- 337 Okunma
- 0 Yorum
- 7 Beğeni
LA TAHZEN !
"LA TAHZEN İNNALLAHE MEANA"
Tevbe Suresi 40. Ayette yer alan
"LA TAHZEN İNNALLAHE MEANA"لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا
ifadesinin ilgisi olmayan durumlarda kullanılması ve bir anlamda suistimal edilmesi asla kabul edilebilir bir durum değildir.
Tevbe Suresi 40. Ayet
Siz Peygamber’e yardımcı olmasanız da Allah ona mutlaka yardım edecektir. Nitekim İNKÂRCILAR İKİ KİŞİDEN BİRİ OLARAK ONU yurdundan çıkardıklarında Allah ona yardım etmişti: HANİ ONLAR MAĞARADAYDILAR; arkadaşına “ÜZÜLME! ALLAH BİZİMLE BERABERDİR” diyordu. Derken Allah ona kendi katından bir güven duygusu indirdi, sizin göremediğiniz askerlerle onu destekledi ve inkârcıların sözünü değersiz hale getirdi. Allah’ın sözü ise en yücedir. Çünkü Allah mutlak galiptir, hikmet sahibidir.
Bu ayeti yersiz ve hadsiz bir şekilde suistimal eden bu tür insanların yaptığı yanlışa Allah’ı şahit tutması aşağıdaki ayetlerin ve bu konudaki diğer ayetlerin kapsamına girmektedir.
Uydurduğu yalanı Allah’a dayandırandan daha zalim kim olabilir? Onlar, Rabb’lerinin huzuruna çıkarılacaklar ve tanıklar da: "Rabb’lerine karşı yalan uyduranlar işte bunlardır." diyeceklerdir. İyi bilin ki Allah’ın laneti zalimlerin üzerinedir.
(Hud suresi 18)
Kimi insanın, dünya hayatı ile ilgili sözü senin hoşuna gider. Kalbindekine Allah’ı şahit tutar. Oysaki o düşmanların en azılısıdır.
(Bakara 204)
Ey iman edenler! Allah’a takvalı davranın ve daima doğruyu söyleyin; ki yaptıklarınızı sizin için düzeltsin, suçlarınızı bağışlasın. Her kim Allah’a ve Resul’üne itaat ederse en büyük kurtuluşla kurtuluşa ermiş olur.
(Ahzab 70-71)
Örneğin insanları daha çok kazandırma vaadiyle para toplayıp yurtdışına kaçan yakalandığında ise asıl mağdurun kendisi olduğunu söyleyerek bu ayeti okuyan kişi
yaptığı yanlışa Allah’ı şahit tutarak ikinci ve daha büyük vebale girmiş olur.
Daha bunun gibi sıkça görülen pek çok örnekte olduğu gibi zimmetine para geçirdiği, rüşvet ve yolsuzluk yaptığı, vergi kaçırdığı, kara para akladığı açığa çıkan bu tür kişiler de aynı âyeti kendilerini aklamak ve masum olduğu yalanını ortaya atmak için pervasızca kullanmaktadırlar.
Bu da bu tür insanların ne kadar "Allah’tan korkmaz, kuldan utanmaz" vasıfta olduklarının en bariz göstergesidir.
Cenab-ı Hak bizleri yanlış yapmaktan ve bu tür durumdaki insanlardan uzak eylesin.
Âmin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.