- 222 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Rıfkı'yla Sohbetler 1
-Mal varlığı açıklama çağrıları hakkında ne dersin sayın hocam, açıklayınca ne oluyor ki?
- Hiç bir şey olmuyor Rıfkıcım. "O serveti nerden elde ettin?" diye soranlara verilecek cevap vardır her zaman. Mesela ticaretten kazanmıştır, Allah "yürü ya kulum" demiştir, şansı yaver gitmiştir. Türkiye’nin tanıdığı böyük adamların gayri meşru kazançları olacak değil ya.?
-Seçimden sonra milli ekonomi dünyasında beklentiler nedir hocam?
-Belirsizlik havası gider, her şey yerli yerine oturur. Yine ekonomik sıkılaştırma olabilir. Sonra su akar yolunu bulur. Dolar birden çok yükselir diyenlere katılmıyorum.
-Yıl sonuna kadar dolar nereye koşar hocam?
- Dolara yüzde atmış faiz veren bankalar var. Demek ki yıl sonu en az yüzde elli üzerine koy, 45-50’dir.
-Neden gavurun parası hep değer kazanıyor, bizimki düşmekten başka bir şey bilmiyor?
-Osman Altuğ hocanın dediği gibi, üretmiyor borçlanıyorsan, ülke olarak kazandığından çok harcıyorsan TL.den kaçış kaçınılmazdır Rıfkıcım.
-Bu işin sonu ne olur?
-Hele bir havalar ısınsın, turistler dolarlarıyla gelecek, düzlüğe çıkarız. Devletin faizle dolar alırken, halk elinde döviz tutarak doları, euroyu daha da değerli kıldığını düşünmüyor.
-Klasik olacak ama,, ne olacak bu ülkenin hâli hocam?
_Bir kriz olmadan çıkış yolu yok.Neden derseniz kendimize gelmemiz için.
-31 Mart’tan önce ’seçim ekonomisi’ uygulanıyor, denilebilir mi sayın hocam?
-Yok! Emeklilerin durumu ortada, olsa onlara verecekler.Ama hazinenin net döviz rezervi eksi 59 milyar.
-Emekli ne durumda diyorsun hocam?
- Yoğun bakımda.😒
- Milyonerlerimizin sayısı arttı diye bir haber vardı. Bu durum hakkında ne dersiniz?
-Bir.kısım kimselerin milli gelir pastasından aldığı pay artıyorsa,diğer bir kısım kimsenin de payı küçülüyordur.
-Yani hocam benim milyoner olma ihtimalim yüzde kaçtır?
-Kusura bakma, sıfır.
-Gönlümü kırdın hocam,.bir süre konuşmayalım.
-Olur.
14.03.24
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.