Ortaçağ ayaklanmalarına baksana bir, askerler durmaz isyan etmiş, para da para, altın da altın.. Onlar da kral için oraya saldırır toplar ganimeti, buraya saldırır toplar veya köleleştirir insanları, düşman diyerek atar zindana onların malından mülkünden geçimi sağlar herhalde.
Dünyevi, uzaylıların muhasebesi nasıl, onlara mı yatırım yapsak yoksa? Daha çıkmadı karşımıza onlar Kaburga.
Hasılı; sosyalitenin, dinin ve devletlerin matematiği hep halkın üzerinden geçinmek üzerine sanki. Uleyn bir de demezler mi; zekat sadaka vergi deyü… Harbi bizi kekliyorlar galiba Çekirge..
Lakin şair ve yazar takımının en iyi bildiği şey bu konuda; dört işlem galiba. Matematiği dört işlemden ibaret görmesinler sakın… Bilmem ki Dünyevi… Matematik; toplama, çıkarma, çarpma, bölme demek değil mi? Öyle mi ki?
Zekanın kârı nedir, gönlün net borcu ne kadardır yıllık, hayallerin favök marjı nasıl hesaplanır, rüyaların cari oranını bulabilir miyiz ki…
Dünyevi sen bu gidişe yakarsın devreleri benden söylemesi.. Yana yana dumanı bile kalmadı galiba. Oy Çekirge, Oy Kaburga oyyy… Dünyevi senin suyun epey ısındı sanki..
Sevginin sinüsü ile huzurun tanjantını çarpıp, hayalin cosinüsüne bölersek, karşımıza ne çıkar Çekirge.
Ne bileyim Dünyevi. Bu soruda ne elma var ne armut.. Genetiği bozuk bir soru bu galiba..
Sen sorsana ekmeğin adedi ne kadar, bir danadan çıkan etin favök marjı nedir diye..
Eyvah eyvah, yaktı bu çocuk devreleri…Leyn git işine Kaburga…
Ünlü ozan, Ozan Ozanoğlullarının yaptığı hesaba göre; Tanrının net borcu hiç bitmez insanlara karşı.
Öyle göz kulak vermiş, el ayak vermiş, akıl makıl satmış öyle değil bu işler. Tanrı ne zaman nerede kime borcunu ödemiş ki bizim nesle ödesin a dostlar. Daha da bizden ister durmadan, utanmasa derimizi yüzecek ondan bir şeyler yapıp satacak diğer canlılara herhalde.
Dünyevi, bu insanlar, kabileler, inançlar, kıtalar birbiriyle savaşmanın nedeni olarak birbirlerinin favök veya çeyreklik net karına mı bakıyor acaba? Bir bölge diğer bölgede yaşayan insanlara neden savaş açar ki? Yani bunun muhasebesi nasıl tutulur …
Sen hiç tarihçilerin bu konulardan bahsettiğini duydun mu, okudun mu Kaburga.
Yetişin a dostlar, Dünyevi her şeyi birbirine karıştırmaya başladı, bu salata konulur mu misafirin önüne. Böyle salata mı yapılır ya hu..
Marulun yıllık bilançosunda, salatalığın çeyreklik kârından, soğana olan net borcu çıkarıldığında, domatesin cari oranının limonun suyuna oranı bize neyi verir çocuklar? Bilene 100 tam puan.
a- Havucun adedini
b- Maydonuzun yaprak sayısını
c- Sirkenin türünü
d- Tuzun gramını
e- Misafirlerin mide asit değerinin toplamını
Ekrem Akbunar
YORUMLAR
Acımasız olmuş yazınız, insanları matematiksel işlemlerle dövmek, ayrıca tüm yaşamın içinde matematik olduğunu, bilimsel anlamıyla kuantum gerçekçikliğini yazmamışsınız, elbette herkes herşeyi bilmek zorunda değil, ama unutmamak gerekir ki, biz insanız, beyin dışında duygulara da sahibiz, kusura bakmayın,öğretici olabilecek bir yazı ama insanları bilgiyle kıyaslayan yazılar, insani yanımı daha bir acıtıyor, saygımla.
Yinsani
saygılarımla .
en seveninize emanet olunuz.
Yinsani
sağlıcakla,eksik olmayınız efendim..