ZİKRETMEK “SALLALLÂHU ALEYHİ VE SELLEM"
ZİKRETMEK
“SALLALLÂHU ALEYHİ VE SELLEM"
Her mü’minin ‘salat ve salavat’ getirerek dinimizin direği, gönüllerimizin nûru, dünyevi ve ebedi âlemimizin mürşidi (yol göstericisi) sevgili peygamberimiz Hz. Muhammet’e (s.a.v.) minnet ve şükran duygularıyla hayır duada bulması inancı ve imanı gereğidir.
Ebedi hayatlarına irtihal eden nice yakınımıza gerek mezarlarının başında veya evliyanın, enbiyanın türbelerinde yahut kılınan namazlarımızın sonunda dua ederek onların ruhlarını şâd etmek isterken, sevgili peygamberimizin de ruhlarını şâd etmek için hayır duada bulunmak her müminin görevidir.
İşte bunun içindir salatlar, salavatlar. Minnet, şükran duygularımızı dile getirmek, Allah’tan hayır dilemek içindir.
Kur’an’ı sadece namaz kılmak, oruç tutmak, fitre ve zekât vermek, hacca gitmek, bir de cenazede imamların defin duası olarak algılamak veya düşünmek kesinlikle yeterli değildir.
Kur’an aynı zamanda toplumsal kuralların bütünüdür. İçtimai hayatın, birlikte yaşamanın yani sosyal hayatın de temellerinin ne olduğunu açık açık ortaya koyan toplumsal kanunların, nizamların yer aldığı bir bütündür.
Akla gelebilecek, dara düşüldüğünde çare olabilecek hemen her konuda yol gösteren Allah kelamıdır.
Kur’an, hadis ve sünnet…
İnsan olmanın, insanca, adaletlice, sevgi ve saygı duyarak, paylaşarak, hürmet göstererek, benimseyip kabullenerek yaşamanın akli, vicdani, dünyevi ve uhrevi ve aynı zamanda ilahi, kutsi Allah kelamıdır.
Hz. Muhammet’e salat ve salavatımız bunun içindir.
Sevgi ve saygımız bunun içindir.
Minnet ve şükranımız bunun içindir.
“Siyahın beyazdan, Arap’ın Arap olmayandan, kısaca insanın insandan üstün olmadığını emreden bir dine ve peygamberine sevgi duymak, dua etmek ve kabullenmek neden zorumuza gitsin ki?
*
Dini cehalet inanç açlığını, imansızlığı doğurur. Kur’an’ı açıp içindekiler sayfasını ve ihtiva ettiği konuları okumak bile doğru yola atılacak ilk adım olur.
Özellikle ayak altında paspas olmak, yani gariban olmak mü’mine yakışmaz. Yakışanı okumak, öğrenmek, mutlaka ve mutlaka ‘hiç ölmeyecekmiş gibi çalışmak’tır.
İşte o zaman Müslüman ezilmekten, horlanmaktan, katledilmekten, gariplikten kurtulur.
Güçlü olmak için birlik; birlik olmak için iman, inanç ve gönül birliği olmalı.
Yüce Rabbim Türk – İslam âleminin birliğini pekiştirsin.
Ramazan ayının bereketi, feyzi, manevi hazzı oruç tutanların, tutmak isteyip de tutmakta zorlananların veya engeli olanların üzerine olsun.
Sofralarınız bereketli, gönülleriniz şen olsun.
Yüce Rabbim, oruçlarınızı ve dualarınızı kabul eylesin.
Saygı ve selamlarımla.
Hikmet Çiftçi
23 Mart 2024
*NOT: 23 Mart 2024 tarihinde “günün şiiri” seçilen İsmail Süklüm Beyin “Muhammed” başlıklı şiiri üzerine yazdığım yorum yazımdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.