Özgürlük
Özgür müyüm? Değilim.. Özgür değilim.. Ve bu bana acı veriyor.. Kabullenemiyorum..
Richard Bach’ın kitabındaki Jonathan martı da özgür değildi.. O bile.. Uçtuğu özgürlükten sürüsüne geri katılmak zorunda bırakılmıştı..
Bu dünyanın suçu mu, biz mi onu bu şekle soktuk.. Bilirsiniz suç asla bizde olmaz.. Hep ondadır..
Tanrı dünyayı yarattığında bunu mu kast etmişti?
Polise ihtiyaç duyuyoruz.. Çünkü aslında gerçek özgürlük nedir hissetmiyoruz.. Başkası üzerinde hakimiyetle kimse özgür olmaz.. Başkasını kırarak, ondan öc alarak.. Aslında bizden kaynaklanmayan hiçbir rahatsızlık veren kişinin yaptıklarında bizim bir payımız yoktur.. Yani bizi suça itecek bir sebep de yoktur.. Sorunlarımızı kendimizle çözebiliyorsak özgürüz.. Aldırmayarak, doğrusunu biliyorsak susarak.. Biz onlardan güçlüyüz çünkü..
Her hafta ev temizlemek zorundayım.. Her hafta pazara gitmek zorundayım.. Yeteri kadar kullandığım halde fatura ödemek zorundayım.. Para kazanmak zorundayım.. Yapmazsan bir sonucu var ve ben çok sıkıldım..
Hayalimdeki hayatı yaşamıyorum.. Köle olmuşum elimden hiçbir şey gelmiyor..
Oysa isterdim masmavi gökyüzünde sonsuza uçmak.. Okyanuslara açılmak.. Ben de isterdim.. Tabi..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.