Seçim Analizi
Açılan sandıkların % 93,52’si göre 16.860.873 kişi oy hakkından feraget etti. Tarih 1 Nisan 2024, Saat 01:41. (Kaynak: AA. Sayılar AA’dan alındı tespit benim)
Bana ne ya hu kim kullanmış kim kullanmamış, yarın Bıst’te hangi hisseler tavan yapar hangileri düzeltme yer bunu düşünsem daha iyi. Parası olanın düdüğü öter evladım bu coğrafyada. Gerisi ne mi? Atatürk’müş, Dinmiş, İç Güç Dış Güçmüş, Etö-Fetö, Sağ- Sol, Türk-Kürt, Doğu Batı, Abdci Ruscu, Sünni Alevi, Şeyhçi Pirci Başkancı Reisciymiş, Arapçı Türkçü, Ümmetçi Uluscu Miliyetçi Muhafazakarmış hepsi berhava.
Adalet Bakanı seçimi kaybetti Bartın’da. Daha doğrusu Bakanlardan seçim kazanan var mı bilemiyorum, o kadar takip etmedim.
Yabancı Yatırımcı’dan kastın ne olduğunu kim söyleyebilir bana, bu konuda cahilim. Yatırım Fonları mı, Bofa, City, Hsbc gibi merkezi dışarıda olan bankalar mı? Ab Fonlarından kredi verilip verilmemesi mi?
Arkadaşlar; 2023 seçimlerinde hem iktidar hem muhalefetten dış ülkelere para için, yatırım için ziyaretler yapıldı. Belli başlı ülkeler ziyaret edildi, bunlardan aklımda kalanlar İngiltere, Bae( Birleşiş Arap Emirlikleri) Suudi Arabistan, Fransa. Şimdi iktidar kanadından veya muhalefet kanadından buralara gidilip ne deniyor mesela? Kendinizi o insanların yerine koyun? Borç mu istiyoruz? Toprak mı satıyoruz, deniz kıyısına otel mi yapın diyoruz, madenlerimize mi yatırım yapın diyoruz, yani ne diyoruz onlara para istiyoruz karşılığında.
Hani kendi kendisine yeten ülke idik.
Anadolu’nun küçük bir ilçesini düşünün ve mevzuatta bok yani hayvan gübresinin kokusu üzerine ilçede ailelerin yetiştirdiği veya evlerinin bulunduğu arsaya yaptığı hayvan damları yasaklansın. Sen bu bokları yasaklarsan Angus ithal edersin işte. Angus’lar herhalde yerli saman veya ot yemediği için de saman ithal eder duruma gelirsin. Çiftçinin biri Avrupadan bir inek ırkı ithal ediyor ihtimal devlet destekli; açıklamalarını ve yorumlarını dinledim, kendimce anlatayım; ya hu diyor bildiğin inek otlamayı bilmiyor. Çayıra, meraya çıkarıyoruz otlamıyor, alışmış önüne yem dökülmesine, ilk defa şahit oldum diyor, hala otlamaya alıştırmaya çalışıyoruz deyüüü..
Vb vs Etin kilosu 2024 Ramazanda 500 Tl.
Bu ülkeye en büyük kazığı 82 darbesi ve 15 temmuzla attılar veya attırdılar. Rahmetli veya öldürülen yiğitlerin bir ifadesine göre de; bizim tarlalarımız çok önceden sürülmüş. Sanırım Muhsin Yazıcıoğlu’na ait bir ifade bu.
1950’lerden beri Chp iktidara bir şekilde gelemedi. Her dönemde de ya bir darbe ya bir patlama ya bir iç karışıklık ile halkımız, milletimiz güdüldü. Algıya kurban gitti. Yetişmiş bir çok insanı bu darbe süreçlerinde haşat ettiler. Her darbede bir kuşak biçtiler desek, ki bu önü ve ardı ile ikişer kuşak eder, Toplam 4 kuşağımız yani 80 yılımız hacamata çevrildi.
Tamam da bana ne arkadaşlar. Ben Gap projesini araştıracaktım ne oldu, ne gitti. Çünkü ben küçükken tvlerde çok reklamı yapılmıştı. Buğday arpa veya hububat üretiminde diyelim dünyanın ender ülkelerinden olacaktık, ne oldu o iş? Toprak ağaları mı karşı çıktı yoksam Terörle veya ABD’nin Kuveytten başlayan şimdilik Suriyede bulunan akınları mı engel oldu bu projeye, ki Suriye’ye 200-300 yıl sonra Rusya’da inmeyi başardı? Ha keza İngilterenin Kıbrısta ne diye askeri üssü bulunur ya? Biz Rumlarla veya Yunanlılar ile anlaşamaz mıyız da gelip teaaee kuzeyden Akdenize üs kuruyorlar. Ha keza incirlik ha keza Akkuyu Nükleer Santrali..
İkinci dünya savaşı sırasında yani öncelerinde; Ata daha ölmeden önce Balkan Birliği kurulmalı demiş amma ömrü yetmemiş. Türkiye, Yunanistan Makedonya vb vs hangi ülkeleri düşündüyse o ara. Vb vs.
Ya hu gecenin bu saatinde ben neden bunları düşünüyorum, parmaklarım klavyede koşturuyor, bela mı arıyorum başıma. Benim boyum yetmez bu konulara. Gücüm yetmez yani.
İkinci Dünya savaşı ile ilgili kaç belgesel izledi şair yazar takımımız.
Vb vs.. Kafam karışmasın da, onu bunu bilmem ağa; Başkanlık Sistemi için sahte bir darbe koydular önümüze adı 15 temmuz. Çok büyük ihtimal 82 darbesindeki Abd parmağı gibi bir parmak vardı bu darbenin arkasında. Bu darbelerde, her insanımız değerlidir amma kaba taslak (82-15 temmuz) 1 milyona yakın yetişmiş insanımızı kevgire çevirdiler. Bunu da o insanların kendi komşularına ailelerine kardeşlerine ve devletlerine yaptırdılar..
Daha piyasada 15 temmuzla ilgili anılarını yazan pek kimse yok, 82 darbesinin anılarını bizler, bizim kuşak 1998 lerden sonra okuyabildi kör topal bu tür sitelerde. Yani üzerinden aşağı yukarı 16-20 yıl geçtikten sonra.
Bunun yanında Pekinden Londraya Tren hattı döşeniyor değil mi? Ülkemizden de geçiyor bu hat. Marmaray da yok öyle vatandaşımız hizmet görsün diye yaptıklarını düşünmüyorum, o hattın bir parçası olarak yaptılar. Ticarette faydası varsa bize elbette yapılacak da, bu dünyanın bu şekilde hızlanması ve küçülmesi ne anlama geliyor düşünmek lazım yine de. Bu hat için Alplerin altından bile tünel açtılar. Vb vs Bir ara bu hattı da incelemeliyim.
İnternette bir çok bilgi var sonuçta.
Tabii bir de Marshall yardımları var. Abd hayrına silah yardımı yapmadı herhalde ülkemize.
Tamam da bu konuları kim deşerse, sıkarlar kafasına abi. Sana ne, yani bana ne, ya 20 yıl daha yaşarım ya da yaşamam, umurumda mı?
Geçenlerde bir haberde Bitlis ( yanlış hatırlamıyorsam) semalarında Elon Musk’ın uyduları görüldü, sırayla yıldız gibi parlıyordu. Ne işi var o uyduların o tarafta. Elon da bir iki defa Cumhurbaşkanımızı ziyaret etti diye biliyorum, gözüm ilişmişti haber başlıklarında da ondan hatırlıyorum. Sonuçta Elon yakınlarda da bir açıklama yaptı; nöral çipi insana taktılar.. Çiplenmezsek iyi..
Hani diyorlar ya, şu salgın için, koranavirüs için dünya çapında bir deney yaptılar diye..
Kafama bu fikirleri kim sokuyor benim çekirge veya kaburga sen söyle. Şöyle bir edebiyat alemine bakıyorum; Kafalardan geçilmiyor. Komünist Kafa, Ülkücü Kafa, Alevi Kafa, Sünni Kafa, Bektaşi Kafa, Nakşi Kafa, Cemaatçi Kafa, Tarikatçi Kafa, Kemalist Kafa, Teknolojik Kafa, Çipli Kafa, Doğulu Kafa, Batılı Kafa, Abdci Kafa Ruscu Kafa, Natocu Kafa, Avrasyacı Kafa, Kürtçü Kafa, Arapçı Kafa, Emevici Kafa, Abbasici Kafa, Osmanlıcı Kafa...
Ya hu tamam, insanlar bir şekilde inanır, düşünür, yazar, çizer de... Çok kafa var ya hu... Seçimlere de bu kafalar giriyor işte. Seçtiklerimiz bu kafalar. Elde olan bunlar.
(Türkiş para mı, yok istemem, Türkiş bozuk düzen, çökmüş ülke parasının değeri yok) vb vs bu nu diyen;10 ’TL bahşisi beğenmeyen bir Bagladeş’li, Arabistanda çalışan bir temizlik veya otel görevlisiymiş.
Bunu duyduğumda havaalanı üzerime çöktü sanki. Arkadaşın arkadaşı umreye gitmiş de, onu almaya gitmiştik havaalanına.
Seçimde oy kullanmayan 16 milyon küsür yurttaş veya vatandaşımızın sayısı çevre veya komşu ülkelerden ha keza dünyanın bir çok ülkesindeki nüfustan fazla arkadaşlar.
Demokrasi dünyada bitti denirken bu son yerel seçimler neyin işaretidir, demokrasinin daha bitmediğinin mi yoksa ?
İster istemez bu seçimleri Kuvayi Milliyeye benzetmeden edemedim. Zaten ilk vakaa Kudüs Mitinginden dönen bir vatandaşımıza bir liseli gencin attığı ilk yumruktan belliydi. Lakin Çöl veya Bedevi veya Yahudi Hristiyan ve Müslüman üçgenindeki Kudüs sorunun çözümü bir şekilde İstanbul’dan dolayısıyla Ankara’dan geçer. Bir zamanlar Roma çözüyordu oradaki karışıklığı bir zaman sonra Osmanlı. Lakin önce sen kendi ülkene bir bak...
Dolaylı veya dolaysız bir çok yoldan Anadoluyu, Kızılderililere benzetiyorum arada derede. Bu cendereden kurtulabilir miyiz? İkinci dünya savaşından yırttık bir şekilde, üçüncü dünya savaşı çıkar mı, çıkarsa ne yaparız? Her şey manşetlerde gösterildiği gibi mi? Gazete manşetlerine inanan kaldı mı? Teknik bakımdan, teknoloji bakımından, sanayi ve tarım bakımından, sosyal düzen ve insanlarımızın birbirine güveni açısından...
Tamam da, bana ne?
Bir sonraki veya erken seçimden sonra kazanacak parti veya partiler tüm bu sorunları veya keşmekeşi çözecek bir devleti ayağa kaldırabilecek mi?
Çünkü tüm soruların ve soruşturmaların derinine inince yukarıda saydığım kafalar bir şekilde oyuna gelip, kardeşi kardeşe düşman etmeyi başarmış.
ABD tarihini bilmeden Abd Düşmanlığı, Arap tarihini İslam Tarihi sanarak Arap Düşmanlığı, Rusya tarihini bilmeden Rus Düşmanlığı, Avrupa tarihini hatmetmeden Avrupa Düşmanlığı yapan vb vs kafalar her yerde.
Teoman veya Mete olsa ne yapardı, Orhan veya Fatih olsa ne yapardı, Atatürk ve İnönü olsa ne yapardı...
Anadolu bir bin yıl daha bizi taşır mı? Yoksa bana ne deyip; normal şartlar altında önümüzde kalan 5-10-20-30-40 yıla mı bakalım, nasılsa öleceğiz şu kördüğüm yeryüzündeki yaşamımızdan göç etcez ya hu, atdaaa gitcük, ayyuka gitcükkk, cennete uçcaaazzz...
Ne yeecük ne yeeecük geme sıçanın daşacuklarını mu yeeecük..
Türkiye İş ve İşçi Bulma Kurumu benim bildiğim,özel sektörün ara veya yetişmiş eleman ihtiyacını giderir. Sınavsız atama veya Bakanlıklara işçi alımı için kurulmamıştır. Lakin insanı körelt ki devlet köreltsin,millet ve ulus körelsin sonra da 16 devlete sahip çıkamadığımız gibi son devletimizi de başımıza geçiriversinler mi?
Öte tarafta da kavga edelim mi, sen suçusun o bucu onlar ocu bunlar böccük diye..
Her kuşağımızı bir şekilde tırpanla ot biçer gibi biçmişler... Çekirge Çekirge... Zıpla bakayım rüyalar alemine bu gece ne görcük... Sonradan da gördüğümüz rüyaları ortaçağ kafalarının yaptığı açıklamalara göre yorumlaruk, di mi yani?
Verdiğim rahatsızlıktan ötürü özür dilerim.
Birbirinize emanet olunuz efendim. Sağlıcakla...
Y.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.