- 308 Okunma
- 4 Yorum
- 5 Beğeni
ALLAH İÇİN VERMEK
Birisine sormuşlar: Nasıl zengin oldun?
Demiş ki :
Allah verdi, ben verdim.
Allah verdi, ben verdim.
Yarışılır mı, O (CC) kazandı.
İnsan elini vermeye alıştırmalı ,
gün gelecek can verecek çünkü.
Hem herşey bize emanetken, can emanet, ruh emanet, ten emanetken, sahibiyiz diye övündüğümüz her şey, nefesimiz son bulduğu an başkalarının olacakken, emanetçi olduğunu unutmamalı insan.
Geçen sene bir söz okumuştum .O sözü hafızama kazıdım:
“Birisi senden yardım istediğinde şöyle düşün;
İlk önce Allah’tan yardım istemiş, Allah da senin adresini ona vermiş..”
Ne büyük lütuf...
Ne büyük teselli..
Şöyle demek bence bu; eğer sende varsa o an ver, yoksa verecek olanları bul , onlardan al ver ama muhakkak veren el ol.
Çünkü kul bir başka kul için dertlendiği vakit onların Rabbi her ikisini de dertte koymuyor .
Hamdolsun verdirene ...
Hamdolsun buldurana...
Bugün şu sözü verdim kendime:
--Asla ümitsiz olmayacağım.
Çünkü ne zaman bir başkasının derdiyle dertlensem Rabbim çalınacak kapılar çıkarıyor karşıma .
Veren ellerle buluşturuyor.
İyi ki var onlar, iyi ki varlar ..
Allah sizlerden razı olsun. İsmi kendimde saklı,
ama dualarımda adını Rabbime andığım hayırhahlar...
Sayınızın artması dileğiyle...❤️
VESSELAM
YORUMLAR
Hatice Kılınç
Kadirşinas yüreğinize selam ve muhabbetle ❤️
Ne verirsen elinle o da gelir seninle de derler... İnsan bir vermenin hazzına varsa her şey çok daha güzel olacak. Kutlarım...
Hatice Kılınç
çok haklısınız.
Annemin öğüdüdür bu söz.
Teşekkür ederim kıymetli yorumunuz için
Dua ile hürmetle
Bir gün birisi demiş: "Ben bu günden tezi mal varlığımı açıklıyorum, herkes açıklasın."
Bir gazeteci sormuş birisine: "Birisi var Ankara'da, başkanlığa adaymış, o böyle böyle diyor. Sen de mal varlığını açıklayacak mısın?"
O birisi; biraz duraksayıp beklemiş ama hiç kekelememiş. Sonra pişkin pişkin; "Mal da Mülk de Allah'ın, biz emanetçiyiz." deyip soruyu geçiştirmiş.
Sonra aradan bir zaman geçmiş, kamuoyu baskısı arttıkça artınca mecburen açıklamak zorunda kalmış ve açıklamış, açıklayabildiği kadarıyla. Çünkü seçmen oy verecek, o da Ankara'ya başkan seçilecek Allah'ın izniyle.
Açıklamış ki, sayfalar dolusu; görenler küçük dilini yutayazmış. Allah ona vermiş de vermiş, kuş sütünü bile esirgememiş. Lakin o, Allah'ın ona emanet olarak verdiklerinden olmayanlara bir zırnık bile vermiş mi; işte onu bilmiyoruz. VESSELAM.
Bizde, emanet de olsa mal da yok mülk de ama saygı, sevgi, selam bol bol...
Hatice Kılınç
Hakikati bilmek ve görmek duası ile
Bu makale, insanın yardımlaşma ve paylaşma üzerine derin bir düşünce sunuyor. İnsanın sahip olduğu her şeyin aslında emanet olduğunu ve bir gün geri verileceğini hatırlatıyor. Yardım isteyen kişinin aslında Allah'tan yardım istediği ve Allah'ın da ona yardım edecek birinin adresini gönderdiği vurgusu büyük bir manevi değeri ifade ediyor. Bu düşünce, insanın başkalarına yardım etme sorumluluğunu ve bu sorumluluğunun aslında Allah'a olan bağlılığına bir ifadesidir. Bu yorum, insana ve topluma karşı sorumluluk duygusunu güçlendiren ve yardımlaşma kültürünü teşvik eden derin bir mesajı içeriyor.
Hatice Kılınç
Selam ve hürmetle