- 108 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOLSUZLUK.
YOLSUZLUK İLE EKONOMİK BÜYÜME.
Yolsuzluk ile ekonomik büyüme ilişkisi hususunda iki ana varsayım vardır. İlk varsayım, yolsuzlukların ekonomik büyüme üzerinde pozitif bir etkide bulunacağı görüşünü savunan “Etkin Yağlama Hipotezi”dir. İkinci varsayım ise yolsuzlukların ekonomik büyümeyi negatif yönde etkileyip oranı düşürdüğünü savunur. Bu varsayımı onaylar nitelikteki çalışmalar; yolsuzluğun ekonomik ve sosyal birçok probleme sebep olduğunu, yatırımcıları caydırması sonucunda yatırımları ve haliyle ekonomik büyümeyi kötü etkilediğini belirtmektedir. Bu negatif sonuçlar sebebiyle kaynak kıtlığı çeken yatırımcıların rüşvet ve yolsuzluğa yönelimleri büyük oranda artmaktadır.
Yolsuzluğun negatif etkileri ekonomik büyüme oranını olumsuz etkilemekle sınırlı değildir. Aynı zamanda bu kıt kaynakların doğru dağıtılmamasına sebep olarak, ekonomik büyüme niteliği üzerinde de olumsuz bir sonuç oluşturabilmektedir. Yolsuzluğun başka bir negatif etkisi ise kamu harcamalarına arka çıkar nitelikteki sektörlerden, rüşvetin daha yoğun olduğu sektörlere yönlendirmesidir. Yolsuzluk sebebiyle verimsiz olan kamu harcamalarının büyük oranda artması ve mevcut altyapı niteliğinin azalması ekonomik büyümeyi negatif yönde etkilemekte, özel sektör ve kamunun maliyetlerini çoğaltmaktadır. Ayrıca yolsuzlukların artması, kamu gelirlerini ve yatırım için ayrılan kaynakları da negatif yönde etkileyebilmektedir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.