- 242 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Karar Senin Cennet-Cehennem
Bu gün hava güzel. Yine günümüz aynı, emeklilerin tatil yeri park.
Güneşli bir hava güzel, fakat rüzgarın kaz dağlarından getirdiği kar soğuğu yemeğin üzerine serptiğin kırmızı acı biber gibi. Bu gün baharın geldiği kendini belli etti, ben geldim ben baharım diyor. Her zamanki gibi karşımızda boş havuz ve çam ağaçları gölgesinde yine cennet cehennem muhabbeti, öyle diyorsun olmuyor böyle diyorsun olmuyor.
Adam inanmış abi, inanmış ya! Zahmet çekmek sıkıntı içinde yaşamak darda kalmak cennetin habercisi sabredersen şükredersen cennete girersin diyor.
Yok öyle bir şey.
Ama öyle diyorlar öbür tarafta sorgu var sual var bu malları nasıl kazandın haram mı helal mi soracaklar. Kim diyor öyle söylüyorlar kabirde soracaklar sorgu sual var.
Senin sabah kahvaltında peynir, zeytin, yumurta, salam, bal, tereyağı oluyor mu? Olmuyor. Kahvaltıda ne yiyorsun? Ne bulursam onu yiyorum. Peynir zeytin ekmek çay bazen çorba oluyor. Allah bereket versin bulamayan var ben buluyorum. Ama onun kahvaltısında kuş sütü dahi var. Kelle peyniri, teneke peyniri çeşitleri, bal, pastırma, tereyağı sucuk, vişne, çilek, ayva çeşit reçelle kahvaltı yapıyor. Şimdi sen mi cennette yaşıyon yoksa o mu?
Bakma sen onlara, olsun varsın.
Ben mal mülk zenginlik içinde, o senin cehennemde yaşıyorlar dediklerin için hep dua ediyorum, sürüm sürüm sürünsünler, bin beter olsunlar inşallah bir an önce cenneti alaya kavuşsunlar.
Deme öyle bak, tersine döner ters teper diyor. Adam inanmış abi inanmış ya! Benim ettiğim duanın onun demesine göre onlara iyilik olsun diye ettiğimi anlayacak kadar doğru bakamıyor. Öyle deme bak ters teper diyor. Adam inanmış ya!
Bu dünya imtihan yeri diyor.
Allah bizi neden imtihan etsin ihtiyacı mı var? Allah insanın doğmadan önce doğduktan sonra ölene kadar ve öldükten sorasına yaşam planını yapmış.
Ben bilmem, Öldükten sonra kabirde sorgu sual var diyor.
Giden gelen var mı? Yok, Telefon eden arayan var mı? Yok. Arayıp haber veren, mektup yazan var mı? Yok. Nasıl oluyor? Ben bilmem.
Bu dünya sırat, bu dünyayı geçtin geçtin geçemedin öbür tarafta sırat arama, bu dünyada Allah’a kulluk yapar, yap dediklerini yapar yapma dediklerini yapmazsan cennette yaşarsın. Aynı trafik lambalarında kırmızı yandığında durmak, yeşil yandığında geçmek gibi,
Allah’a kulluk yapmak, yap dediklerini yapmak, yapma dediklerini yapmamak. Bunlarda Allah’ın trafik lambaları.
Adam yememiş içmemiş biriktirmiş, oda yalan yemeden içmeden yaşanıyor mu? Yaşanmaz. Demek ki yandan geçinmiş bir türlü yaşamış. Mal mülk sahibi olmuş dünyada cennette yaşıyor. Öldükten sonra öbür tarafa götürmüyor veya öldükten sora isteyince buradan o yana göndermiyorlar, bana para lazım diye istemiyor. Bu dünyada yaşıyor.
Mesela evinde yangın çıktı kendisi bu tarafta, yan tarafta çocukları torunları yanıp kül oluyor onun bulunduğu tarafa bir şey olmuyor şimdi bu neyi yaşamak olur?
Ben bilmem öldükten sonra sorgu sual var herkes işlediği günahlara sevaplara göre altında içince insanı kendinden geçiren şaraptan ırmaklar akan, içinde hurilerin, sırça köşklerin olduğu cennete girecek.
Hani şarap içiyor diye o kızdığın şarap içen, cennette akan ırmaklardan içtiğinde kendinden geçiren gibi, o da öyle kendinden geçiyorsa...
Cennete girecek adamlar için içinde huriler bulunan sırça köşkler var,
Cennete girecek kadınlar için içinde Nuriler bulunan sırça köşkler var mı?
Adam inanmış abi inanmış ya! Sıkıntı içinde yaşamak zahmet çekmek sabretmek şükretmek cennetin habercisi...
Cennete girebilmek için ne yapmak lazım?
Sen oruç tutuyor musun? Tutmuyorsun. Namaz kılıyor musun? Kılmıyorsun. Hacca gittin mi? gitmedin. Hacca gitmek için para yok.
Kurban kesiyor musun? Kesmiyorsun. Maddi gücün yok.
Zekat veriyor musun? Yok.
Yoksullara yardım ediyor musun? Hayır.
Açları doyurup çıplakları giydiriyor musun? Hayır.
Mal mülk Para içinde yüzenler, villalarda, köşklerde, saraylarda yaşayanlar, Uçaklarda, lüks son model otomobillerde gezenler bunların hepsini yapıyor. Cennete girmek için istenilenleri yerine getiriyor.
Şimdi cennete kim girer?
Kendinden geçiren içecekler akan ırmaklardan kim içer?
İçerisinde huriler bulunan sırça köşklere Nuri olarak kim girer?
Varsa içerisinde cennete girecek kadınlar için Nuriler bulunan sırça köşklere huri olarak kimler girer?
Karar senin ne desek boş.
Adam inanmış abi, inanmış ya!
Öyle deme bak ters teper diyor. Adam inanmış ya!
----------------------------------sevgilerimle...
-----------(pitik)...
YORUMLAR
Tebrik ederim hocam güzel Bir makale okudum
Manasını bulmak için okumak gerek