- 1258 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim ve Çocuk
ÖZGELİŞİM VE ÇOCUK
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Sana mektup yazmak için kağıt kalemi elime aldığım zaman anladım ki, Özgelişm kavramını çocuklarımıza iyi anlatmak zorundayız. Özgelişimin önemini çocuk yaşta anlayan insanlar, özgelişim için çaba harcayacaklarından bunu yapmayan ya da yapamayan , yahut da özgelişimin farkına varamayan çocuklara nazaran hep önde olacaktır.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
Çocuklar bizim sözlerimize değil, nasıl davranış içinde bulunduğumuza bakarlar. Bu yüzden özgelişim içinde olan insanlara çocuklarımızın yanında daha olumlu davranarak , onlara gereken değeri gösterirsek zamanla çocuklarmızda özgelişim içinde olmanın önemini gördükleri ve iyi dinleyiciler ise duyduklarına da ekleyerek gelişim yolculuğunda hep ileri olarak lider çocuklar olurlar.Liderlerin hayatına baktığımız zaman onların daha çocukken, genç iken özgelişim yolculuğuna çıktıklarını görüyoruz. Bazıları aileden yönlendirilerek , bazıları da kendi bilinçlenerek bu yolculuğa çıkıyorlar. Bazıları da okul ve çevrede edindikleri tecrübeli dostlarının desteği ile bu yolculukta çocukluktan bu yana ilerliyorlar.
Kıymetli Özgelişim Yolcusu dostum,
Bizim amacımızda özgelişim yolculuğuna çıkmak isteyen anne ve babalar ile çocuklara yazılarımız, okul konuşmalarımız ve bireysel sohbetlerimiz ile kitap okumanın önemini anlatarak, geliştiren kitaplar tavsiye ederek hatta hediye ederek, okuduktan sonra da sevdiği bir arkadaşına okutması temennisi ile tavsiye ve önerilerde bulunmak. Tabii ki muhatabımız ne kadar dinler, anlar ve uygular bunu biz bilemeyiz. Daha çok insana ulaşmak isteriz ama istemeyene faydalı da olunmuyor işte.
Kıymetli Özgelişim yolcusu dostumuz,
Biz de genç iken tesadüfen tanıştığımız özgelişim dergilerini zamanla bilinçlenerek okuyarak , yazarları ile sohbet ederek ve özgelişim kitapları ile arkadaş olarak bugünlere gelmedilk mi? Sana hediye ettiğim özgelişim kitap ve dergileri ile evinde kütüphane kurduğunu ve bunu ailen ile arkadaşlarınla da paylaştığını gördükçe ikimizde ne kadar mutlu ve huzurlu oluyoruz değil mi?
Değerli özgelişim Yolcusu dostum,
Bunları anlattığımız çok kişi, “Çocuğun gelişiminden ne olur boş ver” diyebiliyor. Ya da yakından tanıdıklarımıza “çocuklarınıza küçük bir kitaplık kuralım. Okumasalarda hiç olmazsa bir kitaplıkları olduğu bilinci ile belki zamanla kitap okumaya başlarlar” dediğimiz zamanda çok kişi gülerek “boş ver” diyebiliyorlar ve çocuklar büyüdüğü zaman da kitap okumamasından özgelişim içinde olmamalarından şikayet ediyorlar. Sence bu şikayette hakları var mı ? Bunun üzerine ben çok düşünüyorum.”Boş ver” diye diye hyatımızda “boş hayat “ oluyor böylece. İşte bu yüzden sürekli “takma kafana” diyen insanlar ile aramızdaki mesafeyi daha da çoğlatmaya başladım.
Kıymetli Özgelişim Yolcusu dostum,
Özgelişimin en çok kitap okumak ile ama faydalı ve gerçekten güzel kitapları seçerek anlayarak okumak ile olacağına inanan bir insan olarak içimden her zaman “çocuklarımıza da özgelişimi zamanında anlatsak” diye geçirdiğim zamanlar oluyor ve bu düşünceler bile insanı mutlu etmeye yetiyor. Eminim bu düşüncelerin benden fazlasını sen düşünüyor, kafa yoruyor ve çevrene de örnek dost olarak anlatıyorsun. Bunu empati kurarak anlıyor senin gibi dostum olduğu için hep gurur duyuyorum.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
Galiba Özgelişim ile çocuk yaşta tanışmayan, kitap okumayan ve okulda da anlatılmamış ya da anlatıldığında ciddiye alınıp dinlenmediğinden sanırım özgelişim kavramından uzak olan insanlar da çocuklarına bilmediklerinden dolayı bunları anlatmak zor geliyor olabilir. Ne kadar zor gelirse gelsin bunu hangi yaşta olursak olalım, öğrenerek çocuklarımıza ve torunlarımıza anlatmamız lazım ki , onlarda birer özgelişim neferi olsunlar.
Değerli özgelişim Yolcusu dostum,
Bunun bilincinde olan bir çok yayınevi çocukların bilinçlenmeleri ve özgelişim içinde olarak hayatı daha iyi algılamaları için kitaplar yayınlıyor, pedegoglardan yardım alıyor ve bu kitaplarında güzel reklamını yapıyorlar. Bu kitapların tanıtımlarına baktığım zaman bugünün çocukları, yarının özgelişim neferleri için hem gururlanıyor hem de seviniyorum. İlerde özgelişim çocuk kitapları yazmak ve paylaşmak bize de nasip olur diye hayal kuruyorum.Tabii bunu sende temenni ediyorsun. Bu tür kitapları sen de alarak çocuklarına ve çevrene hediye ediyorsun diye tahmin ediyorum. Bu kitapları hediye ettiğimde çocukların sevincini gördükçe huzur buluyor insan.
Kıymetli Özgelişim Yolcusu dostum,
Bu konuda yazacak çok şey var ama özgelişim kavramını okuyan , dinleyen anlamayınca bizde anlatamayınca konuşmaların önemi az oluyor. O yüzden mektup yazarken de az ve öz kolay anlaşılacak kelimeler bulma gayretindeyiz. Yazının ve sözün özlü ve anlaşılır kelimeler ile anlatılması anlaşılmasını kolaylaştırır çünkü.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Çocuklarımıza kendimizi güzel söz ve tutrumlarımızla, hediye edeceğimiz kalem ve defterler ile samimi tutumlarımızla kendimizi sevdirirsek, onlarda bizim onlara değer verdiğimizi anlayacak ve bizi dinleyeceklerdir. Şimdi dinlemeseler de ilerde anlayacaklardır. Güven ve sevgi hemen oluşacak duygular değil. Bize düşen samimiyetle maddi ve manevi desteğimizi çocuklardan esirgemememiz. “Boş ver” gibi sözler söylemeden onlara kalbimizi açmamız beynimizin içinde bilgiyi de sevgi ile paylaşmamız.Unutmayalım ki, çocuklar çok iyi gözlemci ve kötülük bilmeyen büyük insanlardır. Onlardan ders alabilsek samimiyetlerinden , güzel gözlem yapmalarından.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
“Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz “diyen Efendimizin bu sözünü “ Beşikten Mezara kadar ilim ve özgelişim öğrenmeli ve yaşamalı” diye algılıyor ve ben kendi hesabıma bunu geliştirmeye çalışıyor, güzel dostum sana da anlatıyor ve paylaşıyorum. Güzellikleri paylaşmak ne kadar huzur verici. Öğrenmek ve sonra öğretmek...Yeterli değil ama öğrenmeye istekli az olunca bizde az faydalı oluyoruz galiba ama sen mektubu okuyor ve paylaşıyorsun “ Bir elin nesi var iki elin sesi var, yazmanın daha güzel etkisi var” misali çoğalıyoruz işte gelişiyor ve güzelleşiyoruz.
Kıymetli özgelişim yolcusu dostum,
Mektup yazmaya devam edeceğim. Görüyorum ki bu mektupları yazarkena slında ben öğreniyorum. Bildiklerimiz yeniden öğreniyorum, sana yazıyor paylaştıkça ikinci kere öğreniyorum. Pekişiyor bilgimiz ve sana olan sevgimizde artıyor.
Gelişmek ve sevgi ile paylaşmak sanırım güzel günlerin en güzel hediyesi...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.