- 157 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VAY SEÇİM VAY
VAY SEÇİM VAY
Geldi çattı yine bir seçim. Haftalardır bangır bangır bağıran otobüsler, kapı kapı dolaşan siyasiler nihayet bu işkenceye bir son verecekler. İşkence çünkü sabahtan akşama kadar insanın kafasını ağrıtıp durdular. Fuzuli masraf çıkarmaları da cabası. Yıllardır ne işe yaradığını hala anlamış değilim. Zatı muhteremler gezecek tozacak parasını devletten( diğer bir ifadeyle halktan) alacaklar. Seçimden sonra da kimse kimseyi tanımayacak. Herkes kabuğuna çekilecek.
Ama seçim öncesi öyle mi? Seçimden sonra yanından geçemeyeceğiniz adamlar, kadınlar seçim öncesi sizin ayağınıza gelirler, sizden oy dilenirler. Sizinle ahbap olurlar, sizden iyisi yoktur onlar için. Ama sanmayın sizin karakaşınıza kara gözünüze sevdalıdırlar. Memlekete hizmet de işin hikaye kısmıdır. İstisnaları olmakla beraber çoğunluğunun derdi oylarınızı alıp koltuğu kapmaktadır. Sonrasında kim kimi tanır bilinmez? Tanımazlar elbette. Üstüne sizi görmezden, duymazdan gelirler. Üst perdeden bakarlar oylarıyla makam mevki sahibi olduklarına. Sanırsınız o oturdukları makamlara kendileri tıpış tıpış geldi. Oysa onları oraya getiren milletti, halktı, vatandaştı.
Keşke bu gerçeği görev süreleri boyunca unutmasalar… Ama olmuyor. Ne yazık ki pek çoğu bu gerçeği hemen unutacaktır. Layıkıyla yapanları bu genellemenin dışında tutmak isterim. Ya yapmayanlar? Şöyle çarşı pazarı bir turlayın. Kim ak kim kara belli edecektir kendini. Öyle ki oylarınızı verirken bunları göz önünde bulundurun da verin. Onun bunun dediği değil, hizmet eden ve edecek olana vermek en doğrusudur. Tabi bir de seçim sonrası hiç çalışmayıp yeni dönem seçimler yaklaşınca harıl harıl çalışmaya başlayanlara da kanmayın derim. Beş sene yatıp seçime üç ay kala iş yapılmaz memlekette. Öylelerini de iyi belleyin. Göz boyamakta pek mahirdir onlar. Aman ha sakın ola kanmayın süslü cümlelerine, hediyelerine. Görev süresi boyunca ne yapmışlar onlara bakın.
Hak edene hakkını teslim etmek lazımdır her işte. Bu seçim işi de öyledir kanımca. Çalışana hak ettiğini vereceksin, seni tanımayanı sen de sileceksin. Bu nasıl mı olacak? Var olan hakkımızı iyi kullanıp çürükleri ayıklamakla olacak. Sağlamlar kalmalı bize, fayda getirecek olanlar onlardır. Onun için ince eleyip sık dokumak gerekmektedir doğru adayı belirlemek konusunda. Hele ki bu ekonomik darboğazda atılacak her oyun daha bir önem taşıdığını unutmamak gerektiğini belirtmek isterim. Kanmayın, aldanmayın. Hak edene hak ettiğini verin. Gerisi yalnızca tembellerin, miskinlerin, kendini beğenmişlerin oy dilenmesidir. Aman ha her oy diyene oyunuzu vermeyin, vermeyelim. Birkaç gün sonra yapılacak olacak seçimlerin vatanımıza, milletimize şimdiden hayırlı olsun. Dilerim daha parlak, daha huzurlu günlere bir an önce ulaşırız.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.